همه چیز درباره انواع الکتروموتور

الکتروموتور ها به نوبه خود احتمالا گسترده ترین واحد محرکه در انواع کاربرد های صنعتی و خانگی هستند. قدرت یا گشتاور در کنار سرعت به عنوان یک مقدار اساسی بوده که هنگام انتخاب یک موتور القایی کاملاً ضروری است.

موتور های الکتریکی با طیف وسیعی از توان های مختلف ساخته می شوند که از 0.04 کیلو وات تا 200 کیلو وات و حتی هزاران کیلو وات در موتور های بزرگ خاص متغیر خواهند بود. باید به این پارامتر توجه ویژه ای شود، زیرا اگر قدرت درایو خیلی ضعیف باشد، امکان دارد باعث اختلال در عملکرد تجهیزات محرک شده و حتی می تواند موتور الکتریکی را از بین ببرد.

الکتروموتور فشار ضعیف

الکتروموتور های فشار ضعیف تلمبه موتور غرب را می توان جز دسته الکتروموتورهای القایی آسنکرون دانست. جنس این الکتروموتور از فولاد است. کاربرد این الکتروموتور های فشار ضعیف در تهویه ها، کمپرسور ها و پمپ های آب در مقیاس بالا می باشد. این نوع الکتروموتور ها از پر متقاضی ترین مدل ها توسط مشتریان هستند. بنابر این قیمت پایینی نسبت به دیگر مدل ها دارند. بیشتر مصرف آن ها در کاربرد های صنعتی عمومی خواهد بود. فریم سایز آن ها از 355 تا 560 خواهد بود.

الکتروموتور فشار قوی

موتور های الکتریکی فشار قوی در نوع سه فاز با فرکانس پنجاه هرتز تولید می شوند. قیمت این الکتروموتور ها از فشار ضعیف بیشتر است و امکان دارد تا صد میلیون نیز برسد. کاربرد آن ها در پمپ های آب بزرگ، ماشین های صنعتی و تهویه ها خواهد بود. سایز فریم مشخصی ندارند و طبق استاندارد عرضه می شوند. بدنه آن ها معمولا از آلومنیوم ساخته می شود.

الکتروموتور کولری تک فاز

این نوع الکتروموتور ها در انواع الکتروموتور را می توان پر مصرف نامید . به طوری که در این دستگاه ها از یک کلاف استفاده می شود. یک منبع تغذیه متناوب در این نوع موتور ها به کار می رود. معمولا در دینام های الکتروموتور های کولری، پوششی از جنس فولاد به کار رفته است. درپوش های آن از آلیاژ آلومنیویم بوده و برای جلوگیری از خوردگی با یک لایه رزین پوشیده خواهد شد. قیمت آن ها چیزی بین یک تا سه میلیون می باشد.

الکتروموتور سری yk

موتور های تولید شده در این سری دارای فرکانس پنجاه هرتز هستند. بزرگترین مزیت آن ها داشتن یک سیستم خنک کننده است. همچنین این الکتروموتور ها دارای سنسور های دما هستند. قیمت این الکتروموتور ها ثابت نیست به همین دلیل نمی توان یک قیمت مشخص برا آن تعیین کرد.

پوسته ای فولادی دارند و روتور آن ها از نوع قفسه سنجابی است. اغلب این موتور ها را به الکتروموتور های فشار متوسط نیز می شناسند. کاربرد این الکتروموتور ها در انواع ماشین های صنعتی از جمله کمپرسور ها، پمپ های آب و هواکش ها می باشد. فریم سایز این موتور ها نیز تا 560 میلی متر خواهد بود.

