آیا دکتر بواسیر، شقاق را نیز می‌تواند درمان کند؟

آیا دکتر بواسیر، شقاق را نیز می‌تواند درمان کند؟

بیماری شقاق و بواسیر دو بیماری رایج نشیمنگاهی هستند که می‌توانند برای فرد بسیار آزاردهنده باشند. در بیماری شقاق یک شکاف بر روی ناحیه مقعد ایجاد می‌شود که می‌تواند درد بسیاری را ایجاد کند و از طرفی در هنگام اجابت مزاج باعث خونریزی مقعدی شود. در بیماری بواسیر رگ‌های ناحیه مقعد دچار التهاب و کشیدگی می‌شوند و این مسئله نیز باعث درد و همچنین خونریزی هنگام عمل دفع می‌شود. با اینکه برخی نشانه‌های این دو بیماری با یکدیگر مشابهت دارد؛ اما دو بیماری کاملاً متفاوت هستند.

جهت درمان بیماری شقاق و بواسیر باید به فوق‌تخصص کولورکتال (فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ) مراجعه کرد. پزشکانی که در زمینه مقعد و روده بزرگ تخصص دارند می‌توانند بیماری بواسیر، شقاق، کیست مویی، آبسه و فیستول مقعدی را درمان کنند. در واقع می‌توان گفت دکتر درمان بواسیر، دیگر بیماری‌های مقعدی را نیز می‌تواند درمان کند.

بسیار مهم است که افراد مبتلا به عارضه‌های نشیمنگاهی حتماً به یک متخصص کولورکتال مراجعه کنند؛ زیرا بیماری‌های نشیمنگاهی در مواردی با یکدیگر مشابهت دارند و تشخیص نوع بیماری و درمان آن تنها از عهده یک پزشک مجرب و متخصص بر می‌آید. در صورت عدم مراجعه به پزشک متخصص بیماری‌های مقعدی، ممکن است با تشخیص اشتباه بیماری و درمان نامناسب، بیماری به شکل کامل درمان نشود و فرد مجدداً با عود بیماری و عوارض آن درگیر گردد.

دکتر برای بواسیر چه مواردی را هنگام درمان در نظر می‌گیرد؟

همواره توصیه می‌شود که برای درمان هموروئید به پزشکان فوق‌تخصص کولورکتال مراجعه کرد. اینکه چرا مراجعه به دکتر برای بواسیر، اهمیت دارد به دلایل مختلفی باز می‌گردد. یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که باعث می‌شود افراد برای درمان بواسیر به دکتر متخصص این عارضه مراجعه کنند تخصص این پزشکان در تشخیص نوع بیماری بواسیر است. بیماری بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. بواسیر داخلی کانال مقعد و قسمت انتهایی رکتوم را درگیر می‌کند. در این وضعیت رگ‌های داخلی مقعد دچار کشیدگی یا پارگی می‌شوند و این مسئله درد و خونریزی در هنگام اجابت مزاج را به همراه دارد. بواسیر داخلی دارای ۴ درجه است که هر مرحله آن درمان جداگانه‌ای را می‌طلبد. همچنین در مورد بواسیر خارجی می‌توان گفت که این عارضه رگ‌های ناحیه خارجی مقعد را درگیر می‌کند و باعث تخریب بافت‌های این ناحیه می‌شود. این بواسیر نیز با درد و خونریزی در هنگام اجابت مزاج همراه است و تشخیص آن از یک متخصص مجرب برمی‌آید.

دکتر درمان بواسیر

دکتر برای بواسیر با توجه به نوع این عارضه می‌تواند درمان مناسب را پیشنهاد دهد. بواسیر در مراحل ابتدایی خود با روش‌های درمانی همچون روش‌های خانگی یا برخی داروها درمان می‌شود و در موارد شدید آن است که باید به سراغ روش‌های جدی‌تری همچون جراحی یا لیزر بواسیر رفت. دکتر برای بواسیر با توجه به تجربه و تخصص خود می‌تواند نقش مهمی در تشخیص و درمان این بیماری ایفا کند و باعث درمان بیماری بواسیر برای همیشه شود. درصورتی‌که فرد به یک پزشک متخصص مراجعه نکند این مسئله باعث می‌شود که بیماری با یک تشخیص اشتباه روند درمانی مناسبی را طی نکند و دوباره پس از مدتی بازگردد و باعث دردسرهای بسیار برای بیمار شود.

