برترین دانشگاه های ترکیه

اگر جزء افرادی هستید که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارید، در این مقاله می‌خواهیم به معرفی پنج دانشگاه برتر ترکیه بپردازیم.

کشور ترکیه به‌علت تشابه فرهنگ و نزدیک‌بودن مسافت با کشورمان، دانشجویان ایرانی زیادی به‌صورت سالانه به این کشور سفر می‌کنند. در ترکیه، دانشگاه‌های با رتبه عالی زیادی وجود دارند که مدرک معتبری را به دانشجویان ارائه می‌دهند. در ادامه به چند دانشگاه معتبر ترکیه‌ای و مزایای تحصیل در آنها اشاره می‌کنیم.

معرفی پنج دانشگاه برتر ترکیه

در جهان، موسسه‌های معتبر زیادی وجود دارند که هر سال براساس فاکتور‌هایی مانند تعداد دانشجو، تعداد اعضای هیئت علمی، سطح علمی دانشگاه و مقالات چاپ‌شده، دانشگاه‌های سراسر دنیا را رتبه‌بندی می‌کنند. در این بین رتبه دانشگاه‌های ترکیه قابل ملاحظه است.

در این قسمت می‌خواهیم به معرفی پنج دانشگاه برتر ترکیه بپردازیم که سالانه دانشجویان زیادی را پذیرا بوده و از شهرت جهانی برخوردار است. دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در ترکیه اعم است از:

دانشگاه کوچ ترکیه

در سال 1993 دانشگاه کوچ، با کمک‌های خانواده کوچ در تپه‌های ساریایر ساخته شد. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی رتبه اول بهترین دانشگاه‌های ترکیه را کسب کرده است.

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی بوده و از 7 دانشکده تشکیل شده است. متقاضیان تحصیل در این موسسه، باید در آزمون‌های ای‌سی‌تی و ست پذیرش شوند.

مزایای دانشگاه کوچ

در لیست معرفی پنج دانشگاه برتر ترکیه دانشگاه کوچ در رتبه اول قرار دارد. اما دلیل کسب این رتبه چیست؟ این موسسه عضو معاهده بولونیا و اراسموس است که دانش‌آموختگان آن می‌توانند در کشور‌های اروپایی و آمریکایی به تحصیلات خود ادامه دهند.

همچنین اگر دانشجویان دانشگاه کوچ موفق به کسب نمرات عالی شوند، کمک هزینه‌ها و بورس‌های مختلف بین 25 الی 100درصد از طریق این دانشگاه به آنها اعطا می‌شود.

شرایط پذیرش در دانشگاه کوچ

این دانشگاه دانشجویان خود را با 2 آزمون sat و ACT پذیرش می‌کند. برای تحصیل در رشته پزشکی، داوطلبان در آزمون SAT باید نمره 1401 از 1600 و در آزمون ACT نیز نمره 31 از 36 را کسب کنند.

نمره پیش‌دانشگاهی و دیپلم برای قبولی در رشته پزشکی مهم هستند و نباید زیر 18 باشند. اما برای رشته‌های دیگر نمره بالای 14 نیز قابل قبول است.

دانشگاه آجی بادام

در لیست 2ام معرفی پنج دانشگاه برتر ترکیه، دانشگاه آجی بادام قرار دارد که سال تاسیس آن به سال 2007 باز می‌گردد و جزء دانشگاه‌های تازه‌تاسیس ترکیه محسوب می‌شود. این دانشگاه خصوصی بوده و در شهر استانبول ترکیه قرار دارد.

دانشگاه آجی بادام برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و بالینی بهترین گزینه است. زیرساخت‌های این دانشگاه بسیار پیشرفته و شهرت جهانی دارند که با استاندارد‌های علمی جهانی کاملا مطابقت دارند.

شرایط پذیرش دانشگاه آجی بادام ترکیه

برای تحصیل در دانشگاه آجی بادام باید در آزمون‌های ورودی نمره قبولی را کسب کنید. راه‌های پذیرش این دانشگاه شامل آزمون یوس، ست و دیپلم هستند.

حداقل نمره قبولی آزمون ست جهت پذیرش در این دانشگاه 1200 است. حداقل نمره قبولی در بخش ریاضی برای رشته پزشکی 600 و برای رشته‌های دیگر 1000 است.

همچنین قابل‌قبول برای آزمون یوس نمرات آزمون‌های آنکارا، استانبول و اولوداغ برای تحصیل در رشته پزشکی حداقل 75 و برای رشته‌های دیگر 50 محسوب می‌شود.

مزایای دانشگاه آجی بادام

این دانشگاه جزء بهترین دانشگاه های ترکیه است که بورسیه‌های تحصیلی عالی بین 25 الی 100درصد را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

همچنین دانشگاه آجی بادام دارای مراکز تحقیقاتی همچون آزمایشگاه بیولوژی مولکولی، میکروبیولوژی، کشت سلولی، ایزوتوپ و هیستوپاتولوژی است.

