همه چیز درباره روتختی

امروزه در بازار روتختی های مختلفی وجود دارد که به چندین مدل و دسته تقسیم می شوند. این دسته بندی ها بر اساس جنس، اندازه و طرح چاپ هستند. روتختی یکی از محصولات در حوزه کالای خواب بوده و یکی از مواردی که نیاز است به آن اشاره شود و تاثیر گذار در پروسه خرید قیمت کالای خواب می باشد که همیشه مود توجه مشتریان بوده است. در نحوه انتخاب و خرید محصول، قیمت یکی از فاکتور های مهم می باشد و نیاز است فروشندگان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. روتختی ها بر اساس مدل به روتختی هتلی، سه بعدی، پلی استر و روتختی اسپرت تقسیم می شوند.

زندگی های امروزی با چالش و استرس های زیادی همراه است. افراد بعد از یک روز کاری نیاز به استراحت کافی دارند تا بتوانند خود را برای روز بعد آماده کنند. کالای خواب مناسب یا حتی روتختی با کیفیت می تواند نقش موثری در تامین آسایش داشته باشد. اگر فرد خواب کافی نداشته باشد انرژی لازم برای شروع روز را نخواهد داشت. چنانچه این رویه تکرار شود می تواند باعث بروز مشکلات جسمی و روحی شود.

تاریخچه روتختی

اصطلاح ملحفه برای تخت در قرن 15 مورد استفاده قرار گرفت و در آن زمان یک پارچه ساده سفید بود که روی تخت قرار می گرفت. البته در چند دهه قبل هم دارای طرح ساده بود و ابعاد استانداردی نداشتند و در خانه ها توسط خانم ها تولید می شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی شرکت های تولید کالای خواب تاسیس شدند و تولید به شکل صنعتی تغییر یافت. روتختی امروزه به صورت ست یک نفره و دونفره به بازار عرضه می شود. امروزه با طرح های متنوعی از تصویر بازیگران محبوب گرفته تا شخصیت های کارتونی تولید می شود.

انواع روتختی

تکنولوژی تغییرات زیادی در سبک زندگی و کالاهای موجود در جامعه به وجود آورده است. تولیدکنندگان طرح های زیادی را برای محصولات خود ایجاد کرده اند. در حال حاضر در بازار روتختی های متنوعی وجود دارد که در برخی از موارد مشتری به دلیل تنوع زیاد قادر به تصمیم گیری درست نبوده و سردرگم می شود. انواع روتختی موجود در بازار شامل: روتختی هتلی، پلی استر، سه بعدی، ساتینت و روتختی اسپرت می باشد. در ادامه قصد داریم تا توضیحات بیشتری درباره مدل های مختلف به شما عزیزان ارائه دهیم.

روتختی پلی استر

این مدل روتختی از الیاف مصنوعی تولید شده است و جزو محصولات ارزان قیمت می باشد. بافت پارچه این روتختی زبر و خشک است و یکی از مواردی که در مصرف کنندگان مشاهد شده، ایجاد حساسیت پوستی است. الیاف مصنوعی هوا را به سختی از خود عبور داده و به همین دلیل باعث عرق کردن بدن هنگام استفاده می شود. این تعریق در فصل گرما مخصوصا تابستان بیشتر می شود. در بازار این مدل نسبت به سایر مدل ها تقریبا نصف قیمت بوده و با عنوان روتختی ارزان قیمت فروخته می شود. البته برخی از فروشندگان نیز به دلیل عدم آگاهی مشتری، این محصول را به عنوان نخ پنبه یا ترک به فروش می رسانند. توصیه ما به شما عزیزان نخریدن پلی استر است چون به دلیل کیفیت پایین با مشکل مواجه می شوید.

روتختی سه بعدی

روتختی سه بعدی مدلی است که طرح مورد نظر روی پارچه چاپ می شود و پارچه چاپ شده می تواند از هر نوع پارچه ای باشد. این طرح چند سالی است که در بازار وجود دارد و طرفداران زیادی هم جذب کرده است. البته برای این مدل سعی شده که از پارچه های با کیفیت استفاده شود. دستگاه های چاپی که در برخی از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد دارای تکنولوژی پیشرفته هستند که می توانند طرح را به صورت سه بعدی و زیبا چاپ کنند. تصویرکریس رونالدو، مسی، دختر کفشدوزکی و خیلی از طرح های زیبای دیگر سه بعدی هستند.

روتختی هتلی

شاید برای شما هم اتفاق افتاد که به شهری سفر کرده و هتلی را برای اقامت انتخاب کرده اید. یکی از موارد تاثیر گذار در انتخاب هتل توسط شما اتاق هتل و نوع روتختی آن است. روتختی هتلی دارای طرح ها و ظاهر متنوعی است که تاثیر زیادی روی افراد دارد. البته روی دکوراسیون اتاق هتل نیز تاثیر زیادی می گذارد. جنس پارچه مورد استفاده از نخ پنبه و دارای کیفیت خوبی است. هتل ها سعی می کنند که از کالاهای باکیفیتی در مجموعه خود استفاده کنند تا مشتری در دفعات بعدی نیز به آن هتل مراجعه کند.

از موارد مهم دیگر شستشوی مکرر روتختی ها با توجه به استفاده افراد مختلف است. کیفیت پارچه استفاده در این مدل ها باید بالا باشد تا در شستشو های مکرر با ماشین لباسشویی صنعتی، مشکلی پیش نیاید. همچنین نظافت همیشه یکی از ملاک های ستاره دهی به هتل ها توسط سازمان گردشگری می باشد. پس چنانچه صاحب هتل یا مدیر هتل هستید حتما مدل هتلی را تهیه کنید.

روتختی ساتینت

روتختی ساتینت یا روتختی ساتن از پارچه های نرم، براق و سبک تولید شده که کیفیت بالایی نیز دارد. البته در بافت پارچه ساتن نایلون و ابریشم بکار رفته که درصد ابریشم در این پارچه بسیار بالاست. پس این نظریه که در آن کلا ابریشم استفاده شده، درست نیست. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارچه خنکی در تابستان و گرما در زمستان است و دیگر ویژگی بارز، نرمی و لطافت آن است. دوام این مدل بالا بوده و بهتر است با دست شسته شود.

قیمت ساتن نسبت به مدل های دیگر اندکی بالاتر است که با توجه به خصوصیات فوق العاده، ارزش خرید دارد. ابعاد استاندارد نیز در تولید این روتختی رعایت شده که ست یک نفره و دونفره این محصول در بازار موجود است. برای روتختی کودک اکثرا از پارچه ساتن استفاده می شود و حساسیت پوستی برای نوزاد ایجاد نمی کند. برای شستشوی این مدل بهتر است از آب ولرم یا سرد استفاده کنید چون آب گرم باعث آسیب و جمع شدن پارچه آن می شود. این روتختی پس از شستن کمتر چروک می شود اما چنانچه مایل به اتو کردن هستید. قبل از خشک شدن کامل در خشک کن و زمانی که رطوبت دارد اتو کنید چون نتیجه کار بهتر می شود.

روتختی اسپرت

روتختی اسپرت یکی از مدل های دیگر روتختی است که طرفداران خاصی نیز دارد. در تولید این روتختی سعی شده از نظر ظاهری تفاوتی با روتختی های دیگر داشته باشد. در بعضی از برند ها برای این مدل نوار رنگی دور تا دور لحاف دوخته شده و در نوع طرح نیز از طرح های جوان پسند و اسپرت استفاده می شود. یکی از این طرح ها ماشین اسپرت است که طرح تیم های فوتبالی نیز در آن دیده می شود. با توجه به اینکه بیشتر طرفداران این مدل نوجوانان و جوانان هستند اکثرا به صورت یک نفره تولید می شوند. این مدل از نظر قیمیتی در رده میان قیمتی قرار می گیرد و البته از کیفیت مناسبی برخوردا هستند به شرطی که تولید کننده آن از پارچه پلی استر استفاده نکرده باشد. چنانچه طرفدار این مدل هستید به راحتی می توانید از سایت های اینترنتی معتبر و فروشگاه های نزدیک به محل زندگی خود تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا اطلاعات خوبی درباره انواع روتختی به شما دوستان داده شود تا در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید. قبل از خرید نیاز است افراد دانش کافی درباره پروسه خرید محصول را داشته باشند که در این مطلب نیز تلاش بر این بود. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.