بیوگرافی نیلوفر کوخانی بازیگر جوان + عکس

بیوگرافی و عکس های نیلوفر کوخانی

نیلوفر کوخانی بازیگر تلویزیون و سینما و دستیار کارگردان متولد 2 شهریور 1369 در تهران است. نیلوفر کوخانی فارغ التحصیل رشته کارگردانی و فارغ التحصیل رشته طراحی لباس از مجتمع فنی تهران است. او دوره های بازیگری را نزد کارگردان برجسته کشور آقای فریدون جیرانی گذراند و در پشت صحنه به عنوان دستیار کارگردان فعالیت خود را آغاز کرد.

نیلوفر کوخانی ابتدا در سال 1391 و در سن 22 سالگی در مجموعه ستایش 2 نقش کوتاهی ایفا کرد که چندان مورد توجه قرار نگرفت و سپس مدتی از تلویزیون و بازیگری دور ماند. نیلوفر کوخانی بعد از 4 سال دوری از بازیگری در سال 1395 در سریال چرخ فلک با کارگردانی عزیز الله حمید نژاد در کنار بازیگرانی چون امیر آقایی، میلاد کی مرام، ترلان پروانه و لیلا اوتادی بازی کرد. نیلوفر کوخانی علاوه بر این در سال 1397 در سریال های تاریکی شب و روشنایی روز به عنوان بازیگر در کنار امیرحسین مدرس و فرهاد قائمیان در مقابل دوربین رفت که باعث شهرت و محبوبیت او شد.

نیلوفر کوخانی در سریال خانه امن سال 1399 با بازی سیما تیرانداز نقش خواهر سامان هدایت تابان و نامزد پیام با بازی سامان صفری را بازی کرد. سریال تلویزیونی خانه امن در سبک جنایی سیاسی با کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب نژاد آبان 1399 از شبکه اول سیما پخش شد. سریال خانه امن در اصل از تلاش های وزارت اطلاعات برای مقابله با گروه تروریستی داعش و مقابله با فعالیت های آن در داخل و خارج از کشور می گوید.

نیلوفر کوخانی در این سریال امنیتی نقش تابان دارد. تابان خواهر ثمین هدایت با بازی سیما تیرانداز می باشد. ثمین هدایت مدیر عامل یک مرکز خرید و سرکرده یک باند پولشویی بوده که بعد از تبادل از تهران به پاریس می رود و در آنجا به وسیله باندهای مافیایی کشته می شود. حمیدرضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمیدرضا عطایی، کاوه آفاق، سپیده خداوردی، نیلوفر کوخانی و سوگل طهماسبی از بازیگران آن سریال می باشند. سریال قورباغه ساخته هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسدزاده است و نیلوفر کوخانی در این سریال بازی می کند چون تصاویری از پشت صحنه این سریال را در صفحه شخصی خود با عوامل سریال قورباغه قرار داده و به نظر می رسد جزو عوامل باشد . این سریال تاریخی دراماتیک، اجتماعی و مرموز دارد و به مسائل جامعه و تاثیر آن بر تک تک افراد می پردازد. بازیگران سریال قورباغه نوید محمدزاده، هومن سیدی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، آناهیتا افشار، فرشته حسینی، نوید پورفرج و مهران غفوریان هستند. این نخستین بار است که از نوید محمدزاده و صابر ابر در مقابل دوربین نقش بازی می کنند.

بازیگری این فرصت را به من داده که زندگی را به طور کامل تجربه نمایم لحظات مقابل دوربین برایم بسیار ارزشمند بوده و ثانیه به ثانیه آن را تجربه می کنم و قدر آن لحظات را می دانم. نقشی که من را به چالش کشیده و حتی برای مدت کوتاهی یک آدم دیگری از من ساخت برایم جذابیت دارد فیلمنامه و کارگردانی قطعا در اولویت هستند. بازی با هر بازیگری قطعا فرصت خوبی برای یادگیری و رشد است و البته آرزوی هر بازیگری همکاری با کارگردانان و فیلمنامه نویسان است، من فیلم های آقای شهبازی، سیدی و جیرانی را علاقه زیادی دارم.

خانم کوهانی به شعر و ادبیات علاقه دارد و به گفته خودش عاشق اشعار احمد شاملو و همچنین به موسیقی به ویژه سبک جاز علاقه مند است و گاهی در کنسرت های خارجی شرکت می کند. نیلوفر کوخانی نیز به فوتبال علاقه دارد و از هواداران تیم ملی آلمان می باشد. نیلوفر کوخانی به «نیکول کیدمن» و کارگردانان خارجی در جیم جارموش علاقه دارد.

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا