بیوگرافی نسرین نکیسا + عکس

بیوگرافی نسرین نکیسا

نسرین نکیسا در سال 1348 در تهران به دنیا آمد. نکیسا پدر نسرین از هنرمندان و آهنگسازان مشهور ایل قشقایی است. به همین خاطر نسرین نکیسا تا 19 سالگی نزد پدرش هنر یاد گرفت و نخستین گام ها را برای هنرمند شدن با کمک پدرش برداشت. نخستین فعالیت نسرین نکیسا حضور در تئاتر در سن 17 سالگی بود. نسرین نکیسا بازی در تئاتر را شروع می کند. او در حین تحصیل روی کار هنری خود در تئاتر متمرکز شد. بازی در تئاتر را تا ورود به دانشگاه ادامه داد تا اینکه نخستین کار تلویزیونی خود را با بازی در مجموعه مهر و ماه با کارگردانی حمید لبخند به ثبت رساند. نسرین نکیسا پس از به نمایش گذاشتن هنر خود به عنوان کارگردان جوان در فیلم ماه و مهر سال 1369، در فیلم رنگ صدف ایفای نقش کرد و در اسرع وقت خود را در میان جامعه هنرمندان جا داد. ایفای نقش در فیلم رنگ صدف که در سال 74 ساخته شد می توانیم بگوییم نقطه عطفی برای نسرین نکیسا بود.

مشهور شدن نسرین نکیسا

خانم نکیسا با بازی در دومین فیلم خود به نام رنگ صدف در بین مردم به ویژه کارگردانان به شهرت رسید. او در این فیلم بازی خوبی داشت و نظر منتقدین به او جلب شد.ولی شهرت اصلی این بازیگر به دلیل بازی در فیلم آژانس شیشه ای است. او در این فیلم نقش فاطمه را بازی کرد که به خوبی توانست بازی کند.

ازدواج نسرین نکیسا

این بازیگر چندین سال است که با سلیمان تاش ازدواج کرده و دارای دو دختر به اسم های نسترن و نیلوفر است.

همه بازی های شهاب حسینی را علاقه دارم. از نظر من او با کارش صادق است و به قول شاعر سخن چون از دل براید لاجرم بر دل نشیند. از دیگر بازیگران از نظر من نازنین بیاتی، بابک حمیدیان و ترانه علیدوستی در بازی خود احساس راحتی می کنند و این سبب می شود که مخاطبان آن ها را بازیگران حرفه ای بشناسند.

فیلم های سینمایی نسرین نکیسا 

 پرسه در حوالی من   فصل بلوغ دوباره با هم
  فرمانده  چتر سفید  خداحافظ
 باز باران   پرنده بازکوچک  پرنده باز کوچک
 آخرین نبرد  طالع سعد  آژانس شیشه ای

 

فیلم های تلویزیونی نسرین نکیسا

 پرستاران    رنج پنهان   آرام میگیریم
   بازگشت   کیمیا   تن ها
   یوسف پیامبر    زندگی ارمغان خداست   پس از سالها
 ناری گل   سایه سکوت   آخرین روزهای شاد بودن
   امیر و غول چراغ جادو   باغ کوچک بی بی گل   داستان یک شهر
  روزی عقابی   روزگارجوانی   ردپای دوست

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا