بیوگرافی نسرین بابایی + عکس نسرین بابایی

بیوگرافی نسرین بابایی

نسرین بابایی متولد 1 اسفند 1359 در گیلان است. او بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون می باشد. نسرین بابایی در روستای لیف شاگرد از توابع صومعه سرا در استان گیلان به دنیا آمد که کار خود را از سال 1373 در سن 14 سالگی با تئاتر دانشجویی آغاز نمود. دوره های بازیگری را زیر نظر اساتیدی مثل رضا حقی، میر معنوی و محمدمهدی یوسفی زاده گذراند. این بازیگر فوق دیپلم نقاشی دارد.

شروع کار نسرین بابایی

نسرین بابایی برای نخستین بار در سال 1391 در سریال خانه ای روی تپه ها به ایفای نقش پرداخت و بعد با مجموعه گذر از رنج ها در تلویزیون آمد و از سال 1393 در فیلم ناهید به ایفای نقش پرداخت. نسرین بابایی کار هنری خود را در صدا و سیما در استان گیلان شروع نمود و خیلی زود توانست توجه کارگردانان را به خود جلب کند. آقای بهزاد رفیعی در سال 1393 نخستین تجربه هنری خود را در فیلم سکوت رعنا کسب کرد و در کنار افراد مشهوری چون محمد نوری و علیرضا عباسی به ایفای نقش پرداخت. فیلم ناهید سبب شده که رسانه های جهان به آن توجه نمایند. نسرین بابایی در فیلم ناهید در جشنواره کن به عنوان نماینده ایران ظاهر شد و بازی او به خوبی دیده شد. نقش مهمی که او در سال های اخیر بازی کرده، سریال وارش است که در این فیلم نقش پر رنگ و مهمی را ایفا کرد. فیلم لیلاج یکی دیگر از آثار سینمایی اوست که در آن نقش پر رنگی نیز ایفا می کند. آخرین فیلمی که در آن به ایفای نقش پرداخت، سریال افرا بود که در آن نقش مهمی نیز ایفا کرد و بازیگر نقش مکمل بود. نسرین بابایی همچنین در برنامه های رادیویی استان گیلان هم کار کرده و به عنوان گوینده رادیو در این زمینه فعالیت داشته است.

ازدواج نسرین بابایی

ازازدواج این بازیگر چند سال می گذرد و یک دختر 17 ساله به  اسم یوهانا دارد. او در دبیرستان است. او در گیل بابا و سریال خورم گبان به ایفای نقش پرداخت. نسرین بابایی درباره همسرش می گوید: خدا را شکر همسرم شغل من را دوست دارد و حتی در انتخاب شغل به من کمک زیادی می کند.

نسرین بابایی در سال 1397 در سریال اورشا با کارگردانی احمد کاوری در نقش میانی اورشا مشاهده شد. نسرین بابایی درباره حضورش در سریال وارش گفت من توسط آقای کامبیز دارایی که مجری سریال بود برای نقش وارش انتخاب شدم.

آثار نسرین بابایی

سریال های تلویزیونی نسرین بابایی

سریال افرا سریال بیگانه ای با من است
سریال سرگذشت سریال کوبار
سریال وارش سریال نادون
سریال محکومین سریال خورم گبان
سریال ندیمه سریال گذر از رنج ها
سریال ماجرای فامیلی  سریال رویای گنجشگ ها
 سریال بوقچی

فیلم های سینمایی

فیلم سینمایی 1393  فیلم سینمایی ناهید

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا