تمیز کردن داشبورد ماشین

تمیز کردن داشبورد ماشین را با جاروبرقی شروع کنید و سپس آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. جاروبرقی ذرات بزرگ را جذب می کند و پارچه های میکروفیبر برای تمیز کردن ملایم و آسان عالی هستند.

به طور معمول، ما به بیرون خودرو و طبقات فکر می کنیم، زیرا ممکن است بسیار به هم ریخته شوند، اما داشبورد احتمالاً اولین چیزی است که مسافر هنگام سوار شدن می بیند. فضای داخلی ماشین خوب است، در اینجا نحوه تمیز کردن صحیح داشبورد آورده شده است. شرکت استارک با دارا بودن بیش از 10 سال سابقه ی کاری در زمینه های تولید و پخش مواد شوینده (کارواش ها و کارخانجات) که به سراسر کشور نیز ارسال دارد. برای خرید انواع مواد شوینده کارواش از جمله موتورشوی ، شیشه شوی خودرو ، واکس لاستیک  و … با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نکاتی برای تمیز کردن داشبورد خودرو

شما می توانید از جاروبرقی دستی یا جاروبرقی فروشگاهی در خانه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام گوشه ها و شکاف های داشبورد را جارو بکشید تا خاک و گرد و غبار را که به راحتی در مکان های کوچک گیر می کند، بگیرید. قبل از اینکه سطح را با یک پارچه یا پاک کننده پاک کنید، مهم است که سطح را عاری از زباله باشد. اگر سعی کنید ابتدا بدون برداشتن قطعات بزرگ پاک کنید، می توانید سطح سخت را خراش دهید.

هنگامی که مطمئن شدید که داشبورد عاری از زباله است، یک پارچه میکروفیبر، یک پارچه یا چند دستمال کاغذی بردارید و آن را با محلول تمیزکننده یا آب و صابون پاک کنید. نظرات مختلفی در مورد اینکه بهترین راه حل برای تمیز کردن داشبورد چیست، وجود دارد، اما صرف نظر از اینکه از چه چیزی استفاده می کنید، پاک کردن خوب لازم است. سطوح مختلف به راه حل های متفاوتی نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که می دانید داشبورد شما از چه چیزی ساخته شده است و همیشه قبل از پاک کردن کل داشبورد با یک محصول جدید، یک بررسی نقطه ای انجام دهید.

هنگام تمیز کردن، سطوح کوچک و صعب العبور مانند دریچه های هوا را از دست ندهید. از یک مسواک کوچک برای ورود به این فضاها استفاده کنید و به آنها اسکراب ملایمی بدهید. یک مسواک با موهای نرم نیز برای تمیز کردن اطراف هر دستگیره یا دکمه ای که ممکن است داشته باشید خوب است. گرد و غبار، روغن و کثیفی می توانند در اطراف و زیر دکمه ها گیر کنند و اگر مرتباً تمیز نشوند، آنها را بی فایده می کند.

بهترین پاک کننده برای داشبورد خودرو چیست؟

به طور معمول، بهترین پاک کننده برای داشبورد خودرو، محلول آب و صابون روغن ساده است. می توانید از صابون کاستیل استفاده کنید، که یک صابون روغنی شگفت انگیز با کاربردهای فراوان است. این نوع صابون به اندازه کافی سفت است که تمیز کردن کامل را ارائه می کند اما برای موادی مانند چرم به اندازه کافی ملایم است. اگر داشبورد پلاستیکی، وینیل یا لاستیکی دارید، می‌توانید با سرکه، مواد شوینده، آب و صابون روغنی نیز محلولی بسازید تا لکه‌های واقعاً سرسخت را دریافت کنید.

برای دارندگان خودرویی که ترجیح می‌دهند از یک محصول تجاری به جای ساختن پاک کننده‌های خود استفاده کنند، گزینه‌های زیادی وجود دارد. شرکت استارک، پاک کننده های چند منظوره تولید می کند که برای تمام سطوح داخلی مناسب است و از مواد شیمیایی خشن که وسیله نقلیه شما را بدبو می کند، استفاده نمی کند. اسپری داشبورد دارای یک پاک کننده داخلی کامل و محافظی است که حتی می توانید روی پنجره ها و صفحه لمسی استفاده کنید.

اگر سطوح چرمی در سرتاسر کابین دارید، یک پاک کننده مخصوص چرم را در نظر بگیرید که از مواد در برابر آسیب نور خورشید محافظت می کند و درخشندگی آن را باز می گرداند. شرکت استارک، یک پاک کننده همه منظوره را ارائه می دهد که می تواند با آب سرد استفاده شود و هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد.

مزایای استفاده از پارچه میکروفیبر چیست؟

پارچه‌های میکروفیبر آلودگی و گرد و غبار را بهتر از هر پارچه تمیزکننده دیگری به دام می‌اندازند. آنها را می توان به صورت خشک یا مرطوب استفاده کرد. اینها برای تمیز کردن فضای داخلی خودرو ایده آل هستند زیرا روی اثاثیه یا سطوح سخت شما را خراش نمی دهند. می‌توانید پارچه‌های میکروفایبر را در بین استفاده‌ها بشویید تا ضایعات استفاده از دستمال‌های کاغذی یا دستمال‌های یکبار مصرف را کاهش دهید. برخی از پارچه های میکروفیبر نیز قابلیت مبارزه با باکتری ها را دارند.

چگونه داشبورد خودرو را تمیز کنید؟

داشبورد خود را با خاموش کردن آن و پاک کردن آن به آرامی با یک پارچه میکروفیبر خشک تمیز کنید. از حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید، مطمئن شوید که به آرامی فشار دهید تا به سطح آن آسیب نرسانید. اگر مقداری لکه های سرسخت روی صفحه مانیتور دارید، ممکن است لازم باشد کمی محلول تمیزکننده به پارچه اضافه کنید. بهترین گزینه راه حل تمیز کردن صفحه نمایش  است که برای صفحه های لمسی مانند تلفن و تبلت ساخته شده است. می توانید از سایر محصولات پاک کننده ملایم استفاده کنید، اما مطمئن شوید که از محصولات حاوی الکل یا آمونیاک خودداری کنید.

سایر سطوح یا صفحه های ظریف دیگر در سرتاسر وسیله نقلیه مانند پدهای شارژ بی سیم، صفحه نمایش سیستم باید به همین ترتیب تمیز شوند. می‌توانید از همان پارچه و پاک‌کننده‌ای که برای عینک استفاده می‌کنید در این صفحه‌نمایش‌ها نیز استفاده کنید.

چرا باید داشبورد داخلی خود را تمیز کنید؟

حتی اگر معمولاً تنها فردی در وسیله نقلیه خود هستید، ایده خوبی است که فضای داخلی و خارجی را با استفاده از مایع صفرشویی و… تمیز نگه دارید، به خصوص اگر قصد دارید خودرو را بفروشید یا معامله کنید. خودروهایی با فضای داخلی تمیز و بدون لکه، خط و خش و بوهای ماندگار ارزش خرید و فروش و ارزش فروش شخصی بالاتری دارند. تمیز کردن منظم داشبورد خودرو به جلوگیری از آسیب دائمی و لکه های سخت در آینده کمک می کند. هرچه دفعات بیشتری تمیز کنید، تمیز کردن آن آسان تر است.

یک کابین تمیز، فضای داخلی خوشبو و کیفیت هوای بهتری را نسبت به کابینی که مدتی است تمیز نشده است، به شما ارائه می دهد. بنابراین، با توجه به نیازهای تمیز کردن داخل خودرو خود، به خودتان لطف کنید. کارشناسان می گویند شما باید سعی کنید داخل وسیله نقلیه خود را یک بار در ماه تمیز کنید. برخی از رانندگان فقط سالی یک بار آن را تمیز می کنند، بنابراین ماهی یک بار آن را کنید، اما اگر کمی عقب افتادید نگران نباشید زیرا احتمالاً بهتر از یک فرد معمولی کار می کنید. با جمع کردن گرد و غبار با یک پاک کردن سریع و با استفاده از یک ورقه خشک کن، داشبورد را بین تمیز کردن خوب نگه دارید.

پایان رپورتاژ اگهی