آیا دستگاه تست قند خون آوان خوب است ؟

با توجه به تنوع برند های مختلف در زمینه تولید انواع تجهیزات پزشکی ، هر فرد با مراجعه به مراکز خدمات فروش این محصولات و درخواست کالایی خاص ، با لیستی طولانی از انواع برند ها مواجه می شود . هر برند می تواند از کشوری متفاوت بوده و قابلیت هایی مخصوص به خود داشته باشد . در این شرایط ، انتخاب گزینه ای متناسب با خواسته های شخص ، امری دشوار می گردد .
در حال حاضر یکی از رایج ترین تجهیزات پزشکی مورد نیاز افراد ،دستگاه تست قند خون (گلوکومتر) است . این وسیله نه تنها برای افراد مبتلا به دیابت ، بلکه برای افراد سالم ، و نیز افراد در ریسک خطر این بیماری نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

یک سوال مهم “آیا دستگاه تست قند خون آوان خوب است ؟
انتخاب محصول مناسب از بین صد ها گزینه ، می تواند امری دشوار باشد . به همین دلیل ، برخی افراد با پزشک و یا مشاورین تخصصی در ارتباط با فروش این محصولات مشورت می کنند . یکی از برند هایی که توانسته از نظر پزشکان سطح کیفی مطلوبی را ارائه دهد ، برند اوان می باشد .

معرفی دستگاه تست قند خون آوان :

آوان ، محصولی از کشور ایران است . تمامی مراحل ساخت و تولید ان درون کشور صورت گرفته و دارای خط تولید فعال می باشد . اوان با تمامی استاندارد های ایزو 15197 مطابق دارد . همچنین از سطح دقت بالایی نیز برخوردار بوده و یکی از معتبر ترین برند های ایرانی در این زمینه محسوب می شود .
دستگاه تست قند خون اوان دارای تاییدیه های لازم از اداره تجهیزات پزشکی کشور می باشد . به همین دلیل ، محصولات ان به طور گسترده ای در سراسر ایران موجود بوده و به فروش می رسد .
در صورت خرید این محصول برای نخستین بار ، برخی اقلام نیز به مشتری ارائه داده می شود . از جمله نوار تست هایی از همین برند ، تعدادی سوزن لسنت ، قلم لنست و … . در صورت اتمام اقلام ذکر شده ، می توان به تمامی مراکز فروش تجهیزات پزشکی مراجعه نموده و ان ها را خریداری نمود .

دقت دستگاه تست قند خون اوان :

دستگاه تست قند خون آوان از میزان دقت بالایی برخوردار است . سطح دقت ان در حدود 95 درصد است . این رقم از نظر علم پزشکی ، رقم قابل قبولی بوده و میزان 5 درصد خطا نیز در وضعیت سلامت شخص رقم چشمگیری نیست . در واقع تا 5 درصد خطا در تمامی گلوکومتر های خانگی مجاز بوده و رقمی نیست که در محدوده تعریف شده باشد .
این میزان خطا تا حدود زیادی بستگی به شرایط انجام خونگیری و وضعیت صحیح و استاندارد ان نیز دارد . در صورتی که افراد بتوانند این کار را در شرایط استریل و به نحو استاندارد و اصولی انجام دهند ، نتایج به طور کل عاری از خطا بوده و با داده های ازمایشگاهی برابری خواهد کرد .
محدوده مجاز برای تست قند خون به کمک این وسیله ، دمای بین 5 تا 45 درصه سانتی گراد و میزان رطوبتی تا سقف 80 درصد است . همچنین می تواند هماتوکریت را در محدوده بین 20 تا 70 بررسی نماید .

قابلیت های دستگاه تست قند خون آوان :

دستگاه تست قند خون آوان به گونه ای طراحی شده است که بتواند بیشترین سازگاری را با نیاز های افراد داشته باشد . از جمله اینکه جهت بهبود وضعیت تست و انجام ان به صورت اصولی ، خطا هایی روی صفحه ظاهر می کند تا فرد به سمت اجرای صحیح تست هدایت شود . از جمله خطاهای کاربردی ان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • خطای باتری در دستگاه تست قند خون آوان _ در شرایطی ظاهر می شود که باتری در حال اتمام بوده و یا درب محفظه ان بسته نشده باشد . در این شرایط ، عملکرد سدستگاه تست قند خون آوان با مشکل روبرو شده و به علت نوسانات یا ضعف منبع الکتریکی نمی تواند به خوبی نمونه را پردازش کند .
  • خطای حجم خون در دستگاه تست قند خون آوان _ جهت بررسی صحیح نمونه خون ، نوار ها باید با حجم کافی از خون تامین شده باشند . کاهش این میزان ، باعث می شود تا پردازش اطلاعات به خوبی صورت نگرفته و اطلاعات به نحو غلطی ارائه شود .
  • خطای قند خون در دستگاه تست قند خون آوان _ این سیستم قابلیت تشخیص قند خون و تفاوت ان با میزان استاندارد را دارد . در صورتی که قند خون فرد بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد باشد ، هشدار هایی برای فرد روی مانیتور دستگاه تست قند خون آوان اعلام می شود تا اقدامات ضروری را در راستای برطرف نمودن ان اغاز کند .

