از خواص ذکر یافتاح چه می‌دانید؟!

ذکر یا فتاح,خواص ذکر یا فتاح

فواید گفتن ذکر یا فتاح

خواص ذکر یا فتاح

یاد و نام خدا همراه با ذکر او آثار و فایده های شگفت آور و بی نظیری دارد که هریک از آنها می تواند در سازندگی روحی و اخلاقی انسان تاثیر به سزایی داشته باشد. ذکر یا فتاح یکی از اسمهای اعظم پروردگار است و معجزات فراوانی را با این ذکر می توانید تجربه کنید.

ذکر یا فتاح

در بعضى از روایات روى ذكر “یا فتاح” براى حل مشكلات تكیه شده است، چرا كه این اسم بزرگ الهى كه به صورت صیغه مبالغه از “فتح” آمده بیانگر قدرت پروردگار بر گشودن هر مشكل و از میان بردن هر اندوه و غم، و فراهم ساختن اسباب هر فتح و پیروزى است، در واقع هیچ كس جز او “فتاح” نیست، و “مفتاح” و كلید همه درهاى بسته در دست قدرت اوست.

ذکر یا فتاح برای روشنایی قلب:

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر شخص مؤمن در روز جمعه بعد از نماز صبح، هفتاد مرتبه با نیّت خالص وتوجّه به خدا و معناى آن، دست بر سینه گذارد و بگوید: «یا فَتَّاح»، غفلت ‏از دل او خارج شود و خداوند متعال درِ دلِ او را به سوى عالم نور و معنى ‏مى ‏گشاید.( خواصّ آیات قرآن کریم: 77 )

ذکر یا فتاح برای ازدواج:

ذکر یا فتاح را برای ازدواج باید به مدت هفت روز بعد از نماز های پنج گانه قرائت کنید . ذکر یا فتاح برای ازدواج در هر مرحله باید 125 مرتبه قرائت شود. اگر در این هفت روز روزه بگیرید قدرت اجابت ذکر یا فتاح 70 برابر می شود.

ذکر یا فتاح برای گشایش کار:

ذکر یا فتاح برای گشایش کار بسته بسیار توصیه شده است. 135 مرتبه بعد از نماز صبح قرائت شود . بهتر است تا زمانی که کار بسته باز نشده باشد آن را ادامه دهید . در زمان ذکر یا فتاح برای گشایش کار می توانید مانند ذکر یا فتاح برای ازدواج هفت روز اول را روزه بگیرید.

ذکر یا فتاح برای آگاه سازی:

اگر خواهند از امر پنهانى آگاهى حاصل شود دو رکعت نماز بخواند و در سجده آخر صد و پنجاه مرتبه بگوید: (یا فتاح ) آن امر ظاهر شود.

 

منبع: بیتوته