پاکسازی پوست چیست و چگونه دوره پاکسازی پوست را بگذرانیم؟

پوست ما در طول روز در معرض آلاینده های مختلف محیطی قرار می گیرد و از طرفی سلول های مرده راه های هوایی پوست را مسدود کرده و به آن آسیب می رساند، روش های پاکسازی پوست، پوست را پاکسازی می کند و صورت شما را سالم و جوان نگه می دارد. پوست صورت نقش زیادی در زیبایی چهره هر فردی دارد، باید آن را جدی بگیرید تا همیشه شاداب و زیبا به نظر برسد. اما پیش از هرچیزی لازم است از طریق آموزش پاکسازی پوست، تمامی مفاهیم مبتدی و پیشرفته در این حوزه را فرا بگیرید.

پاکسازی پوست به چه معناست؟

هر دو راهکار مراقبتی و زیبایی که برای حذف مواد زائد از پوست استفاده می شود، پاک کننده پوست یا همان پاکسازی پوست نامیده می شوند. این درمان ها سه هدف اصلی را انجام می دهند، پاکسازی پوست از انواع ناخالصی ها، چربی های اضافی و مواد مضری که پوست را می پوشانند، حذف سلول های مرده و جایگزینی آنها با سلول های کوچکتر و جدیدتر و در نهایت تغذیه و آبرسانی اپیدرم. زیبایی سلامت و التهاب پوست انسان تا حد امکان. به طور کلی لک ها از سایر قسمت های بدن اهمیت بیشتری دارند، زیرا اغلب تیره تر هستند و بیشتر در معرض نور خورشید هستند و از طرفی لک ها بیشتر از سایر نواحی پوست به چشم می آیند.

مواد استفاده شده در پاکسازی پوست در طول سالیان

مردم در سرتاسر جهان از تکنیک های مختلف پاکسازی پوست برای کند کردن روند پیری استفاده می کنند. در گذشته شیر بود. روغن زیتون مواد طبیعی مانند شکر قهوه ای و قهوه برای پاکسازی پوست و مواد طبیعی مانند عسل و روغن نارگیل برای مرطوب کردن سطح استفاده می شد. در طول سالیان متمادی، متخصصان پوست و زیبایی از اصول علمی پیروی کرده و راه حل های عملی مراقبت از پوست را ارائه کرده اند که اثرات شگفت انگیزی بر روی پوست انسان دارد.

فواید پاکسازی صورت چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بیشتر لایه برداری روی صورت انجام می شود زیرا رطوبت لازم را به سطح پوست می رساند و سلول های مرده را از بین می برد. استفاده مکرر از مواد آرایشی و گرد و غبار که به سطح پوست نفوذ می کند، مانع تنفس آن می شود و شادابی پوست را از بین می برد. تمیز کردن منظم پوست صورت با حذف این مواد زائد به شما کمک می کند تا پوست کدر و خسته را به چهره ای شاداب و پرانرژی تبدیل کنید، البته اگر پاکسازی صورت به صورت علمی و توسط افراد واجد شرایط و با تجربه انجام شود.

هنگامی که صورت خود را ماساژ داده و تمیز می کنید، پوست شما گردش خون بهتری خواهد داشت و با گردش خون احساس بهتری خواهید داشت. در نهایت جوش های سرسیاه و ناخالصی هایی که به عمق پوست نفوذ کرده اند از بین می روند و با پاکسازی عمیق پوست شفاف شده و تغییر محسوسی در صورت خود خواهید دید.

بهترین زمان برای پاکسازی پوست صورت چه زمانی است؟

شما باید در تمام طول سال مراقب پوست خود باشید و از سلامت آن مراقبت کنید، اما متخصصان توصیه می کنند برای پاکسازی صورت خود ابتدا پاییز، زمستان و بهار را انتخاب کنید. در این مدت اندازه اشعه خورشید کوچکتر است و تاثیر کمتری روی پوست می گذارد. بعد از پاکسازی پوست شما نسبت به آفتاب حساس تر می شود و هر چه انرژی خورشید کمتر باشد زمان پاکسازی بهتر است.

برای حفظ شادابی و طراوت هر چه بیشتر پوست، متخصصان توصیه می کنند پوست و تمیز کردن پوست هر 3 تا 6 ماه یکبار زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. پاکسازی مداوم پوست در کنار محافظت در برابر آفتاب و آب فراوان، یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه های افزایش طراوت و شادابی پوست است و همه باید آن را جدی بگیرند.

محلول های پاک کننده پوست چه مزیتی دارند؟

با استفاده از این محلول ها نیاز به استفاده از لوازم آرایشی را کاهش داده و پوستی زیبا و شفاف حتی بدون آرایش خاص خواهید داشت. هدف بسیاری از محصولات پاک کننده پوست از بین بردن چربی اضافی است و می تواند با استفاده طولانی مدت پوست را خشک کند و در صورت استفاده از محلول های حرفه ای و درمانی از متخصصان با تجربه، به ویژه برای نوع پوست شما، عوارض جانبی وجود ندارد و از طرفی به زیباتر شدن پوست کمک می کند. نمی گوییم از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید، اما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که فقط استفاده از این محصولات کافی نیست و باید پوست صورت خود را به صورت تخصصی در یک مرکز معتبر تمیز کنید.

چرا باید پوست صورت را مرتباً تمیز کرد؟

پوست ما همیشه در معرض عوامل محیطی آسیب رسان به پوست مانند گرد و غبار، دود و مواد شیمیایی موجود در هوا است. از طرفی غدد چربی که مسئول ترشح چربی پوست هستند، گاهی به دلیل شستشوی زیاد یا مشکلات هورمونی، چربی زیادی تولید می کنند که به پوست آسیب می رساند. در نهایت پوست ما به عنوان یک اندام زنده دائماً در حال ساخت سلول‌های جدید است و چرخه رشد سلول‌های جدید با مرده‌ها ادامه می‌یابد، لایه‌های مرده و آسیب‌دیده باید به طور مداوم برداشته شوند تا سلول‌های جدید بهتر رشد کنند. بنابراین پاکسازی پوست صورت باید به صورت دوره ای و منظم انجام شود.

علاوه بر مراجعه به مراکز مراقبتی و درمان توسط پزشک متخصص در منزل، مهم است که پوست را با کمک انواع اسکراب ماساژ دهید، هر از گاهی با کمک ماسک ها و مواد غذایی مرطوب کننده، پوست را به سطح خود ماساژ دهید. در نهایت پوست خود را با رایحه های مناسب تمیز و مرطوب کنید. برای انتخاب کرم و ماسک مناسب پوستتان، بهتر است با متخصص زیبایی و مراقبت مشورت کنید تا از مواد مناسب پوستتان کمک بگیرید.

پاکسازی نامناسب پوست چه عوارضی دارد؟

پاکسازی پوست یکی از کارهایی است که باید انجام دهید تا چهره خود را شاداب و جدید نگه دارید، اما اگر به صورت نادرست و غیرعلمی انجام شود، آسیب های جبران ناپذیری به پوست شما وارد می کند. استفاده از مواد نامناسب می تواند باعث التهاب پوست، قرمزی و حساسیت پوست شود و یا اگر پاکسازی توسط فرد غیر متخصص انجام شود، مواد مغزی لازم را به پوست ارسال نکند و اثرات قابل توجهی نداشته باشد. پاکسازی پوست با از بین بردن جوش ها، لک های پوستی و چین و چروک های سطحی، زیبایی صورت شما را دو چندان می کند و اگر به صورت علمی و اصولی انجام شود، نه تنها خطرناک نیست، بلکه همه افراد در سنین مختلف می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: fatemehhabashi.com