بیوگرافی حمیدرضا عطایی + عکس

بیوگرافی حمیدرضا عطایی + عکس

حمیدرضا عطایی

حمیدرضا عطایی بازیگر سینما و تلویزیون در ۲۳ تیر ۱۳۶۳ متولد شد. حمیدرضا عطایی فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد بود و به صورت اتفاقی به عرصه بازیگری وارد شد. حمیدرضا عطایی چندین سال در رشته بوکس و شنا فعالیت دارد و حرفه اصلی او شنا و نجات غریق می باشد و در حال حاضر عضویت فدراسیون شنا را در کارنامه دارد. حمیدرضا عطایی بازیگری است که اولین بار در سریال تلویزیونی مختارنامه با کارگردانی داوود میرباقری و در نقش مهمی در نقش شخصیت صائب بن مالک در تلویزیون ظاهر شد و از آن زمان نامش با این نقش در ذهن مخاطب ماند.

حمیدرضا عطایی می گوید اولین فیلمش «مختارنامه» برای من نعمتی بود که مسیر زندگی ام را تغییر داد. در سال 1382 به آقای میرباقری معرفی شدم و سپس در رشته سوارکاری و شمشیربازی عربی آموزش دیدم. بعد از خواندن 17 قسمت از فیلمنامه، نقش «صائب بن مالک اشعری» را دوست داشتم و از آنجایی که این اولین تجربه بازیگری من بود، هر کاری که لازم بود برای اجرای بهتر نقش انجام دادم. از جمله مطالعه کتب مرجع، تاریخ طبری و قیام عاشورا است. حمیدرضا عطایی به غیر از تحصیل در رشته اسب سواری و شمشیربازی مطالعه دارد.

این بازیگر مجرد بوده و در اینستاگرام هم از خانواده خود را از کارش دور کرده است و اغلب عکس های خود را نشان می دهد.

حمیدرضا عطایی در خصوص تجربه همکاری با داوود میرباقری بیان کرد هر نقشی ویژگی های خاص خود را داشته و نقش من در مختارنامه ویژگی های ظاهری را می طلبد. شمشیربازی یاد گرفتم، سوارکاری ام را بهتر کردم و مختارنامه برایم دانشگاه بود. من در کنار اساتید بزرگوار بودم و در این پروژه پیشنهاداتی داشتم که قبول نکردم و می خواستم به طور کامل با تیم باشم. در هر کاری که آدم می خواهد انجام بدهد وضعیت سخت وجود دارد. وقتی آستانه تحمل بیشتر می شود دشواری ها معنایی ندارند. وقتی آدم با عشق و علاقه کار کرد سختی ها شیرین می شوند.

آثار تاریخی برای عموم مردم پسندیده بوده و زیبایی و جذابیت آثار تاریخی در دشواری های آن نهفته است. تمام بازیگران در وضعیت سختی قرار داشتند،.بخشی از بدنشان زخمی و شکسته شده بود به خاطر شمشیر و اسب ها. در شرایط گرم پوشیدن زره دشوار است. اما خوشبختانه در مختارنامه با گروهی از بزرگان سینما و تلویزیون ایفای نقش کردم و این نقطه عطفی برای من بود.

حمیدرضا عطایی گفت: دلیل کم کاری بازیگران یا باید انتخاب شوند یا انتخاب کنند. من انتخاب کردم پای آن هم ایستادم و مسئولیت را بر عهده گرفتم. من نقش‌هایم را انتخاب می‌کنم، سپس از جان و دل می‌گذارم و واقعاً با نقش زندگی می‌کنم. ضمن اینکه باید ببینیم چند نفر در سینما و تلویزیون ما در این ژانر بوده اند که مورد علاقه من است؟ آنقدرها هم نبود کار ما دیگر این نیست که عشق و هنر را انتخاب کنیم یا به دنبال پول برویم. باید صبر کنیم انتخاب کنید، فاصله بگیرید، مطالب را پر کنید، بخوانید، تحقیق کنید و سپس بتوانید نقش جدیدی را بازی کنید. در زمینه هنر باید ببینی کجا زندگی میکنی اینجا کشوری است به نام ایران ذات ما ایرانیان پشت هر ایرانی 7000 سال قدمت دارد و در دات هر کسی هنر ایرانی پنهان است پس نمیتوانی ادعای هنر در جلوی این مردم کنید.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی حمیدرضا عطایی