نحوه صحیح شستشو و نگهداری لحاف و روتختی

لحاف یکی از مهمترین موارد برای داشتن یک خواب با کیفیت است که بسیاری از افراد اطلاعات چندانی درباره نگهداری از آن ندارند. شستن لحاف نیازمند رعایت برخی از قوانین خاص است که اکثر افراد به این قوانین دقت نمی کنند. ما در این مطلب قصد داریم راهنمای جامعی از دستورالعمل های مختلف برای شستن لحاف را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم قصد دارید بیاموزید که چگونه لحاف خود را از مواد آلرژی زا تمیز کنید و از اصول شستشو و نگهداری لحاف و روتختی مطلع شوید، حتما با ما در این مطلب همراه باشید.

همانطور که میدانید ملحفه های تخت به دلیل عرق کردن بدن ، چربی بدن و سلولهای مرده پوست محل تجمع  باگ ها ( موجودات ریز میکروسکوپی ) است ، تنها راه کنترل این موجودات زنده شستشوی منظم کالاهای خواب است. در غیر این صورت احتمال افزایش آلرژی و حتی کاهش سیستم ایمنی در بدن شما وجود دارد.  شهر پرده مجری نصب پرده در سعادت اباد است.

این پارچه را به دلیل نوع بافتی که دارد از خانواده کتان می شناسند. علت نام گذاریش هم برگرفته از نمونه خارجی (ترکیه) آن می باشد که تشابه زیادی به نوع بافت آن پارچه دارد. جالب است بدانید که همین موضوع عاملی شده تا بسیاری از فروشندگان این جنس را محصولی وارداتی معرفی کنند تا سود بیشتری از مشتریان طلب کنند. اما در واقعیت درصد بسیاری از محصولاتی که از هازان می باشد، کاملا ایرانی و تولید داخل است. البته ناگفته نماند پارچه هازان رومبلی هم در بازار موجود می باشد که مناسب برای مصرف پرده نیست.

برای تولید و طراحی این نوع پرده از الیافی ضخیم تر از پارچه های ملحفه ای استفاده می‌شود. همین امر نیز دلیل استحکام و مقاومت بالای آن‌ها است. تور و حریر سنگین تری که در پارچه هازان بکار رفته موجب شده است که نور خورشید به سختی از آن رد شود. در تولید پارچه هازان بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از الیاف نخ و پنبه ای بکار می‌شود. الیافی که جنس مصنوعی دارند نیز دیگر الیاف استفاده شده در پارچه هازان را تشکیل می‌دهند.

پرده‌های تمام نخ معمولا بعد از عمل شستشو شاهد کاهش ۱۰ درصدی ارتفاع خود هستند و کیفیت اولیه خود را نیز از دست می‌دهند. اما پارچه‌ هازان به لطف الیاف مصنوعی خود از چنین آسیبی مصون هستند و ذره‌ای افت کیفیت را در آن‌ها پس از شستشو مشاهده نخواهید کرد. با شهر پرده دیگر نگران نصب پرده در زعفرانیه نباشید.

پارچه‌های چاپی هازان نیز به علت کیفیت درجه یک خود و چهره‌ای جذاب و زیبایی که محیط می‌بخشند توانسته تا در اولویت خریداران قرار بگیرد. این جسن پرده در کنار داشتن کیفیت بالا از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند.

مزایا

قیمت خوب و مقرون به صرفه

کیفیت عالی و مرغوب

ظاهری شیک و پرجلوه

تنوع بسیار بالای طرح و رنگ

دوام و طول عمر بالا

جنس روتختی بستگی به علایق شخصی شما دارد. اگر روتختی سبک می‌خواهید، روتختی پاپلین پنبه‌ای گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. همچنین  در هنگام انتخاب روتختی به سبک و نرم بودن آن توجه کنید. روتختی پنبه‌ای شما را در فصول سرد گرم و در فصول گرم خنک نگه می‌دارد. می‌توانید پنبه-پلی‌استر را نیز امتحان کنید. این ترکیب هم قیمت مناسبی دارد و هم چین‌وچروک نمی‌خورد. اما به‌اندازه روتختی پنبه‌ای خنک نیست. روتختی پنبه‌ای برای تابستان انتخابی ایده‌ال محسوب می‌شود. زیرا اثر خنک‌کننده طبیعی دارد و گرما را جذب می‌کند. روتختی پنبه‌ای باکیفیت انتخاب کنید. این نوع روتختی را هرچه بیشتر بشورید نرم‌تر می‌شود اما به‌راحتی چروک می‌افتد. شهر پرده در نصب پرده در قیطریه حرف اول را میزند!

شاید بتوان گفت طرح تنها مورد سلیقه‌ای موجود در راهنمای خرید روتختی است. زیرا طرح معمولا کاملا طبق سلیقه‌ی افراد و به دلخواه آن‌ها انتخاب می‌شود. امروزه نواع مختلفی از طرح‌ها برای خرید رو تختی در بازار قابل دسترس هستند. که هر کس طبق سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود طرح دلخواه خود را انتخاب می‌کند.
طرح سه بعدی : امروزه طرح‌های سه بعدی بیشتر از سایر طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. زیرا این طرح‌ها جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به اتاق خواب می‌بخشند. طرح‌های سه بعدی در انواع طرح‌های کلاسیک، فانتزی و کارتونی در دسترس هستند. که هر فرد طبق نوع دکوراسیون و چیدمان منزل و اتاق خواب و نوع روتختی می‌تواند در مورد طرح آن تصمیم بگیرد.

طرح‌های گلدار ساده و شیک : یکی از مهمترین نکاتی که در راهنمای خرید روتختی به آن توجه می‌شود احترام به سلیقه مشتری است. با توجه به اینکه نوع دکوراسیون و لوازم منزل هر کس بسته به دلخواه خودش انتخاب می‌شود. انتخاب طرح رو تختی نیز طبق سلیقه و روحیه او انتخاب می‌شود. افراد ساده پسند معمولا طرح‌های ساده گلدار و شیک را به سایر طرح‌ها ترجیح می‌دهند.

اثرات مثبت: بهداشت، وضوح، خلوص، پاکی سادگی، پیچیدگی، بهره وری
اثرات منفی: ناباروری، سردی، موانع، عدم دوستی
سفید از لحاظ روانشناسی رنگ بیانگر خلوص است. از لحاظ بصری، سفید، یک درک فزاینده از فضا را می‌دهد. اثر منفی سفید در رنگ‌های گرم باعث می‌شود که آن‌ها به نظر برسند و احساس خوبی ایجاد کنند.

تاثیر رنگ پرده قرمز

اثرات مثبت: قدرت جسمانی، قدرت، گرما، انرژی، بقا، تحریک، مردانگی، هیجان
اثرات منفی: اختلال، تجاوز، تاثیر منفی بصری، فشار
قرمز طولانی‌ترین طول موج را دارد و به همین دلیل است که توجه ما را جلب می‌کند. دلیلی که از این رنگ در چراغ‌های راهنمایی در سراسر جهان استفاده می‌شود نیز همین خاصیت جلب توجه است. اثر رنگ قرمز فیزیکی است؛ به این معنی که احساسات را تحریک می‌کند و نبض افراد را افزایش می‌دهد. این رنگ مربوط به اصل مردانگی است و می‌تواند غریزه «مبارزه یا پرواز» را فعال کند. قرمز از لحاظ روانشناسی رنگ قدرت است. قرمزِ خالص، ساده‌ترین رنگ و بدون ظرافت؛ تحریک کننده و پر جنب و جوش و بسیار دوستانه است. در عین حال، آن را می‌توان به عنوان رنگی تهاجمی‌نیز محسوب کرد. خدمات شهر پرده متنوع است و شامل نصب پرده در ولنجک هم میشود.

تاثیر پرده آبی

اثرات مثبت: هوش، ارتباطات، اعتماد، کارایی، آرامش، وظیفه، منطق، خنکی، انعکاس، آرامش
اثرات منفی: سردی، بی اعتمادی، عدم احساس، عدم دوستی
آبی رنگ ذهن است و اساسا آرامش بخش است. این رنگ به لحاظ ذهنی تأثیر به سزایی دارد و تاثیر آن با واکنش فیزیکی که ما به رنگ قرمز داریم متفاوت است. آبیِ پررنگ تفکر ما را تحریک می‌کند و آبیِ کم رنگ، ذهن و تمرکز را آرام می‌کند. به نظر می‌رسد اشیاء آبی به اندازه قرمز به ما نزدیک نیستند. رنگ آبی رنگ جهان است. با این حال، آن را در روانشناسی رنگ، می‌توان به عنوان رنگی سرد، بی ثبات و غیر دوستانه هم شناخت.

تاثیر رنگ پرده سبز

اثرات مثبت: هماهنگی، تعادل، استراحت، عشق جهانی، آرامش، اطمینان، تعادل، صلح
اثرات منفی: خستگی، رکود، خالی از انرژی، بی نظمی
سبز رنگ تعادل است و بدان معنی است که هر چیزی سر جای خودش است و نیازی به تنظیم و تغییر نیست. هنگامی‌که به جهان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حاوی مقدار زیادی رنگ سبز است، این نشان دهنده حضور آب و قحطی کم است، بنابراین ما با رنگ سبز، به سطح بالایی از اطمینان می‌رسیم. از منظر منفی، رنگ سبز می‌تواند رکود را نشان دهد.

تاثیر پرده زرد

اثرات مثبت: خوش بینی، اعتماد به نفس، عزت نفس، قدرت احساسی، دوستی، خلاقیت
اثرات منفی: غیر منطقی بودن، ترس، شکنندگی احساسی، افسردگی، اضطراب، خودکشی
طول موج زرد نسبتا طولانی و اساسا تحریک کننده است. در این حالت این رنگ محرک احساس است، بنابراین زرد قوی‌ترین رنگ از نظر روانی است. از تاثیر رنگ پرده زرد بخواهیم بگوییم، زرد روحیه ما و اعتماد به نفس ما را افزایش می‌دهد؛ این رنگ اعتماد به نفس و خوش بینی را بالا می‌برد. اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند باعث کاهش عزت نفس، ایجاد ترس و اضطراب شود. برای خرید پرده ارزان در تهران می توانید با شهر پرده در ارتباط باشید.

قاب پنجره ها با پرده های بزرگ یا بلند، به سبک، شخصیت و جذابیت اتاق کمک می کند. پرده ها زیبایی هایی هستند که هرگز از مد نمی افتند. حتی با وجود شید ها و پرده های مدرن محبوب در بازار، میزان اشتیاق و تقاضای پرده ساده یا پرده سلطنتی همچنان ثابت است. آنها زیبا هستند و اگر درست نصب شوند، می توانند برای خانه شما معجزه کنند. برای اینکه پرده ها تأثیر درست و دلخواه ایجاد کنند، باید به خوبی اندازه گیری شوند. یک پرده نامناسب می تواند فاجعه بار باشد.

در زمان ست کردن وسایل منزل سعی کنید تمام وسایل را به صورت تک رنگ انتخاب نکنید این کار خیلی جالب نیست. بلکه می توانید از ترکیبی از چند رنگ استفاده کنید. برای اینکه در دکوراسیون منزل فضایی جذاب و زیبا ایجاد کنید می توانید پرده و مبلمان خود را ست کنید. یکی از اصولی ترین قواعد منزل ست کردن پرده و مبل می باشد. برای ست کردن پرده و مبلمان به جنس، اندازه، طرح و نوع پارچه دقت نمایید. پرده از وسایلی است که در دکوراسیون منزل نقش مهمی دارد و می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی دکور منزل داشته باشد. در زمان خرید پرده دقت کنید تا پرده را به درستی اندازه گیری کنید. هر چقدر طول پرده را بلندتر بگیرید باعث می شود تا اندازه اتاق ها بزرگتر به نظر برسد. همچنین استفاده از پرده های بلند سقف اتاق را بالاتر نشان می دهد.

اهمیت رنگ ، طرح و بافت پرده با مبلمان

باید دقت داشت که بین وسایل موجود در دکوراسیون منزل باید هارمونی و هماهنگی وجود داشته باشد. پرده ها علاوه بر اینکه در زیبایی دکور نقش دارند وظایف دیگری نیز انجام می دهند که شامل حریم خصوصی، تاریکی، عایق بندی پنجره و جلوگیری از ورود نور زیاد می باشد. در انتخاب پرده به جنس آن نیز توجه کنید. دقت کنید وسایلی که در دکور منزل وجود دارد از چه جنسی می باشند. پرده های شفاف، حس خلوص و نرمی را القا می کنند و چرم به کار رفته در ساختار مبلمان باعث ایجاد فضایی شیک می شود.

اصول ست کردن پرده و مبل

برای ست کردن پرده و مبل های منزل می توانید از رنگ های مکمل استفاده نمایید. برای ست کردن پرده و مبلمان طرح دار، از پرده های ساده و تک رنگ کمک بگیرید. در صورتی که مبلمان شما ساده و تک رنگ می باشد، پرده های طرح دار را به کار ببرید. استفاده از پرده طرح دار باعث می شود تا مرکز توجه افراد قرار بگیرد. دقت کنید که از پرده هایی که طرح های خیلی شلوغ دارند، استفاده نکنید. چون باعث می شود هرج و مرج در محیط ایجاد شود. برای اینکه تنوع بیشتری در محیط ایجاد کنید می توانید از پارچه پرده خود تعدادی کوسن برای مبلمان منزل تهیه کنید. اگر دارای مبلی تک رنگ هستید در محیط اطراف سه رنگ را انتخاب کنید و پرده ای را خریداری کنید که در آن این سه رنگ وجود داشته باشد. اگر پارچه مبل شما گلدار است از رنگ های موجود در آن می توانید در پرده خود استفاده نمایید

گزینش پارچه مطلوب برای پرده آشپزخانه مهم ترین نکته در خصوص پرده‌ آشپزخانه تعیین پارچه‌ای مطلوب است که بایستی دارنده رنگ ثابت و مقاوم در قبال نور و روشنایی باشد تا در اثر تابیدن روشنایی خورشید تغییر تحول رنگ ندهد و به اصطلاح بور نشود .

پارچه‌های نخی غالبا شایسته ترین انتخاب برای پرده‌ها می‌باشند زیرا پرده آشپزخانه بیشتر از پرده‌ی بقیه جاها شسته می گردد و پارچه‌های نخی هم درمقابل شستشو زیاد مقاوم میباشند . در گزینش رنگ مطلوب پرده رنگ‌ها تاثیر بسزایی در کوچک یا بزرگ آشکار کردن اطراف دارا‌ هستند پس تلاش فرمایید توجه بیشتری در گزینش رنگ داشته باشید.

انتخاب رنگ

همانطور که می دانید آشپزخانه مکانی برای پخت و پز و در بعضی موارد صرف غذا می باشد. به همین دلیل انتخاب پرده هایی که رنگ های گرم نظیر قرمز ، زرد و نارنجی به صورت ملایم در آنها بکار رفته به دلیل اینکه اشتها آور می باشد مناسب است. استفاده از رنگ های تیره مانع از ورود نور طبیعی به آشپزخانه شما می شود و فضا را بی روح و ناخوشایند می کند.

قابلیت شستشوی مناسب

پرده آشپزخانه در محیطی مرطوب که در آن بخار زیادی وجود دارد و گریز از آن امکان ناپذیر است نصب می شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که جنس پارچه ای که برای این منظور از آن در نزدیکی گاز یا یخچال و فریزر استفاده می کنید به راحتی قابل شستشو می باشد. پارچه هایی از جنس ابریشم و مخمل به راحتی با چربی و بخار آسیب دیده و نگهداری از آن ها در چنین فضایی بسیار سخت می باشد.