راهنمای خرید پارچه مبلی، خواندن این مطلب اجباریست!

دست نگه دارید! قبل از خرید یا تعویض پارچه مبلی خود حتما این مقاله را بخوانید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید و انتخاب کنید.

در این مقاله نکات مهم هنگام خرید پارچه مبلی که باید به آن توجه کنید را از فروشگاه پارچه مبلی فابریک 24 گرد هم آورده ایم تا کار شما را در هنگام خرید آسوده کنیم.

برای انتخاب پارچه سه فاکتوراصلی راباید درنظرگرفت :

1.جنس

2.طرح

3.قیمت

قدم اول برای تهیه پارچه مبلی شناخت جنس و آگاهی از آن است.

در گذشته پارچه هایی همچون مخمل و ساتن های ضخیم در روکش مبلمان مورد توجه قرار میگرفته اما امروزه تنوع پارچه های مبلی در جهان دکوراسیون به قدری زیاد شده که انتخاب را برایمان مشکل کرده است .

تمام پارچه ها خود به دو دسته تقسیم میشود گرماژبالا و پایین است که همان چگالی و وزن پارچه را میگویند .

گرماژبالا بافت پارچه را به هم نزدیکتر و تار و پود را به هم تنیده ترمیکند و روی وزن پارچه تاثیر گذار است.

حتما هنگام خرید از فروشنده گرماژ پارچه را سوال کنید.

سوالاتی که قبل از خرید باید به آن پاسخ دهید این است:

  • چقدر می خواهید برای پارچه مبل خود هزینه کنید؟
  • آیا حیوان خانگی دارید؟
  • پارچه مبلی  ساده را بیشتر میپسندید یا پارچه های طرح دار؟

در ادامه خواهیم خواند دلیل اهمیت این سوالات در خرید پارچه مبلی چی میتونه باشه.

چقدر میخواهید برای پارچه مبل خود هزینه کنید؟

این سوال از این جهت مورد اهمیت است که شما با تعیین مبلغ برای خرید پارچه مبل به راحتی بین پارچه های موجود در بازار میتوانید تصمیم گیری برای خرید داشته باشید. در بازار تنوع پارچه های مبلی بسیار زیاد است و قیمت های متفاوتی هم دارد شما در واقع با مشخص کردن بودجه مورد نظر کار و انتخاب را برای خود راحت میکنید.

آیا حیوانات خانگی دارید؟

اهمیت این موضوع به این دلیل است که اگر حیوان خانگی در خانه داشته باشید باید پارچه ای برای مبل خود در نظر بگیرد که در اثر بازی و رفت و آمد آن بر روی مبل شما پارچه آن آسیب نبیند، به عنوان مثال پارچه گونی بافت برای خانه ها با حیوان خانگی اصلا گزینه مناسبی نیست.

برای خانه هایی با حیوان خانگی بیشتر پارچه های با دوام بالا و به اصطلاح گرماژ بالا پیشنهاد میشود.

پارچه مبلی ساده را بیشتر میپسندیند یا پارچه های طرح دار؟

این مورد خیلی به سلیقه شخصی شما و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد و باید به آن توجه داشته باشد. ولی به طور کلی پارچه های مبلی ساده با کوسن های رنگی یا کوسن های طرح دار الان بیشتر رو بورس هستند. شما میتوانید پارچه مبل خود را متناسب با رنگ باقی اجزای دکوراسیونتان انتخاب کنید و برای زیبایی دو چندان با استفاده از کوسن با پارچه طرح دار از همان تناژ رنگی دکوراسیونتان مهر تکمیل به زیبایی دکوراسیون خودتان بزنید.

سخن پایانی

خرید پارچه مبلی یا تعویض آن به دلیل قیمت های بالا یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب میشود چرا که شاید تا چند سال آینده امکان خرید یا تعویض مجدد آن به راحتی نباشد. پس درابتدا باید به کیفیت پارچه مورد نظر دقت کافی داشت تا عمر طولانی داشته باشد و مدت بیشتری عمر کند. نکته قابل توجه دیگر اینکه شما در هنگام خرید باید سبک دکوراسیون خود را نیز حتما در سر خط خرید خود قرار دهید باید پارچه مبلی انتخاب کنید که تکمیل کننده دکوراسیون شما باشد.

این اطلاعات مفید و کاربردی از سایت و فروشگاه پارچه مبلی فابریک 24 گرد آوری شده بود امیدواریم که خونده باشید و نهایت استفاده رو از اون ببرید.

منبع:www.fabric24.ir