آپارتمان‌های دریاچه چیتگر طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده‌اند و به همین دلیل قیمت این آپارتمان‌ها نسبت به چند سال پیش دارای رشد تصاعدی بوده است.

آپارتمان‌های دریاچه چیتگر طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده‌اند و به همین دلیل قیمت این آپارتمان‌ها نسبت به چند سال پیش دارای رشد تصاعدی بوده است.

از آنجایی‌که این منطقه مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته است، تصمیم داریم به بررسی قیمت آپارتمان‌های دریاچه چیتگر در زمستان 1402 بپردازیم.

همچنین در این مقاله که توسط مجله روبکا گردآوری شده است به بررسی تغییرات قیمت، عوامل و فاکتورهای موثر بر آن و… می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا تمامی این موضوعات را با دقت کامل برای شما خوانندگان عزیز همراه با مرجع قیمت گذاری قیمت آپارتمان در چیتگر را شرح دهیم.

دریاچه چیتگر کجا واقع شده است؟

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس ، یک دریاچه مصنوعی است که بزرگترین دریاچه در ایران محسوب می‌شود و در بخش غرب تهران، منطقه 22 واقع شده است.

دریاچه چیتگر از بخش شمالی به پارک جنگلی چیتگر، و از جنوب به بزرگراه شهید همدانی، از قسمت شرقی به بزرگ راه آزادگان و از بخش غربی به بافت مسکونی منطقه 22 منتهی می‌شود.

به دلیل موقعیت مکانی عالی، ویو فوق‌العاده، پتانسیل رشد و… دریاچه چیتگر به یکی از نواحی محبوب برای برج‌سازان بدل شده است. به همین دلیل است که تعاونی‌های زیادی نیز در آن اقدام به ساخت پروژه کرده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چیتگر و بررسی امکانات، جاذبه‌های دیدنی و پروژه‌های تجاری چیتگر به نوشته زیر مراجعه کنید:

https://fartak-company.com/منطقه-چیتگر-تهران/

در ادامه نیز به بررسی قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر زمستان 1402 و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر زمستان 1402

قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر در حال حاضر نسبت به دیگر مناطق معقول به نظر میرسد. در این ناحیه به دلیل ازدیاد ساخت‌وساز، تعادل قیمت وجود دارد و قیمت‌ها دارای رشدی منطقی هستند.

از آنجاییکه فضای ساخت و ساز زیاد است و همچنین پروژه‌های زیادی در حال ساخت می‌باشند، میزان عرضه تاثیر زیادی بر پایین بودن قیمت‌ها دارد.

در دریاچه چیتگر پروژه‌های شخصی‌ساز و تعاونی‌ساز وجود دارند که قیمت شخصی‌سازها بیشتر از قیمت پروژه‌های تعاونی‌ساز می‌باشد. این نیز به دلیل بهره‌بردن از متریال و امکانات بیشتر در پروژه‌های شخصی‌ساز است.

تغییرات قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر زمستان 1402 بر چه اساسی است؟

تغییرات قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر بسته به شرایط ممکن متغیر ‌باشد. از جمله مواردی که موجب ایجاد تغییر در قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان عرضه و تقاضا: به میزانی که تقاضا برای خرید آپارتمان بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • افزایش جمعیت: با افزایش جمعیت به صورت طبیعی میزان تقاضا برای آپارتمان افزایش پیدا می‌کند و افراد بیشتری خواهان خرید خانه هستند. در این شرایط نیز قیمت آن بیشتر می‌شود.
  • رشد اقتصادی: زمانی که در زمینه اقتصاد رشد و پیشرفت حاصل می‌شود، توان مردم برای خرید خانه بیشتر می‌شود. در نتیجه با افزایش میزان تقاضا، قیمت آپارتمان نیز افزایش می‌یابد.
  • افزایش قیمت مصالح و متریال: این گزینه تاثیری مستقیم بر قیمت آپارتمان دارد. زیرا در صورتی که سازنده نخواهد، قیمت ملک افزایش یابد، به اجبار از مصالح بی‌کیفیت استفاده می‌کند که در نهایت به ضرر خریدار است.

به همین دلیل هرچه کیفیت مصالح بیشتر باشد، قیمت آپارتمان هم بیشتر است.

عوامل موثر بر قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر زمستان 1402

عوامل و فاکتورهای زیادی بر قیمت هر متر آپارتمان اطراف دریاچه چیتگر نقش دارند به عنوان مثال: موقعیت مکانی ملک یکی از عوامل بسیار مهم است. در صورتی که آپارتمان در فضای مناسبی قرار گرفته باشد، قاعدتا قیمت آن نیز بیشتر است.

از جمله عوامل موثر بر قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متراژ آپارتمان: هرچقدر که متراژ آپارتمان بیشتر باشد، بالطبع قیمت آن نیز بیشتر است.
  • امکانات و تجهیزات: در صورتی که یک آپارتمان دارای امکانات بیشتری باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. دارا بودن پارکینگ، انباری، استخر، فضای بازی و… تاثیر زیادی بر ارزش آپارتمان دارند.
  • متریال و مصالح: متریال و مصالح به کار برده شده در ساخت آپارتمان باید دارای کیفیت بالا باشند. بهره بردن از متریال و مصالح درجه یک موجب افزایش ارزش آپارتمان می‌شود.
    طبقه و واحد: معمولا قیمت واحدهایی که در طبقات بالاتر قرار دارند بیشتر است. از این رو در صورتی که سرمایه کمتری داشته باشید، می‌توانید طبقات پایین‌تر را خریداری کنید.
  • ویو و چشم انداز: برخی از آپارتمان‌ها دارای ویو و چشم‌اندازی فوق‌العاده و ابدی می‌باشند. از این رو آپارتمان‌های با این شرایط دارای قیمت بالاتری می‌باشند.

جدا از عوامل فیزیکی، عوامل اقتصادی نیز بر قیمت آپارتمان دریاچه چیتگر موثر هستند. بنابراین قبل از اقدام به خرید توجه داشته باشید که شرایط اقتصادی را نیز بررسی نمایید. با انجام تحلیل قوی، می‌توانید سرمایه‌گذاری بهتری را به انجام برسانید.

آیا خرید آپارتمان دریاچه چیتگر گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر دارای مزایای زیادی می‌باشد. ممکن است افراد در ابتدا متوجه این موضوع نباشند. این ناحیه به دلیل وجود دریاچه دارای شرایط جوی و آب‌وهوایی بسیار عالی می‌باشند.

این موضوع موجب شده است که اغلب افراد تمایل به سکونت و زندگی در این منطقه را داشته باشند.

از دیگر مزایای خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای موقعیت مکانی فوق‌العاده
  • وسعت زیاد
  • دارای دسترسی به مسیرهای اصلی
  • آپارتمان‌ها دارای امکانات و تجهیزات عالی
  • برخورداری از امکانات تفریحی و گردشگری
  • دارای پتانسیل رشد در آینده

با توجه به مزایای فوق دریافتید که این ناحیه گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌باشد.

دردسرهای خرید آپارتمان دریاچه چیتگر

از آنجاییکه دریاچه چیتگر دارای شرایط مناسبی از نظر امکانات، گردشگری، تفریحی و… می‌باشد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. بسیاری از افراد حتی در صورتی که نتوانند در این ناحیه آپارتمان خریداری کنند، از امکانات تفریحی و گردشگری آن بهره می‌برند.

همین نیز موجب شده است تا جمعیت این منطقه افزایش یابد و از فرهنگ‌های مختلفی در این ناحیه زندگی کنند. کنترل کردن این امر نیز نیازمند نیروی زیادی است.

همچنین در روزهای تعطیل گردشگران زیادی به چیتگر می‌روند که موجب ایجاد شلوغی و آلودگی صوتی برای ساکنین آپارتمان‌ها می‌شوند.

یکی دیگر از معایب نیز این است که برخی از آپارتمان‌ها در این محوطه، دسترسی مناسبی به مترو، امکانات رفاهی و… ندارند.

آیا سند بر قیمت آپارتمان‌های دریاچه چیتگر تاثیرگذار است؟

در صورتی که وجود سند برای شما اهمیت دارد، توصیه می‌شود، آپارتمان‌های تعاونی‌ساز چیتگر را خریداری نمایید که در پروژه‌های قبلی خود، سند دریافت کرده‌اند مانند برج‌های تعاونی فرتاک «Fartak» منجمله: برج دوقلو فرتاک، برج افق فرتاک و پروژه برج فراز فرتاک.

در این شرایط می‌توانید به این مسئله اطمینان داشته باشید که سند دریافت می‌کنید و دچار دردسر نمی‌شوید.

با توجه به این مسئله که اغلب برج‌های دریاچه چیتگر تعاونی‌ساز می‌باشند، فقدان سند چندان حائز اهمیت نیست و اگر این گزینه برای شما مهم باشد، پروژه‌های کمی وجود دارند که سند آن‌ها آماده شده باشد.

پروژه‌ها در صورتی سند کسب می‌نمایند که مشکلی در زمین آن‌ها وجود نداشته باشد. در این شرایط پس از مدتی سند دریافت می‌کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نظر میتوانید در انتهای همین مقاله نظر خود را با ما و خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید.

پایان رپورتاژ آگهی