خرید تجهیزات ترافیکی+ قیمت

منظور از تجهیزات کنترل ترافیک چیست؟

رشد جمعیت، تعداد تخلفات، مشکلات و تصادفات رانندگی که به دلیل رعایت نکردن قوانین توسط رانندگان و عابرین پیاده به وجود می‌آید را افزایش داده است. از اینرو استفاده از تجهیزاتی که بتواند به برقراری نظم و رعایت قوانین کمک کند یکی از الزاماتی است که باید حتماً انجام شود. به همین منظور وسایلی به نام تجهیزات ترافیکی طراحی و پس از تولید، برای اجرای این مسئله مهم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اهمیت به کارگیری این لوازم تا حدی است که استانداردهای مشخصی برای تولید آنها وجود دارد. همچنین برخی از این مشخصات در سطح بین‌المللی نیز تعریف شده و به کار می‌روند. بنابراین در این نقد و بررسی قصد داریم در خصوص مشخصات کلی این تجهیزات، قوانین استفاده از آنها و نحوه انتخاب و خرید تجهیزات ترافیکی مطالب حائز اهمیتی را برای شما بیان نماییم.

تجهیزات ترافیکی

اهمیت استفاده از تجهیزات کنترل ترافیک

تجهیزات ترافیکی مجموعه‌ای از وسایل و ابزار آلاتی می‌باشند که برای حفظ امنیت عابرین پیاده، خودروها، مدیریت ترافیک و رعایت قوانین و مقررات به کار می‌روند. از این وسایل در ابتدا و انتهای کوچه‌ها برای ممانعت از ورود وسایل به محل‌های عبور عابرین پیاده استفاده می‌شود. انواع مختلف تجهیزات ترافیکی دارای طرح و شکل‌های گوناگونی هستند. این ویژگی بازگو کننده هشدار خاصی بوده و برای برقراری نظم مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این نکته را نیز باید در خصوص این لوازم بدانید که به کارگیری این وسایل در سطح شهر، باعث زیباسازی محیط نیز می‌شود. نکته دیگری که در استفاده از تجهیزات باید مورد توجه قرار بگیرد نحوه نصب صحیح و جایگذاری آنها در محلی مناسب می‌باشد. با این‌کار از آسیب به آنها جلوگیری شده و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

انواع مختلف تجهیزات و لوازم ترافیکی

لوازم امنیتی ترافیک تنوع بسیار بالایی دارند. تعدادی از معروفترین آنها که در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل تابلوهای راهنمایی، گذرگاه‌های مخصوص تردد حیوانات، دوربین‌های ثبت تخلف، سرعت سنج‌ها، دوربین‌های ثبت شماره پلاک خودرو، روشنایی‌های معابر و جاده‌ها و انواع سرعت‌گیرها در جاده‌ها می‌شوند.

خرید چراغ راهنمایی رانندگی

خرید تابلو های راهنمایی و رانندگی

خرید سرعت گیر

نیو جرسی و بشکه ی ترافیکی

همچنین برخی از این وسایل و لوازم امنیتی ترافیک در جاده‌ها و خیابان‌های شهری به کار می‌روند. این ابزار برای برقراری نظم، انضباط شهری و محافظت از جان و مال شهروندان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. تجهیزات هشدار دهنده در قسمت‌های ساخت‌و‌ساز، استوانه محدب، خطوط جدا‌کننده، انواع مخروط‌ها، استوانه‌های ترافیکی، بشکه‌های ایمنی برخی از تجهیزات ترافیکی شهری محسوب می‌شوند. از آنها بیشتر در مدارس، سازمان‌ها، اطراف بیمارستان‌ها و مراکز خرید به عنوان علائم هشدار دهنده به عابر پیاده جهت ممانعت از ورود به مناطق پرخطر و ساختمان‌های در حال ساخت و ساز استفاده می‌کنند. وسایل و هشدار دهنده‌های داخل شهری به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • علائم و تجهیزات ترافیکی الکترونیکی مانند چراغ‌های راهنمایی؛

  • وسایل و لوازم امنیتی ترافیک افقی مانند انواع خط کشی‌ها؛

  • لوازم امنیتی ترافیک عمودی مانند تابلو‌های هشدار دهنده.

انواع مختلف تجهیزات و لوازم ترافیکی

راهنمای خرید و انتخاب تجهیزات ترافیکی

کیفیت و جنس این لوازم یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید تجهیزات ترافیکی باید به آن توجه نمود. این لوازم بیشتر در محیط باز قرار می‌گیرند، بنابراین باید مقاومت بالایی در برابر عوامل فرسایشی، رطوبت، زنگ‌زدگی، خوردگی و سایش از خود نشان دهند. همچنین در هنگام خرید باید توجه نمایید در ساخت این تجهیزات استانداردهای لازم برای نمایش قوانین ترافیکی رعایت شده باشد. به طور مثال باید توجه نمایید ابعاد آنها از قوانین خاص خود پیروی کند تا هنگام نصب از فواصل مشخص، توسط راننده یا عابر پیاده به راحتی رویت شوند.

رنگی که برای هر یک از این لوازم امنیتی ترافیک استفاده می‌شود معنای خاصی داشته و نشان‌دهنده هشدار مشخصی برای راننده یا عابر پیاده می‌باشد. به همین دلیل باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده تا هنگام قرار گرفتن در محیط و برخورد با عوامل فرسایشی از بین نرود، کثیف یا کدر نشود. همچنین به دلیل استفاده در جاده‌ها و احتمال برخورد ماشین‌های سنگین و وسایل نقلیه با آنها، باید از استحکام بالایی در برابر ضربه برخوردار باشند.

در هنگام خرید تجهیزات ترافیکی باید بدانید ابزار و وسایلی که در جاده استفاده می‌شود با لوازمی که در خیابان‌های شهری به کار می‌روند از لحاظ متریال ساخت، اندازه و نوع کاربرد کاملا متفاوت هستند. به همین دلیل باید قبل از خریداری در خصوص تمامی این مسائل تحقیقات لازم را انجام دهید. باید کالای ترافیکی مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر فروش این محصولات خریداری کنید تا ضمن گارانتی اصالت کالا، مطمئن شوید محصول خریداری شده کاملا مطابق با قوانین ترافیکی تولید شده باشند.

خرید تجهیزات ترافیکی

قیمت خرید و فروش تجهیزات ترافیکی

با توجه به اهمیت استفاده از تجهیزات ترافیکی در زندگی شهری می‌توان گفت خرید و فروش این محصولات بازار پر رونقی را به خود اختصاص داده است. همین بازار تقاضا سبب می‌شود که قیمت این محصولات مدام در نوسان باشند. از عوامل دیگری که می‌تواند روی قیمت این محصولات تاثیر بگذارد، جنس و متریال استفاده شده در ساخت آنها، ابعاد و مدل تجهیزاتی است که خریداری می‌شود. همچنین برخی از این ابزار از اقلام وارداتی می‌باشند، در نتیجه نوسان نرخ ارز نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. انتخاب فروشگاه اینترنی معتبر که به توان در آنجا ویژگی‌ها و مشخصات انواع مختلف این محصولات را پیش از خرید بررسی نمود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایاین رپورتاژ اگهی