ادویه جاتی که در کاهش وزن شگفت انگیز عمل می کنند

ادویه جاتی که در کاهش وزن شگفت انگیز عمل می کنند

اساساً غذاهای هندی بر پایه ادویه جات هستند. مردم آن‌ها را در نوشیدنی‌ها، دسرها و وعده‌های غذایی اصلی مانند بریانی و کاری قرار می‌دهند. ادویه جات ترشی جات حتی در خارج از هند به طور گسترده در آشپزی استفاده می شود. قرن ها پیش، تاجران از سراسر جهان به دلیل ادویه جات به هند آمدند. ادویه ها علاوه بر طعم و مزه، کاربردهای بسیار دیگری نیز دارند. به عنوان مثال، زردچوبه به دلیل داشتن خواص دارویی و ضد میکروبی شناخته شده است. بسیاری از ادویه ها به دلیل خواص مغذی خود می توانند با کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری به کاهش وزن کمک کنند.

فواید تغذیه ای ادویه ها

اگرچه ادویه ها طعم قوی دارند، اما کالری زیادی به رژیم غذایی ما اضافه نمی کنند. دلیل این امر این است که ما به ندرت از آنها استفاده می کنیم. اما برخی از ادویه ها سرشار از لیپید، کربوهیدرات و پروتئین هستند. به عنوان مثال، پاپریکا دارای محتوای ویتامین A بالایی است. ترشی جات شامل غلظت بالایی از کلسیم، منیزیم، آهن و سایر مواد معدنی است. علاوه بر این، فلاونوئیدها و سایر اجزای فنلی موجود در بیشتر ادویه ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و توانایی بدن در جذب مواد مغذی را افزایش می دهند.

ادویه هایی که باعث کاهش وزن می شوند

ادویه هایی که باعث کاهش وزن می شوند

1. دارچین آسیاب شده

مواد شیمیایی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زیادی در دارچین یافت می شود. شناخته شده ترین مزیت دارچین توانایی آن در کاهش وزن است. یک سرکوب کننده ذاتی اشتها در دارچین یافت می شود. همچنین سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهد. انسولین را تحریک می کند و کارایی متابولیسم قند را بهبود می بخشد. مقاومت به انسولین یکی از دلایل اصلی افزایش وزن بدن است. این نشان دهنده انسولین متابولیزه نشده است، نه اینکه فرد مبتلا به دیابت باشد. اگر متابولیسم بدن قند را جذب نکند، آن را به چربی تبدیل می کند. متابولیسم و تجزیه قند توسط دارچین کمک می کند. بنابراین به کاهش وزن کمک می کند

2. دانه فلفل

این ادویه آتشین اشتها را کاهش می دهد و به سرعت توسط معده تجزیه می شود. ماده فعال فلفل هندی با کاهش کلسترول مضر به سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این، کپسایسین فلفل دارای خواص ترموژنیک است که به چربی سوزی کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد که گنجاندن 1 گرم فلفل هندی در یک وعده غذایی به طور قابل توجهی دمای مرکزی بدن را افزایش می دهد. در نتیجه بدن شما کالری بیشتری می سوزاند. همچنین فرآیند متابولیک را تسریع می کند. میزان سوخت و ساز بدن سرعت تبدیل غذا و آب را به انرژی کنترل می کند. در نتیجه، با افزایش میزان متابولیسم، بدن به جای چربی ذخیره شده، مواد مغذی را به انرژی تبدیل می کن

3. رازیانه

رازیانه که معمولاً به عنوان saunf نامیده می شود، یک ادرارآور طبیعی و کاهش دهنده اشتها است. ویتامین های A، C و D در آن به وفور یافت می شود. تعدادی از خواص آنتی اکسیدانی است که از سلامت گوارش حمایت می کند. کاهش وزن و سیستم گوارشی سالم نتایج طبیعی بهبود هضم هستند.

رازیانه به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. در نتیجه باعث کاهش زیاده روی و تمایلات می شود و در نتیجه حداقل کالری مصرف می شود. در نهایت به کاهش وزن کمک می کند. رازیانه جذب بهتر ویتامین ها و مواد معدنی را تشویق می کند که از تجمع چربی جلوگیری می کند. با توجه به خواص دیورتیک سانف، نوشیدن چای رازیانه می تواند به سم زدایی بدن و کاهش وزن کمک کند.

دانه های رازیانه برای افزایش متابولیسم بسیار مهم هستند. وزن ثابت و سالم با نرخ متابولیک سالم مرتبط است.

ادویه جات برای کاهش وزن

 4. شوید

فیبر موجود در شنبلیله به کاهش اشتها کمک می کند. علاوه بر این، فیبر شما را سیر می کند و از زیاده روی شما جلوگیری می کند. علاوه بر این، فیبر موسیلاژین دانه شنبلیله سیستم گوارشی را تسکین می دهد و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. در نتیجه جذب و هضم غذا را افزایش می دهد.

مقدار زیادی فیبر نامحلول که برای هضم سالم لازم است و به حذف سموم کمک می کند، ممکن است در دانه های شنبلیله یافت شود. علاوه بر این، دانه های شنبلیله حاوی یک هتروپلی ساکارید محلول در آب به نام گالاکتومانان هستند. تجمع چربی را کاهش می دهد که باعث کاهش وزن می شود.

5. هل

هل یک ادرارآور و محرک گوارشی است که باعث افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن می شود. بنابراین، یک قاشق غذاخوری از این ادویه معطر می تواند به کاهش وزن کمک کند.

هل با کاهش سوء هاضمه، یبوست و احتباس آب، به کاهش وزن کمک می کند. دارای مواد فعالی است که با باکتری ها مبارزه می کند و تعادل سالم فلور روده را حفظ می کند. همچنین به هضم سالم اجازه می دهد. همچنین دارای ملاتونین است که روند چربی سوزی بدن را تسریع می کند. علاوه بر این، به بدن کمک می کند تا آب اضافی موجود در ادرار را آزاد کند.

برای اکثر افراد، بخش عمده ای از چربی در اطراف شکم انباشته می شود که خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها را افزایش می دهد. آب هل با کاهش برآمدگی در آن ناحیه به کاهش تجمع چربی شکم کمک می کند. می توانید چند غلاف را با آن ترکیب کنید.

6. دانه فلفل

استفاده از فلفل سیاه بسیار بیشتر از طعم دادن به غذای شماست. به عنوان مثال، ترکیب پیپرین که در فلفل سیاه وجود دارد، فرآیندهای متابولیک را افزایش می دهد و ذخیره چربی بدن را کاهش می دهد. بنابراین، با استفاده از فلفل سیاه در وعده های غذایی مانند چای فلفل سیاه، ممکن است با موفقیت از وزن جلوگیری کنید.

علاوه بر این، فلفل سیاه به جذب موثرتر مواد مغذی در بدن کمک می کند. ما آن را فراهمی زیستی رژیم غذایی می نامیم. علاوه بر این، به جلوگیری از عفونت و تقویت ایمنی کمک می کند. فلفل سیاه وقتی با سایر مواد مغذی که چربی سوزی می کنند ترکیب شود، می تواند به اندازه 20 دقیقه پیاده روی کالری بسوزاند. همچنین از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند.

شما می توانید انواع ادویه ها و خوراکی های آسیایی را در فروشگاه مواد غذایی جیمو مارکت به صورت آنلاین یا حضوری با مناسب ترین قیمت ها تهیه نمایید.

پایان رپورتاژ اگهی