مزایای سیلیکون برای محصولات لاستیکی

لاستیک سیلیکونی یک ماده بسیار همه کاره است که به دلیل انعطاف پذیری، زیست سازگاری و مقاومت در برابر دما، نور UV، تابش و ازن ارزش دارد.

 

خواص منحصر به فرد آن باعث شده است که آن را به ویژه در بخش های پزشکی، هوافضا و الکتریکی برای قطعات مختلف از جمله لوله، واشرو سایر سخت افزارهای آب بندی مفید باشد.

 

در هیرمند بسپار نوین، ما در تولید محصولات لاستیکی از انواع مواد لاستیکی با کیفیت، از جمله دیافراگم لاستیکی ، تخصص داریم.

چرا لاستیک سیلیکون؟

لاستیک سیلیکونی یکی از پرمصرف ترین لاستیک های مصنوعی در بازار است. از سیلیکون تشکیل شده است که با هیدروژن، کربن و اکسیژن پیوند خورده است تا پلیمرهای متقاطع تقویت شده با سیلیس ایجاد کند. نتیجه یک الاستومر مصنوعی منحصر به فرد است که تعادل ایده آلی از ویژگی های مکانیکی و شیمیایی را برای سخت ترین کاربردها ارائه می دهد.

لاستیک سیلیکون مزایای مشخصی نسبت به سایر الاستومرها دارد، از جمله:

مقاومت در برابر محیط:

لاستیک سیلیکونی مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی خشن از جمله اشعه ماوراء بنفش، شعله های آتش ، دمای شدید و مواد شیمیایی خورنده نشان می دهد.

پایداری حرارتی:

لاستیک سیلیکونی شکل، دوام و انعطاف پذیری خود را در دماهای بسیار گرم و سرد حفظ می کند.

درزگیر رطوبت:

لاستیک سیلیکونی دافع آب و چکش خوار است که آن را به یک درزگیر عالی تبدیل می کند.

بسیار همه کاره:

لاستیک سیلیکونی را می توان قالب و شکل داد تا حتی دقیق ترین مشخصات را برآورده کند. این فرمول را می توان برای افزایش یا کاهش ویژگی هایی مانند هدایت الکتریکی، انعطاف پذیری و چقرمگی تنظیم کرد.

استریل‌سازی آسان:

لاستیک سیلیکونی می‌تواند در برابر دماهای بالا، مواد شیمیایی خشن و قرار گرفتن در معرض تشعشعات مورد نیاز با روش‌های استریلیزاسیون تحت نظارت FDA مقاومت کند و آن را به یک ماده مفید در درجه پزشکی تبدیل می‌کند.

سازگار با رنگ:

لاستیک سیلیکونی قبل از فرآیند پخت به راحتی رنگ می شود، به طوری که سایه ای ماندگار و زنده از خود نشان می دهد.

خواص الکتریکی:

لاستیک سیلیکونی یک عایق الکتریکی عالی است، با این حال افزودن فلز یا کربن سیاه می تواند خواص رسانایی آن را بهبود بخشد.

محدوده سختی:

لاستیک سیلیکونی را می توان برای نشان دادن طیف های مختلف انعطاف پذیری و سختی، بسته به نیاز کاربرد، فرموله کرد.

بادوام و قابل اعتماد:

سیلیکون بسیار بادوام است و شکل و انعطاف پذیری خود را در شرایط شدید حفظ می کند و آن را به ماده ای قابل اعتماد برای استفاده در کاربردهای حیاتی تبدیل می کند.

با توانایی آن برای مطابقت با نیازهای تقریباً هر برنامه ای، جای تعجب نیست که لاستیک سیلیکونی یکی از پرمصرف ترین مواد است.

خواص لاستیک سیلیکونی

لاستیک سیلیکون خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی منحصر به فردی را نشان می دهد که مفید بودن آن را افزایش می دهد، از جمله:

بازدارنده شعله:

لاستیک سیلیکونی پایداری حرارتی بالایی را نشان می دهد.

مقاوم در برابر بخار:

پایداری حرارتی بالای آن همچنین به لاستیک سیلیکونی اجازه می دهد تا شکل و قوام خود را در مواجهه با بخار دمای بالا حفظ کند.

درجه بندی مواد غذایی و درجه پزشکی:

لاستیک سیلیکونی در برابر دما، مواد شیمیایی و تشعشعات مورد استفاده برای استریل کردن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی بسیار مقاوم است و آن را به یک ماده ایده آل و درجه پزشکی تبدیل می کند.

مجموعه فشرده سازی عالی: لاستیک سیلیکونی مجموعه فشرده سازی بالایی را نشان می دهد و شکل خود را تحت سطوح بالای فشرده سازی مکرر یا طولانی و دماهای شدید حفظ می کند.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و اشعه:

لاستیک سیلیکونی با قرار گرفتن مکرر یا طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش یا سایر انواع تابش تخریب نمی شود.

بازگشت و انعطاف پذیری:

بسته به فرمول، لاستیک سیلیکونی بسیار انعطاف پذیر است و پس از خم شدن دوباره به شکل و پیکربندی اولیه خود باز می گردد.

چسبندگی فلز:

لاستیک سیلیکونی چسبندگی عالی به فلزات به ویژه در فرآیندهای قالب گیری و اکستروژن نشان می دهد.

استحکام کششی بالا:

بسته به فرمولاسیون و فرآیند ساخت، لاستیک سیلیکونی استحکام کششی 200 تا 1500 psi را نشان می دهد.

از نظر شیمیایی و بیولوژیکی بی اثر:

لاستیک سیلیکونی به عوامل شیمیایی یا بیولوژیکی بسیار کمی واکنش نشان می دهد.

طبیعت بسیار مقاوم، از نظر فیزیکی انعطاف پذیر و بادوام لاستیک سیلیکونی آن را برای قطعات لاستیکی قالب گیری شده در طیف وسیعی از دماها و محیط ها ایده آل می کند.

اگر به دنبال خرید پکینگ لاستیکی و دیگر اجناس لاستیکی با کیفیت می باشید میتوانید به کیمیا صنعت ، لاستیک سازی رویان صنعت ، صدرا رابر و هیرمند بسپار نوین مراجعه کنید.

مهر و موم های سیلیکونی سفارشی

ما به ارائه با کیفیت ترین قطعات و قطعات لاستیکی در صنعت افتخار می کنیم. برای بیش از 20 سال، ما یک تولید کننده قابل اعتماد از محصولات لاستیکی و سفارشی و قطعات آب بندی برای صنایع پزشکی، دندانپزشکی و غذایی و غیره بوده ایم.

امکانات پیشرفته و کارشناسان آگاه ما قادر به ایجاد محصولات لاستیکی ( اورینگ لاستیکی ، ضربه گیر لاستیکی و …) در میان سایر محصولات با کیفیت از انواع مواد لاستیکی، از جمله لاستیک سیلیکون هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات برتر لاستیک سیلیکونی ما، همین امروز با ما تماس بگیرید یا درخواست قیمت دهید.