استخاره قرآنی چیست ؟

استخاره با قرآن یکی از روش های استخاره می باشد که در میان مسلمانان کشور های مختلفی رایج است. در این روش، فرد ابتدا نیت می کند و سپس یک آیه از قرآن را باز می کند. معنای آیه ای که باز می شود، پاسخ استخاره محسوب می شود. استخاره آنلاین یکی از روش های استخاره است که در سال های اخیر رواج پیدا کرده است. در این روش، فرد ابتدا نیت می کند و سپس وارد سایت یا اپلیکیشن استخاره می شود. در سایت یا اپلیکیشن استخاره، فرد باید اطلاعات مربوط به استخاره خود را وارد کند. این اطلاعات معمولاً شامل نام کار یا مسئله مورد نظر، نام فرد و تاریخ استخاره است. پس از وارد کردن اطلاعات، سایت یا اپلیکیشن استخاره یک آیه از قرآن را باز می کند. معنای آیه ای که باز می شود، پاسخ استخاره محسوب می شود.

استخاره

روش های استخاره

در اسلام، استخاره به معنای طلب خیر از خداوند متعال در انجام کاری می باشد. استخاره معمولاً در مواردی انجام می شود که فرد در انجام کاری دچار تردید است و می خواهد از خداوند متعال بخواهد که او را در انجام آن کار یاری کند.

در روایات اسلامی، روش های مختلفی برای استخاره ذکر شده است. برخی از رایج ترین روش های استخاره عبارتند از:

  • استخاره با قرآن: در این روش، فرد ابتدا نیت می کند و سپس یک آیه از قرآن را باز می کند. معنای آیه ای که باز می شود، پاسخ استخاره محسوب می شود.

  • استخاره با نماز: در این روش، فرد دو رکعت نماز استخاره می خواند. پس از نماز، فرد باید به قلب خود رجوع کند و ببیند که به انجام کار مورد نظر میل دارد یا نه.

  • استخاره با تسبیح: در این روش، فرد تسبیح را به دست می گیرد و یک ذکر خاص را می گوید. پس از گفتن ذکر، فرد باید به قلب خود رجوع کند و ببیند که به انجام کار مورد نظر میل دارد یا نه.

  • استخاره با خواب: در این روش، فرد قبل از خواب نیت می کند و از خداوند متعال می خواهد که او را در انجام کار مورد نظر یاری کند. فرد سپس به رختخواب می رود و از خداوند متعال می خواهد که خوابی خوب به او بدهد. اگر در خواب چیزی دید که نشان دهنده خیر بود، آن را نشانه امر خیر می دانست و کار را انجام می داد. اما اگر در خواب چیزی دید که نشان دهنده شر بود، آن را نشانه امر شر می دانست و کار را انجام نمی داد.

ثواب های استخاره کردن

استخاره یکی از اعمالی است که در دین اسلام بسیار توصیه شده است. استخاره به معنای طلب خیر از خداوند متعال در انجام کاری است. استخاره معمولاً در مواردی انجام می شود که فرد در انجام کاری دچار تردید است و می خواهد از خداوند متعال بخواهد که او را در انجام آن کار یاری کند.

استخاره دارای ثواب های زیادی است که در روایات اسلامی به آنها اشاره شده است. برخی از ثواب های استخاره عبارتند از:

  1. تقرب به خداوند متعال: استخاره یکی از راه های تقرب به خداوند متعال است.

  2. رفع تردید و وسوسه: استخاره می تواند به فرد کمک کند تا تردید و وسوسه خود را از بین ببرد و تصمیم درستی بگیرد.

  3. دستیابی به خیر و سعادت: استخاره می تواند به فرد کمک کند تا به خیر و سعادت برسد.

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره ثواب عمل استخاره آمده است:

«هر کس در کاری استخاره کند و سپس به آن عمل کند، اگر آن کار خیر باشد، خداوند آن را برای او آسان می کند و اگر آن کار شر باشد، خداوند آن را از او دور می کند.»

در روایت دیگری از امام صادق (ع) آمده است:

«هر کس در کاری استخاره کند، خداوند خیر آن را برای او می خواهد.»

با توجه به ثواب های زیاد استخاره، توصیه می شود که مسلمانان در موارد تردید، استخاره کنند تا به خیر و سعادت برسند.

استخاره آنلاین

مزیت های استخاره

استخاره دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آنها می پردازیم :

تقرب به خداوند متعال

جلوگیری از پشیمانی

دستیابی به خیر و سعادت

افزایش اعتماد به نفس

تقویت اراده

رفع تردید و وسوسه

استخاره با تسبیح

استخاره با تسبیح یکی از روش های استخاره است که در میان عموم مردم شایع است. در این روش، فرد ابتدا نیت می کند و سپس تسبیح را به دست می گیرد و یک ذکر خاص را می گوید. پس از گفتن ذکر، فرد باید به قلب خود رجوع کند و ببیند که به انجام کار مورد نظر میل دارد یا نه.

مراحل استخاره با تسبیح به شرح زیر است:

  • نیت: در ابتدا، فرد باید نیت کند که استخاره می کند. نیت باید به این صورت باشد که فرد قصد انجام کاری را دارد و می خواهد از خداوند متعال بخواهد که او را در انجام آن کار یاری کند.

  • ذکر: پس از نیت، فرد باید ذکر استخاره با تسبیح را بگوید. ذکر استخاره با تسبیح به شرح زیر است:

«سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ»

شمردن دانه های تسبیح: پس از گفتن ذکر، فرد باید دانه های تسبیح را شمرده و به قلب خود رجوع کند. اگر فرد در حین شمردن دانه های تسبیح، به انجام کار مورد نظر میل پیدا کرد، نشانه این است که استخاره او مثبت است. اما اگر فرد در حین شمردن دانه های تسبیح، از انجام کار مورد نظر منصرف شد، نشانه این است که استخاره او منفی است.

نکاتی در مورد استخاره با تسبیح:

  1. نیت: نیت در استخاره بسیار مهم است. اگر نیت فرد درست نباشد، استخاره او نیز درست نخواهد بود.

  2. ذکر: ذکر استخاره با تسبیح باید با نیت فرد مطابقت داشته باشد. اگر ذکر استخاره با تسبیح با نیت فرد مطابقت نداشته باشد، استخاره او نیز درست نخواهد بود.

توجه: فرد باید در هنگام استخاره توجه داشته باشد و به قلب خود رجوع کند.

در پایان، باید توجه داشت که استخاره با تسبیح نیز یک روش برای کمک گرفتن از خداوند متعال در تصمیم گیری است. استخاره با تسبیح نمی تواند تضمین دهد که فرد در انجام کار مورد نظر موفق خواهد شد. اما اگر فرد به جواب استخاره عمل کند و از خداوند متعال کمک بخواهد، احتمال موفقیت او در انجام کار مورد نظر بیشتر خواهد بود.

استخاره با قرآن

در آخر شما می توانید اخبار به روز و دانستنی های بیشتری را در سایت پارسینو مشاهده بفرمایید.

پایان رپورتاژ اگهی