راهنمای جامع انتخاب مبل به صورت هوشمندانه

تا به حال این سوال برایتان پیش نیامده است که چه مبلی برای منزلتان و یا محل کارتان مناسب است؟ یا این سوال که باید به کدام یکی از ویژگی های یک مبل و سرویس خواب توجه کنید تا یک خرید هوشمندانه تر داشته باشید؟ در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد راهنمای جامع انتخاب مبل را به صورت هوشمندانه با همکاری یکی از تولیدکننده های مطرح مبل در ایران یعنی گالری مبل سید کاشان بیان کنیم.

عوامل اصلی انتخاب مبل

اگر بخواهیم عوامل اصلی در انتخاب مبل را دسته بندی کنیم، به چند دسته ی عوامل ظاهری، متریال به کار گرفته شده در مبلمان و عوامل محیطی و خارجی و قیمت مبل خواهیم رسید. در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد هر یک از این عوامل را به صورت خلاصه توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

عوامل محیطی و خارجی در انتخاب مبلمان

یکی از عوامل انتخاب مبل به محیط و مکان استفاده از مبل باز می گردد این عوامل را عوامل محیطی و خارجی در انتخاب مبلمان می نامیم در ادامه به عوامل محیطی مبلمان یعنی متراژ و کاربری می پردازیم.

انتخاب مبل بر اساس متراژ، معیار منطقی در خرید مبل

یکی از نکات مهم در انتخاب هوشمندانه مبلمان این خواهد بود که قبل از انتخاب آن متراژ محل قرارگیری آن را تعیین کنیم. یکی از اشتباهاتی که در طراحی غیراصولی شاهد آن هستیم این است که متراژ منزل پائین است ولی افراد اصرار به خرید مبلمان به سبک های کلاسیک یا سلطنتی دارند که فضای بسیاری از منزل را اشغال می کند.

اگر منزلی دارای متراژ بالا باشد استفاده از مبلمانی که فضای زیادی نیاز دارد ایرادی ندارد و یا استفاده از چند دست مبل بسیار هوشمندانه است ولی در منازلی با فضاهای کوچک تر، استفاده از مبل های راحتی می تواند بهتر پاسخگو باشد و با اشغال فضای کمتر جذابیت بیشتری را خلق کند.

اگر می خواهید چیدمان اصولی و حرفه ای انجام دهید می توانید به مقاله اصول چیدمان مبلمان مراجعه کنید.

نوع کاربری عامل مهم دیگر در انتخاب مبلمان

یکی دیگر از عوامل مهمی که در خرید و انتخاب مبل تاثیرگذار است نوع کاربری مبل و محل استفاده از آن است. به طور مثال اگر شما بخواهید یک مبل برای اتاق های انتظار در دفاتر کاری تهیه نمائید مبل های چستر می تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد. انتخاب مبل کاملا وابسته به نوع کاربری ما است زیرا انواع مختلف مبل برای کاربری های مختلف تعیین شده است. این عامل یکی از اصلی ترین عوامل در انتخاب هوشمندانه مبلمان است.

در صورت عدم آشنایی با انواع مبل می توانید مقاله معرفی انواع مبلمان را مطالعه کنید.

عوامل ظاهری انتخاب مبلمان، زیبایی و جذابیت

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب مبلمان و سرویس خواب بسیار با اهمیت است عوامل ظاهری یعنی شکل، رنگ و طرح های مبلمان است. این عوامل بیشتر به سلیقه ی افراد باز می گردد که هر فرد چه طرح، رنگ و ظاهری را برای مبل منزل یا دفتر کاری خود می پسند.بعضی از تولیدکنندگان همچون گالری مبل سید کاشان به خریداران این امکان را می دهند که در انتخاب رنگ و شکل ظاهری تنوع بسیاری داشته باشند.

متریال مناسب عامل ماندگاری مبل و تضمین در انتخاب هوشمندانه

یکی از عوامل مهم در انتخاب مبل، انتخاب مبلی با متریال با کیفیت است، متریال اصطلاحی است که به جنس چوب به کار گرفته شده در اسکلت و نما، پارچه های به کار گرفته شده در مبل و فوم قسمت نشیمنگاه و … گفته می شود. در ادامه ما انواع متریال مناسب مبلمان را معرفی می کنیم.

چوب باکیفیت عامل اصلی در دوام مبل

یکی از عوامل مهم در انتخاب مبل بادوام تهیه ی مبل بر اساس چوب های با کیفیت است. گالری مبل سید، چوب های مرغوب و اعلا در صنعت مبلمان را سه چوب گردو، راش و روس می داند و معتقد است این چوب ها از لحاظ دوام بسیار عالی هستند.

تفاوت این سه چوب نسبت به هم دیگر بیشتر در وزن مبل ساخته شده مشاهده می شود زیرا چوب گردو به نسبت دو چوب راش و روس دارای وزن بسیار بالاتری است. یکی از ویژگی های دیگر این سه نوع چوب مقاومت در برابر خوردگی توسط موریانه ها است ولی روش های دیگری نیز برای دوام بیشتر چوب مبلمان وجود دارد و می توان  با مواد شیمایی و افزودن آن به چوب مقاومت آن را در برابر موریانه بیشتر کرد.

پارچه ی مبل  عامل  زیبایی و جذابیت

پارچه های به کار گرفته شده در مبلمان باید علاوه بر زیبایی، دوام و ماندگاری دارای مرغوبیت و کیفیت بالایی باشند. چند نمونه از پارچه های بسیار با اهمیت در صنعت مبلمان پارچه های شانل، مخمل و هانزو هستند. پارچه مخمل یک پارچه اشرافی است که سه بعدی هم می باشد و قدمت بیشتری نسبت به پارچه های دیگر دارد.

فوم های به کار رفته  در مبل

در مبلمان فوم های بسیاری به کار گرفته می شوند ولی چندین فوم بیشترین کاربرد را نسبت به بقیه فوم ها دارد که عبارتند از فوم سرد و فوم گرم. این دو فوم دارای کاربرد های متفاوتی هستند، یکی از تفاوت های اصلی بین این دو فوم میزان ارتجاعی بودن این فوم ها است، که فوم سرد در این مورد بهتر عمل می کند و مبل ساخته شده با فوم سرد دوام و ماندگاری بالاتری دارد.

خرید قسطی مبلمان بدون سود و کارمزد

گالری مبل سید یکی از موارد مهم در خرید مبل را قیمت آن می داند و شرایط اقتصادی حال حاضر کشور باعث شده است قیمت مبلمان به یکی از عوامل مهم در انتخاب مبل تبدیل شود. مبل سید کاشان برای حل این مشکل استراتژی خرید قسطی مبل بدون سود و کامزد را در نظر گرفته است که بتواند این عامل در انتخاب مبل را برای هموطنان حذف نماید تا مردم عزیز توجه خود را معطوف به دیگر عوامل نام برده کنند.