آشنایی با آرش فردوسی موسس دراپ باکس و راهکارهای پس انداز

آرش فردوسی یکی از موفق‌ترین کارآفرینان معروف ایرانی آمریکایی در حوزه کسب‌ و کارهای اینترنتی و موسس شرکت دراپ باکس است که به دلیل متمرکز شدن روی استارت آپ خود از دانشگاه MIT در ایالت ماچوست آمریکا انصراف داد. در سال 2009 استیو جابز یکی از افرادی بود که برای خرید شرکت دراپ باکس به آقای فردوسی پیشنهاد داد اما او و شریکش این پیشنهاد استیو جابز را رد کردند. در این مقاله قصد داریم درباره زندگی، فعالیت‌ها و رازهای موفقیت آرش فردوسی کارآفرین نمونه و همچنین راهکارهای پس انداز از دیدگاه دانشگاه کسب و کار صحبت کنیم. دانشگاه کسب و کار، رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید، توصیه می‌کنم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

آشنایی با خانواده و دوران کودکی آرش فردوسی

در هفتمین روز از ماه اکتبر در سال 1985 و در ایالت کانزاس آمریکا پسری در یک خانواده ایرانی مقیم آمریکا به دنیا آمد که نام او را آرش فردوسی انتخاب کردند. والدین او دانشجوهایی با اصالت تبریزی بودند که قبل از انقلاب برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت کرده بودند و بعد از انقلاب اسلامی دیگر به ایران برنگشتند و زندگی مشترک خود را در آمریکا ادامه دادند. آرش فردوسی برای تحصیل در دوران دبیرستان به مدرسه بلو ولی نورث وست رفت و به عنوان یکی از بهترین دانش آموزان این مدرسه با رتبه ممتاز مقطع دبیرستان را به پایان رساند. او برای ادامه تحصیل در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق به دانشگاه MIT ماساچوست رفت و در طول تحصیلات دانشگاهی زبان‌های برنامه نویسی کیوبیسیک و سی پلاس را به خوبی یاد گرفت. این کارآفرین معروف ایرانی آمریکایی برای اینکه تمرکز خود را در کسب و کار اینترنتی خود افزایش دهد از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف داد.

شروع فعالیت‌های حرفه‌ای و تاسیس دراپ باکس توسط آرش فردوسی

آرش فردوسی زمانی که در دانشگاه ام آی تی مشغول تحصیل بود، همواره به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و به طور کلی کارآفرینی علاقه‌ نشان می‌داد و با تلاش‌های فراوان بالاخره توانست رویاها و آرزوهای خود را به حقیقت تبدیل کند و به عنوان یک کارآفرین بسیار موفق به شهرت برسد. او با کمک‌های پدرش در دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی کیوبیسیک و C++ شرکت کرد و به خوبی به برنامه‌نویسی تسلط یافت. او در دانشگاه ام آی تی با برنامه‌نویس‌های زیادی آشنا شده بود که از بین آن‌ها فردی به نام درو هوستون به آرش کمک‌های زیادی کرد و ایده‌های خوبی ارائه داد.

در سال 2007 میلادی مصادف با سال 1386 هجری شمسی، آرش فردوسی با همکاری درو هوستون استارتاپ دراپ باکس را با حمایت دانشگاه ام آی تی ماساچوست راه‌اندازی کرد. در این کسب و کار اینترنتی نقش آرش برنامه نویسی بود و نقش درو هوستون هم مدیریت استارتاپ یا همان کسب و کار نوپای اینترنتی بود. آن‌ها چند ماه بعد در شهر سانفرانسیسکو دفتر اصلی شرکت دراپ باکس را راه‌اندازی کردند و از این که تحت حمایت دانشگاه ماساچوست باشند، انصراف دادند.

تعداد زیادی از مجلات کارآفرینی و همچنین کسب و کارهای اینترنتی بارها آرش فردوسی را به عنوان یکی از کارآفرینان نمونه انتخاب و از او قدردانی کرده‌اند. در مقدمه نیز اشاره کردیم که در سال 2009 یعنی دو سال بعد از تاسیس دراپ باکس، استیو جابز به آرش فردوسی پیشنهاد داد تا شرکت خود را با او معامله کند که پیشنهادش به طور کامل رد شد. ارزش دارایی‌های شرکت دراپ باکس چیزی معادل 500 میلیون دلار تخمین زده شده است. این در حالیست که سرمایه اولیه این شرکت در زمان تاسیس 7.2 میلیون دلار بود. در حال حاضر در بیشتر از دویست کشور جهان، 500 میلیون کاربر از فضای ابری دراپ باکس استفاده می‌کنند.

معرفی برخی از جوایز دریافت شده توسط آرش فردوسی

آرش فردوسی، کارآفرین برتر در سنین جوانی خود موفق به کسب افتخارات متعددی شده است. او در سال 2011 میلادی یعنی سال 1390 شمسی توانست توسط مجله‌ای به نام INC در بین سی کارآفرین برتر زیر سی سال قرار بگیرد. مجله Fortune نیز در همین سال او را در لیست چهل کارآفرین برتر قرار داد. از دیگر افتخارات آرش فردوسی می‌توان به کسب عنوان بنیان‌گذار برتر از سوی سایت Crunch، کسب جایزه کوروش کبیر از سوی بنیاد شرپا در سال 2014 و کسب جایزه کرانچی به عنوان برترین کارآفرین سال اشاره کرد.

پس انداز چیست و چه راهکارهایی برای انجام آن وجود دارد؟

به بخشی از درآمد ماهیانه افراد که برای هزینه‌های جاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برای اینکه در آینده برای اهداف مختلفی استفاده شود، پس انداز می‌گویند. این اقدام از سالیان گذشته توسط تمام انسان‌ها در سراسر جهان انجام می‌شود‌. راهکارهای پس انداز عبارتند از: بودجه بندی و فهرست بندی مخارج، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، خرید محصولات تخفیف‌دار، استفاده از خدمات درمانی با بیمه، پیرایش ماهانه رایگان در آموزشگاه‌های آرایشگری به عنوان مدل، استفاده از تورهای گردشگری تخفیف‌دار، استفاده از مشاوره اقتصادی، مقاومت در برابر وسوسه‌ها، ساختن یک برنامه مالی، خرج کردن در حد توان مالی و کمتر از درآمد ماهانه، تسویه به موقع بدهی‌ها، عدم استفاده از وام‌هایی با سود زیاد، تبدیل درآمد به طلا، اول پس‌ انداز بعد خرج کردن و غیره.

کنار گذاشتن بخشی از درآمد ماهانه مزایای زیادی به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها آینده بهتر، نهایت استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری، عدم برخورد با مشکلات مالی در صورت ایجاد حوادث پیش بینی نشده، کمک به اطرافیان در صورت نیاز مالی به عنوان قرض دادن، افزایش اعتماد به نفس و غیره است.

آشنایی بیشتر با آرش فردوسی و راهکارهای پس انداز در وبسایت دانشگاه کسب و کار

اگر علاقه‌مند هستید که اطلاعات بیشتری درباره زندگی‌نامه، فعالیت‌های حرفه‌ای، نحوه تاسیس دراپ باکس، جوایز آرش فردوسی و همچنین راهکارهای مفید پس‌انداز به دست آورید و به یکی از افراد موفق جامعه تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت دانشگاه کسب و کار با آدرس اینترنتی http://businessuni.net/ مراجعه کنید. اگر جزء افرادی هستید که به حوزه‌های مختلف کارآفرینی، توسعه فردی، کسب و کار، سرمایه‌گذاری، روانشناسی، کتاب‌های کاربردی و انگیزشی، بازاریابی و استارتاپ علاقه دارید، محتوای این سایت را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

دانشگاه کسب و کار | Businessuni.net | رسانه کارآفرینی