لاستیک مناسب برای شاسی بلند

لاستیک مناسب برای شاسی بلند

لاستیک مناسب برای شاسی بلند

لاستیک مناسب برای شاسی بلند باید با توجه به حجم و ابعاد ماشین، از استحکام بالاتری نسبت به سایر لاستیک‌ها برخوردار باشد. لاستیک شاسی بلند باید وزن بیشتری را تحمل کند، بنابراین انتخاب و خرید لاستیک مناسب برای شاسی بلند امری بسیار حیاتی و حیاتی است.

به نقل از سایت لاستیک مارکت، در خرید لاستیک مناسب برای شاسی بلند باید بسیار دقت شود و تحت هیچ شرایطی کیفیت فدای قیمت نشود، چرا که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. بر روی لاستیک‌های این نوع ماشین‌ها عبارت SUV قرار دارد که مخفف شده عبارت Sports Utility Vehicle است و به معنای ماشین‌های تفریحی است. در واقع یک لاستیک شاسی بلند را با این نام می‌شناسیم و آن را تهیه می‌کنیم. در تهیه لاستیک شاسی بلند فرقی نمی‌کند شما برای چه ماشینی می‌خواهید این لاستیک را تهیه کنید. قرار استلاستیک تویوتا تویوتا راوفور تهیه کنید یا لاستیک لکسوسlx570. در هر صورت باید شما یک سری نکات مهم را هنگام خرید مدنظر داشته باشید تا خریدی مناسب داشته باشید.

چه فاکتورهایی را هنگام خرید لاستیک ماشین باید در نظر بگیریم؟

برای خرید لاستیک مناسب شاسی بلند باید فاکتورهای ریز و درشتی را در نظر بگیرید، چرا که لاستیک ها حیاتی ترین عضو یک ماشین هستند و به صورت مستقیم روی سلامت سرنشینان اثر می گذارند. بنابراین بدون فوت وقت به سراغ عوامل مهم هنگام انتخاب لاستیک مناسب شاسی بلند می رویم.

  • مصرف سوخت

نکته اولیه‌ای که باید به آن بسیار دقت کرد، مصرف سوخت است. بسیاری از خودروهای شاسی‌بلند در مسیرهای کوهستانی و آفرودی حرکت می‌کنند و کاربردهای جداگانه‌ای جز از مسیرهای شهری دارند. بنابراین مهم است مقاومت غلتشی آن‌ها به چه صورت باشد. لاستیک‌هایی که مقاومت غلتشی کمتری دارند، راحت‌تر حرکت می‌کنند و همین باعث بهینه شدن مصرف سوخت در خودروی شما می‌شود. علاوه بر آن، نوع آجی که در ساختار لاستیک به کار رفته است، بسیار مهم است. آج‌ها هرچقدر مقدار کمتری تهاجمی داشته باشند، سرعت مصرف سوخت پایین‌تر می‌آید.

به همین دلیل است که به صورت مرتب شرکت‌ها مصرف سوخت لاستیک‌های خود را منتشر می‌کنند و سعی در پایین آوردن مصرف سوخت لاستیک‌های خود دارند.

  • داشتن گارانتی معتبر برای لاستیک

فرض کنید می‌خواهید اقدام به خرید لاستیک تویوتا پرادواز یک برند کنید. برندی که گارانتی معتبر داشته باشد انتخاب شماست یا برندی که گارانتی خاصی به شما نمی‌دهد؟ قطعاً انتخاب گزینه دوم خواهد بود. وقتی شما برای خرید لاستیک، گارانتی دریافت می‌کنید، خیالتان از هزینه‌ای که کردید راحت است. سعی کنید از شرکت‌هایی لاستیک بگیرید که یک دوره‌ای از مسافت را به صورت کامل پوشش دهند. این کار باعث می‌شود که در صورت رخ دادن مواردی مانند خرابی زودهنگام لاستیک، سایش زودرس، ترکیدگی لاستیک و غیره، شما بتوانید لاستیک خود را مجدداً دریافت کنید.

  • سر و صدای لاستیک را جدی بگیرید

فرض کنید چند میلیارد هزینه‌ی یک ماشین کردید و یک تویوتا کمری خریداری کرده‌اید. حال می‌خواهید اقدام به خرید لاستیک فابریک تویوتا کمری کنید. در اینجا چیزی که مهم است این است که لاستیک خریداری شده سر و صدای بسیار پایینی داشته باشد. داشتن سر و صدای زیاد می‌تواند یک گزینه منفی برای لاستیک باشد، چرا که هیچ کس در سفر از سر و صدای زیاد مربوط به لاستیک و جاده‌ها خوشش نمی‌آید.

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان لاستیک‌های SUV سعی کرده‌اند با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، تا حد زیادی از این سر و صداها کم کنند. با این حال، شما نیز بهتر است قبل از تهیه لاستیک شاسی بلند مناسب خود، کمی تحقیق کنید و نظرات افراد درباره برندهای مختلف را بررسی کنید.

  • اندازه لاستیک

این موضوع برای کسی پوشیده نیست که اندازهٔ لاستیک برای هر ماشین متفاوت است. با این حال برای اهمیت موضوع این مورد را نیز جزو موارد مهم در خرید لاستیک مناسب شاسی‌بلند آوردیم. هر ماشین با ماشین دیگر از نظر ابعادی متفاوت است. اگر در سطح خیابان هم نگاه کرده باشید، اندازه و ابعاد لاستیک ماشینی مانند پراید با ماشینی مانند دنا متفاوت است. این تفاوت در بین لاستیک‌های ماشین خارجی و شاسی‌بلند نیز وجود دارد. بنابراین مهم است شما سایز لاستیک ماشین خود را بدانید. برای این موضوع می‌توانید به دفترچهٔ راهنمای ماشین یا برچسب اندازه روی آن دقت کنید.

روی تمامی لاستیک‌ها، قطر، اندازه و سایز لاستیک مشخص است که متناسب با آن می‌توانید لاستیک مورد نظر را تهیه کنید.

  • لاستیک را برای چه شرایطی می خواهید؟

شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند، اما این یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای تهیه لاستیک مناسب شاسی بلند توجه کنید. لاستیک را برای محیط شنی می‌خواهید یا محیط جنگلی؟ لاستیک قرار است کاربرد شهری داشته باشد یا آفرودی؟ همین نکات ساده می‌تواند جلوی خسارت‌های بعدی شما را بگیرد. این مورد به صورت مستقیم روی قیمت لاستیک نیز تأثیر می‌گذارد، پس به آن بسیار توجه کنید.

عوامل موثر بر قیمت لاستیک مناسب برای شاسی بلند

عوامل مختلفی هستند که بر قیمت یک لاستیک شاسی بلند تاثیر می گذارند. در ادامه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  • ابعاد لاستیک

مانند این است که بخواهید بین یک تریلی و یک وانت از نظر هزینه‌ای مقایسه انجام دهید. منطقاً یک وسیلهٔ نقلیه با ابعاد بزرگ‌تر، گران‌تر است. چنین چیزی دربارهٔ لاستیک‌ها نیز وجود دارد. شما هرچقدر لاستیکی که می‌خرید، ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، قیمت آن نیز گران‌تر است.

  • نوع لاستیک شرایط مختلف

در بالاتر نیز گفته شد که، اینکه لاستیک شما مناسب چه محیطی باشد، بسیار در قیمت تاثیرگذار است. لاستیک‌هایی که برای شرایط خاص مانند گل و لای، شن، برف و… خریداری می‌شوند، با لاستیک‌هایی که در شرایط معمول و شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، تفاوت قیمت دارند. به همین دلیل است که نوع نیاز شما از لاستیک شاسی بلند روی قیمت آن تاثیرگذار است.

  • شاخص کیفیت

داشتن کیفیت بالای لاستیک، یکی از موارد حیاتی است که باید به آن توجه شود. به همین دلیل، معمولاً لاستیک‌هایی که کیفیت بالاتری دارند، قیمت بیشتری دارند. البته توصیه ما این است که لاستیک با کیفیت و گران‌تر را تهیه کنید، زیرا کیفیت پایین ممکن است به از دست رفتن سلامتی و وقوع حوادث ناگوار منجر شود.

  • برندهای معتبر گران ترند

نه‌فقط لاستیک، هر کالایی را شما بخواهید خریداری کنید؛ اگر از برندهای مشهور باشد، قیمت بالاتری دارد. لاستیک نیز از این قضیه مستثنی نیست و اگر لاستیک شاسی بلندی را تهیه می‌کنید که از برندهای معتبر باشد، قیمت بالاتری نیز باید برای آن پرداخت کنید. البته که برندهای معتبر کیفیت بالایی دارند که کاملاً به هزینه بیشتر می‌ارزد.

خرید لاستیک مناسب شاسی بلند از فروشگاه معتبر

تا اینجای کار به صورت کامل شرایط خرید یک لاستیک مناسب برای شاسی بلند را بررسی کردیم. حال نوبت به این سوال مهم رسیده است که لاستیک ماشین شاسی بلند را از کدام فروشگاه تهیه کنیم؟ فروشگاه‌های معتبر زیادی نظیر هایپرتایر، تایرستان و لاستیک مارکت وجود دارند که می‌توانید برای تهیه لاستیک مناسب اقدام کنید. با این حال فروشگاه لاستیک مارکت برترین فروشگاه اینترنتی در حوزه لاستیک است که با تجربه چندین ساله در زمینه فروش لاستیک، برترین لاستیک را به شما عرضه می‌کند.

حال که تا اینجا آمدید، خوشحال می‌شویم این محتوا را برای کسانی که به فکر خرید لاستیک برای ماشین شاسی بلند خود هستند ارسال کنید. همچنین در کامنت‌ها به ما بگویید شما چه تجربه‌ای از خرید لاستیک ماشین شاسی بلند دارید؟ آیا مورد دیگه ای هست که باید به آن دقت شود؟ منتظر نظرات شما هستیم.

پایان رپورتاژ اگهی