معرفی 7 سایت برای آموزش بلاکچین

اگر به دنبال پیدا کردن منابع عالی، برای دیدن آموزش های بلاکچین در سال 2022 هستید و می خواهید خیلی بیشتر در رابطه با این صنعت یاد بگیرید، دقیقا این مقاله مختص به شماست. این فهرست شامل وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های یادگیری آنلاین است که بلاکچین را آموزش می‌دهند و حتی بعضی از آنها گواهی‌های بلاکچین را ارائه می‌دهند. به هر حال، اگر شما یک مبتدی در حوضه بلاکچین هستید، اجازه دهید ابتدا یک مرور کلی در رابطه با بلاکچین داشته باشیم.

بلاکچین فناوری است که در سال 1991 با ایده تسهیل نحوه استفاده کاربران از پول ایجاد شد. سازندگان بلاکچین با هدف جا به جایی راحت تر و ایمن تر پول، حذف اشخاص ثالث مانند بانک ها و همچنین موارد دیگر بلاکچین را به وجود آوردند. بعداً این فناوری توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 مورد استفاده قرار گرفت و او ارز دیجیتال خود به نام بیت کوین را به وجود آورد.

بلاکچین چیست؟

بلاکچین، همانطور که از نامش پیداست، زنجیره یا مجموعه‌ای از بلاک‌ها است که حاوی اطلاعاتی درباره اطلاعات فرستنده، گیرنده و همچنین اطلاعات یا مقدار پولی است که منتقل می‌شود. همچنین، به این علت که داده‌ها در یک بلاک مختص به خود ذخیره می شوند، تغییر آن می تواند بسیار دشوار باشد و این چیزی است که بلاکچین را بسیار ایمن می کند.

 

در این مقاله، سایت هایی را به شما معرفی می کنیم که نحوه عملکرد فناوری بلاکچین را به شما آموزش می‌دهند، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

7 وب سایت و پلتفرم برای یادگیری بلاکچین در سال 2022

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا لیستی از بهترین وب سایت ها و پلت فرم های یادگیری آنلاین برای یادگیری بلاکچین در سال 2022 آمده است.

1. Udemy

شما می توانید دوره های زیادی در مورد فناوری بلاکچین، تاریخچه و نحوه عملکرد آن ها و اینکه چگونه می توانید پس از گذراندن تنها یک یا دو دوره، یک توسعه دهنده بلاک چین باشید، در این سایت جستجو کنید.

Udemy یکی از بزرگترین مجموعه دوره های آنلاین را دارد و شما می توانید دوره های باکیفیت بلاکچین را در آنجا دنبال کنید، در نظر داشته باشید که آموزش ها به زبان انگلیسی بوده و برای یکسری از آموزش ها شما نیاز به پرداخت پول از طریق کارتهای اعتباری دارید.

برای دیدن آموزش های مبتدی بهتر است از این لینک استفاده کنید: https://www.udemy.com/course/introduction-to-cryptocurrencies/

2. 101 Blockchain

101 Blockchain یک وب سایت برای آموزش بلاکچین است، که در آن دوره های با کیفیت زیادی برای یادگیری فناوری های بلاکچین، اتریوم و هایپر لجر خواهید یافت.

با محبوب شدن بلاکچین، تقاضا برای گواهینامه های بلاکچین در حال افزایش است و این سایت دارای دو مورد از محبوب ترین و جامع ترین گواهی ها است، یکی از گواهینامه ها به نام Certified Enterprise Blockchain Professional  شناخته می شود و برای کسانی است که می خواهند توسعه بلاکچین را یاد بگیرند و خود یک توسعه دهنده بلاکچین شوند. گواهینامه بعدیCertified Enterprise Blockchain Architect نام دارد و برای کسانی که می خواهند یک سازنده بلاک چین شوند، مناسب است.

بلاکچین در جهان یک جایگاه ویژه دارد و آینده روشنی در انتظار آن است. یادگیری توسعه بلاکچین در رزومه شما می تواند در سال 2022 زندگی شما را تغییر دهد. اگر به این زمینه علاقه دارید، حتما باید این وب سایت را بررسی کنید.

3. Coursera

یکی از وب‌سایت‌های عالی برای دریافت گواهینامه‌های حرفه‌ای،  Coursera نام دارد، که در صنایع مختلفی فعالیت می کند. این سایت به شما کمک می کند تا بلاکچین را یاد بگیرید، توسعه دهید و مزایای این فناوری را برای شما آشکار کند.

Coursera آموزش ایجاد قراردادهای هوشمند ارز دیجیتال و موارد بیشتری را در دوره های تخصصی خود ارائه می دهد. اما اگر توسعه دهنده نیستید و فقط می خواهید در رابطه با بلاکچین بیاموزید، پیشنهاد میکنم از کلاس آموزش آنها استفاده کنید، برای دیدن کلاس آموزشی رایگان https://www.coursera.org/specializations/introduction-to-blockchain به این آدرس مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که، بیشتر دوره‌های آموزشی Coursera رایگان هستند. شما می‌توانید، آموزش های ویدیویی یا متنی را رایگان دنبال کنید، اما اگر می‌خواهید گواهینامه داشته باشید یا می‌خواهید به ارزیابی‌ها و آزمون‌های مختلف دسترسی داشته باشید، باید پکیج های آموزشی Coursera را بخرید.

4. Blockchain

اگر می‌خواهید بلاکچین را یاد بگیرید، یکی از گزینه ها برای شما، وب‌سایت رسمی بلاکچین است. شما در آنجا می توانید در رابطه با فناوری و نحوه عملکرد بلاکچین اطلاعات زیادی کسب کنید. همچنین، آنها کدی در صفحه رسمی خود در GitHub دارند که به شما کمک می کند فناوری بلاکچین مدرن را توسعه دهید و از صفر شروع نکنید.

این سایت یک منبع عالی برای استفاده از کدهای بلاکچین می باشد، که توسط بسیاری از زبان های برنامه نویسی مانند کتابخانه کد Blockchain API، که از زبان پایتون برای تعامل با بلاکچین استفاده می کند، توسعه یافته اند. در کنار تمام اینها شما به My-Wallet-V3-Android دسترسی دارید، که کد منبع باز برنامه رسمی اندروید بلاکچین است.

5. Github

بدون شک Github، بهترین وب سایت برای دریافت کد منبع باز و مستندات در مورد هر چیزی که می توانید در زمینه فناوری فکر کنید می باشد. بلاکچین دقیقا یکی از آنهاست، شما در Github کدهایی را خواهید یافت که نه تنها توسط توسعه دهندگان رسمی بلاکچین، بلکه توسط بسیاری از افراد دیگر ایجاد شده اند.

6. Linkedin

دیدگاه های متفاوتی نسبت به لینکدین وجود دارد، بسیاری از شما فکر می کنید که لینکدین فقط برای افرادی است که رزومه خود را در آن قرارداده اند و به دنبال شغل می گردند، اما در واقع، لینکدین بیشتر از این است، زیرا آنها پلتفرمی دارند که به آن Linkedin Learning می گویند که دوره های آموزشی را در دسته های مختلف ارائه می دهند.

برای علاقه مندان به بلاکچین، دوره آموزشی Blockchain Basics وجود دارد، تا آنها بتوانند با این فناوری و مزایای آن آشنا شوند. به هر حال، برای تماشای این دوره که حدود 19.99 دلار در ماه هزینه دارد، به عضویت در Linkedin Learning نیاز دارید، اما همچنین می توانید این دوره را به صورت رایگان با استفاده از عضویت یک ماه رایگان  بگذرانیدو

همانطور که در بالا گفتیم تمامی این منابع انگلیسی زبان بوده و اکثرا نیاز به پرداخت هزینه برای گذراندن دوره های آموزش بلاکچین دارند، که برای بسیاری از مردم عزیز کشورمان امکان پذیر نمی باشد. در آخر سایتی ایرانی را به شما معرفی می کنیم که می توانید آموزش های بسیار زیادی در رابطه با بلاکچین را در آنجا مطالعه کنید.

7. Arzido

یکی از بهترین و معتبرترین وب سایت های فارسی زبان برای یادگیری اصول بلاکچین و دیدن آموزش بلاکچین هستید، آکادمی ارزدیو می تواند یک راه عالی برای شروع این مسیر باشد. آنها طیف گسترده ای از آموزش های رایگان را به علاقه مندان بلاکچین ارائه می دهند. در این سایت دوره ها و آموزش های متعددی در زمینه بلاکچین ارائه شده است.

نتیجه

مردم در حال حاضر به شدت نگران حریم خصوصی و داده های خود هستند، جایی که آنها ذخیره می شوند و آیا فضایی که از آن استفاده می کنند، امنیت دارد یا خیر؟! دقیقا همینجاست که تکنولوژی بلاکچین وارد عمل می شود، تا بتواند تمامی این مسائل را حل کند. پس بهتر است حتی در حد یک آماتور، اطلاعات خود را در رابطه با صنعت بلاکچین بالا ببریم. امیدوارم، توانسته باشیم اطلاعات کافی در رابطه با منابع موجود در اختیار شما قرار دهیم.