علاوه بر قابلیت خطاهای ذکر شده ، این مجموعه دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد . از جمله ان می توان به حافظه داخلی قدرتمند اشاره کرد . 900 داده می توانند در حافظه داخلی ذخیره شده و در صورت نیاز ان ها را به سیستم کامپیوتری و سیستم های هوشمند نیز منتقل نمود . این کار کمک می کند تا همواره به ارشیوی کامل از نتایج دسترسی داشته و در صورت نیاز ان ها را با پزشک نیز در میان گذاشت .
همچنین سیستم هر 3 روز ، 7 ، 15 و 30 روز بین نتایج میانگین گیری می کند . این امر کمک می کند تا خود شخص نیز بتواند تفسیر مطلوبی از وضعیت سلامت و یا روند بیماری خود داشته باشد .
با کمک این دستگاه می توان در طول روز 4 نوبت الارم و هشدار یاداور تنظیم نمود . برخی افراد از این قابلیت برای یاداوری تست قند خون استفاده می کنند ؛ برخی نیز برای مصرف دارو ، تزریق انسولین و … از ان استفاده می کنند .

مزایای استفاده از دستگاه تست قند خون اوان :

دستگاه تست قند خون آوان  برای شروع به کار به حجم خونی کمی در حد 0.5 میکرولیتر احتیاج دارد . این کار کمک می کند تا علاوه بر این که میزان درد برای شخص به حداقل برسد ، دقت دستگاه تست قند خون آوان  نیز افزایش یابد .
نوار های دستگاه تست قند خون آوان از دقت بسیار بالایی برخودار هستند . نمونه خون در دستگاه تست قند خون آوان  با روشی مشابه با روش ازمایشگاهی پردازش می شود . الکتروشیمیایی روش پردازش قند خون در این نوار تست است که همین روش در ازمایشگاه ها نیز استفاده می شود . به همین دلیل نتایج به دست امده از این محصول ، بیشترین شباهت را به داده های ازمایشگاهی دارد .
نوار ها دارای الکترود هایی هستند که با ورقه طلا پوشیده شده اند . روی هر نوار 8 عدد الکترود وجود دارد که جهت افزایش دقت تعبیه شده است .
از مهم ترین مزایای این محصول می توان به دسترسی اسان به تجهیزات جانبی اشاره کرد . با توجه به این که هر گلوکومتر به نوار های تست اختصاصی احتیاج دارد ، دسترسی اسان به تجهیزات جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . آوان به علت تولید محصولات در داخل کشور ، همواره در اختیار مشتریان قرار داشته و با مراجعه به تمامی مراکز فروش تجهیزات پزشکی ، داروخانه ها و … ، می توان بسته های نوار تست ان را خریداری نمود .

قیمت دستگاه  و تجهیزات جانبی آن :

این برند تولید داخلی ست . در نتیجه محصولات آن تحت تاثیر عواملی همچون نوسانات ارز ، هزینه های واردات ، هزینه افراد واسطه و … قرار نمی گیرند . به همین دلیل ، قیمت محصولات نسبت به بسیاری از محصولات خارجی و وارداتی بسیار مقرون به صرفه است . این در حالیست که کیفیت و دقت آن کم نبوده و می تواند از نظر این فاکتور ها با بسیاری از برند های سرشناس جهانی رقابت کند .
قیمت این محصول ، از اهمیت بالایی برخوردار است . چرا که برخی افراد ماهانه هزینه زیادی را باید بابت خرید تجهیزات جانبی مربوط به تست قند خون در نظر بگیرند . این کار در طولانی مدت می تواند مشکلات اقتصادی را ایجاد کند . به عنوان مثال افرادی که باید روزانه 3 مرتبه قند خون خود را بررسی کنند ، برای مدت یک ماه نیاز به خرید یک بسته 100 عددی سوزن لنست و یک بسته 100 عددی نوار تست قند خون دارند . در این شرایط ، خرید محصولاتی که قیمت ان ها مقرون به صرفه باشد ، قدرت اقتصادی افراد را بهبود می بخشد .
برند اوان این امکان را برای افراد فراهم نموده است که بتوانند از محصولاتی استفاده کنند که در عین داشتن کیفیت بالا ، هزینه پایینی دارد .

نحوه خرید دستگاه تست قند خون آوان  :

خرید دستگاه تست قند خون آوان و نوار های تست این برند ، از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است . با توجه به دسترسی اسان به این محصول ، می توان ان را از داروخانه ها خریداری نمود . همچنین در فروشگاه های فروش تجهیزات پزشکی نیز موجود هستند . در حال حاضر ، یکی از رایج ترنی روش های انجام این کار ، خرید از سایت های تخصصی فروش محصولات پزشکی است . سایت های معتبر ، تحت نظارت اداره تجهیزان پزشکی کشور بوده و محصولاتی را ارئه می کنند که از ضمانت اصالت ، سلامت و … برخوردار هستند مانند سایت تجهیزات پزشکی بی گزند (Bigazand.com). همچنین به علت حذف واسطه های فروش ، معمولا قیمت خرید از سایت ها مقرون به صرفه تر از فروشگاه های حضوری است .