دانشگاه آجی بادام دارای یکی از جامع‌ترین مراکز آموزش پزشکی به نام CASE است و از یک بیمارستان دانشگاهی با 278 تخت‌‌خواب برخوردار است.

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه در سال 1996 ساخت شده و با بیش از 700 دانشگاه معتبر در کشور‌های مختلف کانادا، روسیه و آمریکا همکاری می‌کند.

این دانشگاه دارای 13 دانشکده، 3 موسسه تحصیلات تکمیلی و یک موسسه آموزش عالی بوده و دانشجویان می‌توانند در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه یدی تپه

شرایط پذیرش در این دانشگاه به دانشگاه‌های خصوصی دیگر شباهت دارد که از طریق 2 آزمون ورودی SAT و YOS و پذیرش بدون آزمون است. در نتیجه متقاضیان باید نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند.

مزایای دانشگاه یدی تپه

در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی متفاوتی وجود دارد. همچنین یدی تپه به بیمارستان تخصصی جهت انجام خدمات پزشکی مجهز است.

همکاری این دانشگاه با صنعت باعث شده تا فرصت‌های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان آن فراهم شود.

دانشگاه باهچه شهیر

این دانشگاه در سال 1998 فعالیت آموزشی خود را شروع کرد. همچنین در سال 2007 موفق به دریافت جایزه Superbrands of Turkey شد.

دانشگاه باهچه شهیر برای قرار گرفتن در بین 500 دانشگاه برتر تلاش می‌کند و در حال توسعه ساختار علمی و فیزیکی خود از بدو تاسیس است.

پذیرش دانشگاه باهچه شهیر

جهت ادامه تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر باید نمره زبان انگلیسی مورد قبول را در آزمون‌های این دانشگاه دریافت کنید. این آزمون‌ها به شرح زیر هستند:

  • تافل

    : حداقل نمره قبولی 79

  • PTE

    : حداقل نمره قبولی 78

  • CAE

    : حداقل نمره قبولی A

  • YDS/e-YDS/YOKDIL

    : حداقل نمره قبولی 80

این دانشگاه آزمون آیلتس را قبول نمی‌کند و برای بررسی درخواست شما توسط کمیته پذیرش، باید تمامی مدارک مورد نیاز ارسال شوند.

مزایای دانشگاه باهچه شهیر

با تحصیل در این دانشگاه شما می‌توانید به یکی از بهترین مکان‌های گردشگری یعنی تنگه بسفر دسترسی داشته باشید.

در دانشگاه باهچه شهیر از سوی شرکت‌هایی که با آن همکاری می‌کنند دوره‌هایی با تربیت نیروی کار واجد شرایط در زمینه‌های مختلف مانند محصولات و خدمت برگزار می‌شود.

دانشگاه باهچه شهیر، به دانشجویان خود فرصت کارآموزی در 1800 شرکت معتبر را ارائه می‌دهد که این فرصت برای اولین بار در بین دانشگاه‌های ترکیه، در این دانشگاه به دانشجویان اعطا شد.

دانشگاه ایستینه

این دانشگاه تحت حمایت گروه مراقبت‌های پزشکیcare MLP توسط بنیاد آناتولی در سال 2015 بنیان‌گذاری شد.

دانشگاه ایتیسنه دارای 3 موسسه، 9 دانشکده و 3 مدرسه عالی و حرفه‌ای، بیشترین رشته‌های پرطرفدار دنیا را آموزشی می‌دهد.

شرایط پذیرش دانشگاه ایستینه

جهت تحصیل ابتدا باید مدارک تحصیلی متقاضی معادل‌سازی شود و سپس به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شود. همچنین داوطلبان تحصیل در این دانشگاه می‌توانند از طریق نتایج یکی از آزمون‌های ورودی GCE، ACT و SAT پذیرش شوند.

مزایای دانشگاه ایستینه

این دانشگاه با اکثر دانشگاه‌های آمریکا همکاری داشته و برنامه‌های تبادلی زیادی با چندین کشور اروپایی ارائه می‌دهد.

دانشگاه ایستینه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ترکیه در زمینه رشته‌های پزشکی بوده و دارای 3 تا از بهترین بیمارستان‌های ترکیه است.

همچنین این موسسه عالی از موقعیت استراتژیک مناسبی در قسمت اروپایی استانبول برخوردار است که استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی را برای دانشجویان راحت‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال بهترین دانشگاه ترکیه هستید، باید ابتدا به سراغ دانشگاهای برتر ترکیه بروید تا با توجه به شرایط و رشته‌ای که قصد تحصیل آن را دارید، موسسه مناسب خود را انتخاب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسابت های مهاجر به نشانی https://himohajer.com/ مراجعه فرمایید

پایان رپورتاژ آگهی