دکتر برای شقاق چه درمان‌هایی را در نظر می‌گیرد؟

بیماری شقاق باعث به وجود آمدن یک بریدگی یا شکاف در ناحیه مقعد و مخاط اطراف آن می‌شود. دکتر برای شقاق با توجه به وضعیت بیماری و نوع آن می‌تواند یک درمان مناسب را پیشنهاد دهد.

شقاق به دو نوع زیر تقسیم می‌شود:

  • شقاق حاد: زمانی که شقاق یا فیشر برای اولین بار در بدن فرد ایجاد می‌شود به آن شقاق حاد می‌گویند. به طور معمول این نوع از شقاق با درمان خانگی یا دارودرمانی بهبود پیدا می‌کند.

  • شقاق مزمن: زمانی که شقاق حاد درمان نشود یا بهبود پیدا نکند به شقاق مزمن تبدیل می‌شود. در این وضعیت دکتر برای شقاق از درمان جراحی و یا لیزردرمانی استفاده می‌کند.

اینکه کدام روش مناسب درمان بیمار است کاملاً به پزشک و تشخیص او بستگی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که جهت درمان این عارضه به دکتر برای لیزر شقاق مراجعه شود تا تشخیص نوع شقاق و پروسه درمان به‌درستی طی شود.

دکتر لیزر شقاق

از جمله مراکزی که می‌تواند بهترین دکتر برای شقاق یا بواسیر را به افراد پیشنهاد دهد کلینیک درمان فوری است. در این کلینیک فوق‌تخصصان کولورکتال گرد هم آمده‌اند تا بیماری شقاق را به کمک دستگاه‌های لیزر مجهزی همچون لیزر برند «دکا» درمان کنند. این کلینیک علاوه بر پزشکان متخصص، محیطی کاملاً بهداشتی دارد که از انتقال عفونت به بیماران جلوگیری می‌کند. تخصص پزشکان، دستگاه‌های لیزر به‌روز و محیط کاملاً بهداشتی کمک می‌کند بیماری برای شقاق برای همیشه درمان شود.

برای لیزر انواع بیماری‌های مقعدی باید به کجا مراجعه کرد؟

لیزر انواع بیماری‌های مقعدی یکی از روش‌های بسیار مورد توجه برای درمان انواع بیماری‌های نشیمنگاهی است. لیزر انواع بیماری‌های مقعدی می‌تواند بیماری‌هایی همچون بواسیر، شقاق، کیست مویی، آبسه مقعدی و فیستول را بدون احتمال بازگشت این بیماری‌ها درمان کند. این روش درمانی نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد و در زمانی بسیار کم و در حدود ۳۰ دقیقه انواع این بیماری‌ها را درمان می‌کند. لیزر انواع بیماری‌های مقعدی بدون درد و خونریزی است و به بیمار اجازه می‌دهد به دلیل نداشتن درد بتواند پس از یک استراحت کوتاه فعالیت‌های روزمره خود را از سر گیرد.

کلینیک درمان فوری

لیزر بیماری‌های مقعدی امروزه جایگزین روش‌های جراحی شده است و به دلیل اینکه با یک درمان سریع و بدون عارضه این بیماری‌ها را درمان می‌کند، محبوبیت خاصی دارد.

امروزه در بسیاری از کلینیک‌ها لیزر انواع بیماری‌های مقعدی امکان‌پذیر است و یکی از این مراکز کلینیک درمان فوری نام دارد. در کلینیک درمان فوری افراد می‌توانند انواع بیماری‌های نشیمنگاهی را تحت‌نظر فوق‌تخصصان کولورکتال درمان کنند. این کلینیک به دستگاه‌های لیزر مجهزی همچون برند دکای ایتالیا و لیگاشور آمریکایی مجهز است. این دستگاه‌ها باعث ایجاد گوشت اضافه در مقعد نمی‌شوند و به همین دلیل مشکلاتی همچون تنگی مقعد، بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع را در پی ندارند. با استفاده از امکانات این کلینیک انواع بیماری‌های نشیمنگاهی در سریع‌ترین زمان ممکن درمان می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی