نکاتی درباره زیبایی بینی بدون جراحی

بسیاری از مردم برای داشتن بینی زیبا و خوش‌فرم حاضر به پذیرفتن ریسک بالای عمل‌های جراحی هستند اما عده زیادی هم به دلایل مختلفی از قبیل: ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، ایمنی پایین، خطرهای احتمالی و یا عوارض جانبی عمل، همچنین هزینه‌های بسیار بالای اینگونه عمل‌ها، زیبایی بینی بدون جراحی  را تجربه خواهند کرد. خوشبختانه امروزه اصلاح اشکالات ظاهری بینی و فرم‌دهی به آن یا باصطلاح لیفت بینی بدون جراحی نیز ممکن شده است که در این مقاله به این موضوع پرداخته می‌شود.

لیفت بینی چیست؟

96099webp.net-resizeimage-2019-07-06t165629.607.jpg (700×450)

پزشکان در بعضی موارد برای انجام عمل زیبایی بینی حتماً لازم نیست از روش جراحی استفاده کنند اما در بسیاری از موارد مربوط به نقایص مادرزادی، حوادث ورزشی یا تصادفات، برای رفع عدم تناسب در بینی، از طریق جراحی لیفت بینی را انجام داده و این نقایص را رفع می‌کنند. نکته جالب توجه اینکه عمل لیفت بینی را می‌توان تقریباً برای تمامی افراد و بدون هیچ محدودیتی انجام داد. لیفت روی بخش‌های مختلف بینی ازجمله تیغه، قوز، پره‌ها، نوک و پوست انجام می‌گردد. حتی در مواردی  برای رفع مشکلات تنفسی و یا انحراف بینی نیز از لیفت کمک می‌گیرند.

روش‌های مختلف لیفت بینی

لیفت بینی به دو روش کلی با جراحی و بدون جراحی تقسیم می‌شوند. روش بدون جراحی برای عده‌ای که از عمل‌های جراحی واهمه داشته و یا به بیماری خاصی مبتلا هستند، مناسب‌تر می‌باشد. زیرا در این روش نه تنها عمل لیفت بدون بیهوشی صورت می‌گیرد بلکه از جای زخم نیز خبری نخواهد بود. تفاوت لیفت بدون جراحی با لیفت از طریق جراحی در ماندگاری کمتر آن است. در ادامه روش‌های مختلف لیفت بدون جراحی را شرح می‌دهیم.

لیفت بینی با نخ

در این روش پزشک نخ‌هایی از جنس نخ بخیه قابل جذب را در قسمت‌های مختلف بینی شخص قرار داده و با در نظر گرفتن نوع و محل ناهمواری و یا نقص، نخ‌ها را کشیده و در حالت مناسب ثابت می‌کند تا بینی فرم بهتری پیدا کرده و در همان حالت باقی بماند. اما پس از گذشت زمان تقریبی بین یک تا دو سال، نخ‌ها جذب شده و بینی به حالت قبلی خود بازمی‌گردد و نیاز به ترمیم مجدد دارد.

لیفت بینی با تزریق ژل

از این روش که رفع نقایص با تزریق ژل یا فیلر انجام می‌شود، برای نواقصی چون افتادگی بینی، بیرون زدگی غضروف یا وجود زخم روی بینی کاربرد دارد و می‌تواند در حد رفع انحراف یا قوز ظاهری بینی مفید باشد اما قادر به حل مشکلات اساسی نیست. میزان رضایت از نتیجه این عمل، به عواملی همانند سن شخص، نوع ژل مورد استفاده و بافت پوست بستگی داشته و تاثیر آن بین یک تا یک سال و نیم ماندگاری خواهد داشت. برای آنکه جوانی، زیبایی و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست بازگردد، باید از ژل‌هایی برای تزریق استفاده کرد که حاوی هیالورونیک اسید باشند.

توصیه‌های پیش از انجام لیفت بینی

در مورد عمل لیفت بینی نیز توصیه‌هایی جهت آماده‌سازی پیش از عمل وجود دارد که رعایت آنها ضروری است ازجمله:

  • آگاه کردن پزشک معالج در صورت ابتلا به هر گونه بیماری
  • قطع مصرف داروهای رقیق کننده و ضد التهابی از دو هفته پیش از عمل

· پرهیز از مصرف الکل، مخدر و دخانیات بویژه سیگار از دو هفته قبل از عمل

مراقبت‌های پس از انجام لیفت بینی

پس از انجام عمل لیفت بینی، برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است مراقبت‌هایی مورد توجه قرار گیرد تا زمان لازم سپری شده و فرم بینی به حالت دلخواه ثابت گردد.  این مرقبت‌ها به شرح ذیل‌اند:

  • قرار دادن اسپلینت روی بینی تا حدود یک هفته پس از لیفت
  • مرتفع قرار دادن سر هنگام خواب و پرهیز از خم کردن سر
  • استفاده از کمپرس سرد هر سه یا چهار ساعت به مدت پانزده دقیقه
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • عدم انجام ورزش‌های شدید و پرتنش
  • قطع داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین تحت نظر پزشک
  • پرهیز از مصرف دخانیات

جمع‌بندی

25739تزریق-ژل-برای-لیفت-بینی.jpg (600×371)

با بررسی انواع روش‌های لیفت بینی به این نتیجه می‌رسیم که با توجه به ریسک بالای جراحی، هزینه زیاد و ترس از بیهوشی، روش‌های لیفت بینی بدون جراحی بسیار مفید و محبوب است علی‌الخصوص با در نظر گرفتن اینکه در این روش بافت‌ها و مخاط بدون تغییر مانده و در صورت عدم رضایت فرد از شکل ظاهری بینی، قابلیت بازگشت به حالت اولیه را دارد.