الکتروموتور خازن دائم

در الکتروموتور خازن دائم، یک خازن به صورت همیشگی به پیچه استارت وصل می شود. این متصل شدن خازن می تواند سبب این شود که پیچه استارت تا وقتی که موتور به محدوده سرعت معین برسد، به شکل یک پیچه کمکی کار کند. در یک الکتروموتور خازن ثابت گشتاور معمولا عدد پایینی دارد و چیزی بین سی تا صد و پنجاه درصد گشتاور نامی خواهد بود. این الکتروموتور دارای 4 قطب می باشد. فریم آن در حدود 100 تعیین می شود. جنس بدنه آن را از آلومینیوم می سازند.  قیمت آن چیزی در حدود سه میلیون خواهد بود.

الکتروموتور بدنه چینی

در این دسته از موتور های الکتریکی برای ساخت بدنه آن ها از چینی سه فاز یا چدن استفاده می شود. همچنین بدنه آن ها می تواند از جنس آلومینیوم نیز باشد. از مزایایی که می توان برای این الکتروموتور های چینی نام برد، مقاومت بالای آن است که می تواند در مقابل خوردگی و ضربه باشد. قیمت این الکتروموتور ها نیز در حدود سه تا هفت میلیون خواهد بود . سایز فریم چیزی در حدود 132 تعیین می گردد.

الکتروموتور سه فاز

اگر در صنایع نیاز به کارکرد و توان بالا دارید، الکتروموتور های سه فاز انتخاب خوبی برای شما می باشند. روتور ها معمولا یک هادی مسی دارند که میان فولاد قرار داده شده اند. بدنه آن نیز از جنس فولاد ساخته شده است. این الکتورموتور ها در صنایع سنگین مانند لوکوموتیو ها و معدن کاربرد دارند. فریم آن ها بین شصت تا دویست متغیر خواهد بود.

لازمه حرکت محور الکتروموتور سه فاز این بوده که سرعت محور همیشه کم تر از فرکانس منبع تغذیه باشد و بچرخد . موتور الکتریکی به شکل همزمان با میدان مغناطیسی چرخنده ناشی از برق AC به چرخش در می آید. سرعت موتور های AC به به فرکانس تغذیه وابسته هستند.

الکتروموتور گشتاور بالا

این الکتروموتور ها دارای موتور های آسنکرون و آهنربا دائمی هستند. آن ها می توانند در سرعت پایین و کم گشتاور بالایی را ارائه دهند. روتور های مغناطیس دائمی می توانند باعث شوند که راندمان بالا در الکتروموتور گشتاور بالا ایجاد شود.

این موتور های الکتریکی به فضای کمی نیاز دارند و در انواع صنایع از جمله شیمیایی، نفت و گاز، صنعت معدن و دیگر صنایع کاربرد دارد. جنس بدنه آن ها از آلیاژ آلومینیوم دایکاست ساخته می شود. سایز فریم آن چیزی بین صد و شصت تا چهارصد خواهد بود. قیمت آن تقریبا شش میلیون تومان است. اما با توجه به نوسانات بازار امکان دارد تغییر کند.

خرید انواع الکتروموتور از شرکت تلمبه موتور غرب

امروزه الکتروموتور به بخش جدانشدنی از صنعت ما تبدیل‌شده و  دلیل اصلی محبوبیتش انجام کار با هزینه‌ای بسیار پایین است . با اینکه این دستگاه‌ها کارایی زیادی دارند اما بااین‌حال داشتن اطلاعات کافی از آن‌ها پیش از انتخاب بسیار مهم است به همین دلیل است که کارشناسان شرکت وست پمپ ایران در تمامی طول روز پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند و در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با آن‌ها تماس حاصل فرمایید و از لیست به‌روز قیمت الکتروموتور و راهنمای خرید الکتروموتور بهره‌مند شوید.

گروه تلمبه موتور غرب ارائه دهنده کلیه تجهیزات و خدمات آبرسانی شامل انواع  تابلو برق صنعتی ، پمپ اب ، الکتروموتور ،  بوستر پمپ اب رسانی  و دیگر تجهیزات مرتبط با بخش آبرسانی با نمایندگی های مختلف، آماده خدمت رسانی و ارسال انواع محصولات آبرسانی به تمام نقاط کشور می باشد.