راهنمای خرید ویدئو پروژکتور لیزری

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور لیزری

انواع ویدئو پروژکتور لیزری را می‌توانیم نسل جدیدی از تجهیزات نوری معرفی کنیم که امروزه جایگاه ویژه‌ای در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، مراکز آموزشی، منزل و…. پیدا کرده است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از ویدئو پروژکتورهای لیزری به جای نمونه‌های قدیمی و لامپی استفاده کنند. این تجهیزات کیفیت بالایی داشته و به خوبی می‌توانند رنگ‌های مختلف را تفکیک کنند.

مزایای ویدئو پروژکتور لیزری نسبت به مدل‌های قدیمی

جالب است بدانید خرید بهترین ویدئو پروژکتور لیزری نسبت به پروژکتورهای قدیمی می‌تواند مزایای فراوانی داشته باشد، برای مثال:

  • وضوح ویدیو پروژکتورهای لیزری بیشتر است.
  • کیفیت تصاویر خروجی بالایی دارد.
  • از انسجام بیشتری برخوردار است.
  • گستردگی رنگ بالایی دارد.
  • از مصرف انرژی کمتری برخوردار می‌باشد.
  • تاخیر بسیار پایینی دارد.
  • از طول عمر بیشتری برخوردار است.
  • نیاز به تعویض لامپ ندارد.

چرا امروزه خرید انواع ویدئو پروژکتور لیزری افزایش یافته است؟

در پروژکتورهای لیزری پرتو نور نازک وجود دارد که ضخامت آن در تمام فواصل به خوبی حفظ می‌شود. نور لیزر بر خلاف نور لامپ منسجم و مستقیم است و کیفیت آن افت پیدا نمی‌کند. نور لیزری که در این پروژکتورها وجود دارد گرمای کمی تولید کرده و به دلیل تولید حجم زیادی از نور، می‌تواند روشنایی زیادی به وجود بیاورد.

استفاده از پروژکتور لیزری نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد، زیرا این دستگاه‌ها مصرف نور زیادی نداشته و برای نمایش تصاویر از یک نوع رنگ استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید گاهی مواقع ماندگاری ویدیو پروژکتور لیزری به بالاتر از ۱۷ سال نیز می‌رسد. در پاسخ به این سوالی که آیا ویدئو پروژکتور لیزری نیاز به پرده نمایش دارد؟

باید بگوییم که با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان فیلم‌ها را روی دیوار نیز نشان داد زیرا انسجام و کیفیت نور بسیار بالایی داشته و حتماً نیاز به پرده نمایش نیست. ولی برای برخی مواقع مانند انجام بازی‌ بهتر است از صفحه نمایش استفاده کنیم.

میزان وضوع تصویر در پروژکتورهای لیزری

توجه به میزان وضوح تصویر در ویدیو پروژکتورهای لیزری از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر این ویدیو پروژکتورها دارای رزولیشن 1080 تا 4k هستند؛ هرچقدر میزان وضوح تصویر و رزولیشن بیشتر باشد در نتیجه تصاویری که دستگاه ارائه می‌دهد واقعی‌تر و رنگ‌های آن طبیعی‌تر هستند.

در حال حاضر بیشتر ویدیو پروژکتورهای لیزری موجود در بازار با رزولیشن 1920×1080 FullHD ساخته می‌شوند ولی می‌توان کیفیت‌ها و وضوح دیگری را نیز مشاهده کرد و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود هر کدام از آنها را که مناسب‌تر هستند، خریداری کنید. پس در هنگام خرید بهتر است میزان وضوح تصویر را حتماً در نظر بگیرید مخصوصاً زمانی که میزان استفاده شما از این تجهیزات نوری بالا است.

چه افرادی باید اقدام به خرید ویدئو پروژکتور لیزری کنند؟

میزان تقاضا برای خرید انواع ویدئو پروژکتور در بازار زیاد می‌باشد در صورتی که زیاد از پروژکتور استفاده می‌کنید بهتر است نوع لیزری آن را خریداری کنید. ولی اگر این وسیله برای شما کاربرد گسترده ندارد ممکن است نمونه‌های قدیمی برای شما مناسب‌تر باشد.

علاوه بر این، بهتر است گیمرها برای بالا بردن کیفیت بازی و پیشگیری از تاخیر، اقدام به خرید ویدیو پروژکتور لیزری به جای نوع قدیمی و کم سرعت کنند. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا ویدئو پروژکتور لیزری زود خراب می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور تقریبی عمر و ماندگاری پروژکتورهای لیزری ۷ برابر بیشتر از نمونه‌های لامپی و قدیمی است. این موضوع نشان دهنده این است که این تجهیزات به آسانی خراب نمی‌شوند و عمر و ماندگاری بالایی دارند.

اتصال و پورت در ویدئو پروژکتور لیزری

موضوع مهمی که در مورد ویدیو پروژکتورهای لیزری باید بررسی شود نوع اتصالات این دستگاه است. با استفاده از این دستگاه‌ها به راحتی می‌توان به انواع کامپیوتر کنسول بازی و حتی گوشی‌های موبایل وصل شد؛ در این سیستم‌ها، برای انتقال سیگنال آنالوگ از VGA و RCA استفاده می‌شود.

برخی مدل‌های بالاتر دارای اتصالات DisplayPort، Thunderbolt هستند که همین موضوع سبب استفاده راحت و سریع از انواع دستگاه‌ پروژکتور می‌شود. به وسیله یک شبکه محلی از جمله wifi یا کابل می‌توان به راحتی اقدام به استفاده و راه‌اندازی از ویدیو پروژکتور کرد. البته استفاده از wifi نسبت به اتصال فیزیکی راحت‌تر است و بسیاری از کاربران آن را انتخاب می‌کنند.

سخن پایانی

ویدیو پروژکتورهای لیزری جزء بهترین انتخاب‌ها در چند سال اخیر هستند که می‌توانند به خوبی نیاز شما را از پخش کامل انواع فیلم و تصاویر برطرف کنند. در صورتی که می‌خواهید جدیدترین و بهترین مدل‌های ویدیو پروژکتور لیزری را با قیمت کم و کارکرد بی‌نظیر خریداری کنید، سایت دای تک این امکان را برای شما فراهم کرده است.

https://daitech.ir
۰۹۱۹۶۷۸۲۲۵۴
۰۲۱-۹۱۳۱۴۰۱۴

مجموعه ما به دلیل داشتن چندین سال سابقه درخشان و عرضه انواع ویدیو پروژکتورهای لیزری می‌تواند محصولاتی درجه یک و مرغوب در اختیار شما قرار دهد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید در ابتدا با کارشناسان ما صحبت کرده و پس از برآورد هزینه‌ها و در نظر گرفتن ویژگی هر کدام از پروژکتورها، سفارش خود را ثبت کنید.

پایان رپورتاژ آگهی