طرز استفاده از سرم ویتامین سی

احتمالاً می دانید که باید هر روز از سرم ویتامین C در برنامه مراقبت از پوست خود استفاده کنید. اما آیا می طرز استفاده از سرم ویتامین سی چگونه است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاع جامع بدست آورید.

از آنجایی که ویتامین C به محافظت از پوست شما در برابر آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد کمک می کند، بهتر است از آن در صبح استفاده کنید تا عصر. اگر هرگز از ویتامین C استفاده نکرده‌اید یا پوست حساسی دارید، با استفاده از سرم یک روز در میان برای دو هفته اول شروع کنید تا با عوارض جانبی مقابله کنید.

قبل از اینکه نحوه استفاده از سرم ویتامین سی را بدانید باید به شما یاد آوری کنیم که سرم ویتامین سی اوردینری، سرم ویتامین سی بیو اکوا و سرم ویتامین سی بالانس بهترین سرم های ویتامین سی که شما می توانید خیال راحت تهیه کنید.

صرف نظر از نوع پوست شما، فواید بی‌شماری ویتامین C وجود دارد. در اینجا طرز استفاده از سرم ویتامین سی برای استفاده حداکثری از این مرحله مراقبت از پوست آورده شده است :

مراحل استفاده از سرم ویتامین سی

مرحله 1: صورت خود را بشویید.

مرحله ۲: اگر اهل تونر هستید، از تونر استفاده کنید. (من شخصا فقط در شب از تونر استفاده می کنم.)

مرحله 3: از سرم ویتامین C استفاده کنید. هر محصول اضافی را به بالای دست، گردن و دکلته بکشید.

مرحله 4: از یک مرطوب کننده استفاده کنید (بله، مرطوب کننده شما باید بعد از سرم ویتامین C شما بیاید – قانون “نازک ترین تا غلیظ ترین” را به خاطر بسپارید.)

مرحله 5: کرم دور چشم مورد علاقه خود را بزنید. (این لیست از بهترین کرم های ضد پیری چشم یک منبع عالی است.)

مرحله 6: کرم ضد آفتاب بزنید. بگذارید خشک شود/سفت شود.

مرحله 7: آرایش خود را شروع کنید. (روال آرایش و محصولات روزمره من را اینجا ببینید.)

چیزی که در مورد سرم های ویتامین C خوب است این است که می توان آنها را به عنوان یک لایه پایه زیر هر محصولی که در صبح استفاده می کنید استفاده کرد، زیرا سرم های خوب هرگز احساس چسبندگی نمی کنند. (این لیست از بهترین سرم های ویتامین C شامل تمام “سرم های خوب” است!)

چه زمانی از سرم ویتامین C استفاده کنیم؟

برای نتایج مطلوب، باید هر روز از سرم ویتامین C استفاده کنید. شایان ذکر است که سرم ویتامین C (و به طور کلی همه سرم ها!) زمانی بیشترین تاثیر را دارند که پوست شما به درستی لایه برداری شود. تجمع سلول های مرده پوست به دلیل عدم لایه برداری می تواند نفوذ محصولات را دشوار کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که لایه برداری می تواند حساسیت ایجاد کند (به خصوص اگر از یک لایه بردار شیمیایی حاوی اسیدهایی مانند AHA و BHA استفاده می کنید) بنابراین حتما از سرم ویتامین C و اسیدهای خود در ساعات مختلف روز استفاده کنید.

نحوه استفاده از سرم ویتامین C و اسید هیالورونیک

اگر می‌خواهید چگونه از سرم اسید هیالورونیک و سرم ویتامین C با هم استفاده کنید، پاسخ این است که از نازک‌ترین به غلیظ‌ترین سرم بروید. سرم HA که من استفاده می کنم کمی غلیظ تر و قوام ژل مانند است، بنابراین من آن را بعد از سرم ویتامین C و قبل از مرطوب کننده استفاده می کنم.

لایه‌بندی سرم‌هایتان کاملاً خوب است، اما مطمئن شوید که قبل از استفاده از سرم‌های بعدی، به هر کدام زمان بدهید تا امتحان کنید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که محصولات شما قبل از شروع روتین آرایش خود در پوست شما نشسته است.

طرز استفاده از سرم ویتامین C و رتینول

در حالی که هم سرم ویتامین C و هم رتینول می‌توانند ترکیبات فوق‌العاده مؤثری برای مراقبت از پوست باشند، اما باید مراقب استفاده همزمان از آنها باشید، زیرا می‌تواند باعث تحریک پوست شود.

در حالت ایده آل، باید مصرف ویتامین C و رتینول را جدا کرده و در ساعات مختلف روز از آنها استفاده کنید.

البته، برخی از افراد می‌توانند بدون اینکه حساسیتی را تجربه کنند، از این دو به همراه استفاده کنند،اگرچه به طور سنتی توصیه نمی‌شود.

اگر می خواهید آنها را با هم استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که 30 دقیقه بین مصرف صبر کنید تا سرم ویتامین C به درستی جذب شود.

وقتی سرم های ویتامین C و رتینول با هم استفاده شوند، می توانند به طور موثری ظاهر لکه های تیره را کاهش دهند و به بهبود بافت کلی پوست شما کمک کنند.

طرز استفاده از سرم ویتامین C و نیاسینامید

هم ویتامین C و هم نیاسینامید می توانند روی پوست شما معجزه کنند و خوشبختانه به زیبایی با هم جفت می شوند. نیاسینامید یک فرم محلول در آب و فرم فعال ویتامین B3 است که مزایای مختلفی برای تقویت پوست مانند افزایش تولید کلاژن و آبرسانی بیشتر دارد. همچنین می تواند با هایپرپیگمانتاسیون مبارزه کند و التهاب را آرام و تسکین دهد.

هنگامی که این جفت با هم استفاده می شود، می تواند نشانه های پیری و ناراحتی روی پوست را به روشی قدرتمند مورد هدف قرار دهد. برخی از محصولات حاوی نیاسینامید و ویتامین C هستند که ترکیب آن را در روتین مراقبت از پوست شما آسان می کند. با این حال، اکثر متخصصان پوست توصیه می کنند که این دو ماده را از هم جدا نگه دارید. برای استفاده از دوتایی، از نازک‌ترین تا ضخیم‌ترین لایه‌ها را روی دیگری قرار دهید.

پایان رپورتاژ آگهی