چرا باید گوشی اندرویدی خود را روت کنیم؟

 

روت کردن دستگاه اندرویدی این اجازه را به کاربر می‌دهد تا به فایل‌های سیستمی موجود دسترسی پیدا کند و در این وضعیت به ایجاد تغییرات در آن‌ها بپردازد.

 

از آنجایی که فرآیند روت کردن گوشی اندرویدی نسبتا دشوار بوده و با این کار گارانتی دستگاه باطل می‌شود، کاربران علاقه زیادی به این عملیات نشان نمی‌دهند. اما در ادامه به نکات مثبتی اشاره می‌کنیم که با روت کردن دستگاه به آن‌ها دست خواهید یافت و حتما شما را برای انجام این کار وسوسه می‌کنند.

 

 

 

افزایش سرعت و شارژدهی

از آن جایی که روت کردن، دسترسی کاربر را به فایل‌های سیستمی باز می‌کند، ایجاد تغییرات در عملکرد کلی دستگاه از این طریق به آسانی انجام پذیر خواهد بود. اپ‌های زیادی در این زمینه وجود داشته که توسط آن‌ها می‌توان CPU را اورکلاک کرد و به سرعت بالاتری در آن دست یافت. در زمینه شارژدهی هم اپ‌های مختلفی موجود بوده که به صورت حرفه‌ای با دسترسی به فایل‌های سیستمی و زیر نظر گرفتن تمامی برنامه‌ها، شارژدهی دستگاه را بیشتر می‌کنند. Greenify یکی از این دسته برنامه‌های بهبود دهنده شارژدهی است که برای اجرا در حالت حرفه‌ای، به دسترسی روت نیاز دارد.

 

برنامه روت گوشی اندروید

 

حذف تبلیغات

اگر می‌خواهید از شر تمامی تبلیغات موجود در اپلیکیشن‌های مختلف راحت شوید، روت کردن دستگاه بهترین راه حل است. توسط تلفن هوشمندی که دسترسی روت دارد، می‌توان از ابزارهای مختلف بلاک کننده استفاده کرد و بدین ترتیب جلوی نمایش تبلیغات را گرفت. نمایش تبلیغات معمولا علاوه بر ایجاد مزاحمت در محیط اپ، مصرف دیتای اینترنت را هم بالا می‌برد.

 

 

حذف اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده

همان طور که مطلع هستید، کمپانی‌های مختلف اپلیکیشن‌هایی را به صورت از پیش نصب شده در دستگاه‌های خودشان قرار می‌دهند که کاربر نمی‌تواند آن‌ها را حذف کند. این دسته از اپ‌‌ها به صورت فایل‌ سیستمی در گوشی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را پاک کرد.

 

با روت کردن گوشی اندرویدی این امکان به کاربر داده می‌شود تا برای حذف برنامه‌های از پیش نصب شده و سیستمی را اقدام کند. این کار در افزایش حافظه داخلی و بهبود عملکرد کلی آن دستگاه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

 

استفاده از کاستوم رام‌ها

یکی از بهترین فواید روت کردن دستگاه اندرویدی، قابلیت نصب کاستوم رام است. کاستوم رام‌ها در واقع یک نسخه شخصی سازی شده از سیستم عامل اندروید هستند که تجربه‌ای متفاوت و عالی را در اختیارتان قرار می‌دهند. (رام اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟)

 

این کاستوم رام‌ها می‌توانند هم از نظر ظاهری و هم از نظر قابلیت‌های موجود، با رام اصلی دستگاه تفاوت داشته باشند و به همین ترتیب توانایی‌های بیشتری را به کاربر ارایه دهند. برای مثال یک کاستوم رام این امکان را به شما می‌دهد تا بر خلاف رام اصلی، در همه قسمت‌های رابط کاربری تغییرات ایجاد کنید. علاوه بر این‌ها، سازندگان کاستوم رام‌ها بر روی عملکرد بهتر و بهینگی تمرکز زیادی دارند تا سرعت دستگاه از آنچه که در رام رسمی تجربه کرده بودید، بیشتر شود.

 

به طور کل، کاربر با نصب کاستوم رام به قابلیت‌های نرم افزاری فراوان، شخصی سازی‌های ظاهری و عملکرد بهتر، دست می‌یابد.

با وجود اینکه نصب کاستوم رام به تنهایی به دسترسی روت نیاز ندارد، اما برای طی کردن فرآیند آن مانند باز کردن قفل بوت لودر و غیره، باید این دسترسی را در دستگاه ایجاد کنید.

 

روت گوشی اندروید

 

نصب اپلیکیشن‌های کاربردی حرفه‌ای

اپلیکیشن‌های مختلفی در مارکت‌های اندرویدی وجود دارند که برای نصب و اجرا باید دسترسی روت را برایشان ایجاد نمود. این دسته از اپلیکیشن‌ها به صورت مستقیم با فایل‌ها سیستمی در ارتباط هستند و در آن‌ها تغییرات ایجاد می‌کنند.

 

برای مثال یکی از کاربردی‌ترین اپ‌های موجود در این زمینه، Viper4Android نام داشته که با ایجاد تغییرات در فایل‌های سیستمی بخش صوتی دستگاه، کیفیت صدا را تا حد زیادی بالا می‌برد. این افزایش کیفیت به حدی بوده که حتی عده زیادی از کاربران تنها برای نصب این اپ، سراغ روت کردن دستگاه می‌روند.

تعداد زیادی از این دسته اپ‌ها که برای اجرا به دسترسی روت نیاز دارند، توسط توسعه دهندگان مختلف ساخته شده و هر کدام با کاربرد متفاوت، سبب عملکرد بهتر دستگاه می‌شوند.

 

 

روت کردن دستگاه اندرویدی اجازه دسترسی به فایل‌های سیستمی را می دهد