خرید هاست اشتراکی در مرکز داده مبین

همه وب سایت ها برای شروع فعالیت خود  نیازمند سروری برای میزبانی هستند. هاست اشتراکی، نوعی از میزبانی متداول سایت است که در آن می توان منابع یک سرور فیزیکی ازجمله هارد دیسک، سی پی یو، رم و پهنای باند را بین چند سایت به اشتراک گذاشت.

هاست اشتراکی چیست؟

به طورکلی هر سایتی برای راه اندازی و دردسترس قرار گرفتن در شبکه جهانی اینترنت به فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات خود نیاز دارد.

برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل ها می توان از هاست استفاده نمود. به بیان ساده تر هاست یا میزبانی وب (Host) قسمتی از سرور است که داده ها و اطلاعات وب سایت ها مانند تصاویر، فایل های صوتی و تصویری بر روی آن قرار می گیرد.

هاست  می تواند بخشی از یک کامپیوتر بزرگ تحت عنوان سرور باشد که منابع مورد نیاز را در اختیار کاربر یا کاربران قرار می دهد.

سرورها کامپیوترهای قدرتمندی هستند که توانشان ممکن است بیشتر از نیاز تنها یک یا  چند سایت باشد.

یک سرور واحد می تواند بسته به فضای هارد دیسک، رم و سرعت پردازش میزبان چند صد الی چند هزار وب سایت باشد.

بسیاری از کاربران به ویژه افراد تازه کار برای کاهش هزینه ها به صورت اشتراکی از منابع موجود در یک سرور استفاده می کنند.

هر کاربر قادر خواهد بود با استفاده از پلتفرم میزبانی سرور اشتراکی به بانک اطلاعاتی، فضای دیسک، حساب های ایمیل، ترافیک ماهانه و افزودنی های دیگر ارائه شده توسط میزبان (هاست) دسترسی داشته باشند. اما دسترسی به فایل های اصلی و تنظیمات سرور (Root Access) به آن ها داده نمی شود.

هریک از کاربران بخشی از منابع سیستم مانند سی پی یو، رم، سرور آپاچی و سرور ایمیل را دریافت می کنند. چنین منابعی برای درصد زیادی از وبمستران و مبتدیان کافی خواهد بود.

میزان استفاده از سرور هر کاربری به خودش بستگی دارد اما دارای محدودیت نیز می باشد. با توجه به میزان استفاده از منابع نیز پرداخت هزینه صورت می گیرد.

استفاده از هاست اشتراکی برای چه وب سایت هایی توصیه می شود؟

صدها کاربر می توانند از سرور اشتراکی استفاده نمایند و در هزینه های خود صرفه جویی نمایند زیرا هزینه نگهداری سرور از این طریق بین همه کاربران تقسیم می شود.

درنتیجه اگر قصد راه اندازی وب سایت خود را دارید یا برای وب سایت های کوچک  و وبلاگ های کوچک که نیاز به تنظیمات پیشرفته یا پهنا باند بالا و حافظه زیادی ندارند، میزبانی اشتراکی بسیار مناسب است.

از طرفی این روش برای سایت هایی که ترافیک بالای و تعداد بازدید بالایی دارند پاسخ گو نیست. زیرا این سایت ها به دلیل حجم بالا نیازمند سرور مجازی یا سرور اختصاصی هستند.

درنتیجه ممکن است وب سایت های کوچک یا تازه کار بعد از رشد موفقیت آمیز به منابع بیشتری برای توسعه خود نیاز داشته باشند. درنتیجه مالک وب سایت باید به فکر سطوح بالاتری از خدمات هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی یا سرور مجازی باشد.

مرکز داده مبین با ارائه اطلاعات بیشتر و خدمات هاستینگ متناسب با نیاز مدیران سایت، در انتخاب و خرید هاست می تواند شما را همراهی نماید.

مزایا و معایب میزبانی اشتراکی

به طورکلی سرویس میزبانی اشتراکی کاربران جدید را قادر می سازد تا با حداقل هزینه و امکانات محدود بتوانند با سرعت زیاد در فضای آنلاین رشد کنند.

درنتیجه وبمستران به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده از این نوع میزبانی سایت را انتخاب می کنند. علاوه بر این شرکت ارائه دهنده هاست مشکلات فنی سرور را برطرف خواهد کرد و نیازی نیست دانش تخصصی درمورد نگهداری از سرور داشته باشید.

هنگام استفاده از هاست اشتراکی قادر به اصلاح سرور نخواهید بود زیرا به تنظیمات سرور دسترسی نخواهید داشت و منابع محدودتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

استفاده بیش از حد از منابع سرور توسط یک کاربر نیز می تواند سایر کاربران را دچار مشکل کند و سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهد.

اختصاصی بودن برای همه مطلوب است اما از طرفی برای همه ممکن و متناسب نیست. درنتیجه می توانید با خرید هاست از شرکت های میزبانی قابل اعتماد چنین مشکلاتی را حتی المقدور کاهش دهید. زیرا آن ها در مدیریت سرور خود عملکرد خوبی خواهند داشت.

خرید هاست اشتراکی

برای ورود به تجارت آنلاین و آغاز فعالیت وب سایت خود یکی از اقدامات ضروری خريد هاست و دامین است.

با خرید هاست اشتراکی می توانید از طریق بهینه  نمودن هزینه ها یک میزبانی پرسرعت را برای سایت های دانلودی، تجاری و فروشگاهی خود را به ارمغان بیاورید.

مرکز داده مبین با ارائه خدمات هاستینگ میزبانی پرسرعت، امن و حرفه ای را برای شما فراهم می کند. درنتیجه میزبانی انواع سایت های شرکتی، سازمانی، نهادهای دولتی و سایت های فروشگاهی و شخصی امکان پذیر و ایمن خواهد بود.

هنگام خرید هاست باید نکات زیادی را ازجمله نوع هاست متناسب با نیاز سایت مورد نظر، امنیت سرور، نوع حافظه، میزان آپتایم و کیفیت پشتیبانی از سایت را مورد بررسی قرار دهید.

اگر اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید می توانید از متخصصان در این زمینه یا کارشناسان مرکز داده مبین  مشاوره بگیرید تا در خرید هاست دچار مشکل نشوید.