آیا همه چیز را درباره گربه اسکاتیش میدانید؟

گربه های اسکاتیش، به گربه هایی مهربان معروف شده اند که بسیار نیز طرفدار دارند. این نژاد به لطف خواننده محبوب تیلور سویفت که اغلب تصاویر دو گربه اسکاتیش خود را در رسانه های اجتماعی خود به نمایش می گذارد، در سال های اخیر به موضوعی پرطرفدار تبدیل شده است. این گربه ها، گوش هایی تا شده یا خوابیده، چشمانی درشت و صورتی گرد دارند. اکثر گربه های اسکاتیش، ماهیت شیرین و خلق و خوی سرگرم کننده ای دارند. اگر شما هم در فکر خرید گربه اسکاتیش از کتس لند هستید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درباره این موجودات دوست داشتنی اطلاعات کافی بدست بیاورید.

گوش های عجیب گربه اسکاتیش

گربه‌های فولد اسکاتیش (گوش خوابیده) به خاطر گوش‌های متمایز و تا شده‌شان به خوبی شناخته شده‌اند. اما نکته اینجاست که همه گربه های اسکاتیش با گوش های خوابیده متولد نمیشوند. به عبارت دیگر، ممکن است گربه اسکاتیشی، دبل فولد باشد، یعنی هر دو گوشش خوابیده باشد، ممکن است فقط یک گوشش خوابیده باشد و به اسم فولد شناخته شود، و ممکن هم هست آنفولد باشد و هیچ کدام از گوش هایش خوابیده نباشد. همه چیز به ژن ها خلاصه می شود. بسیاری از گربه‌های فولد اسکاتیش با یک جهش ژنی غالب به دنیا می‌آیند که این تا خوردگی یا چین‌خوردگی را ایجاد می‌کند. با این حال، برخی نیز بدون این ژن متولد می شوند.

شنوایی این گربه ها محدود نیست

با وجود جهش ژنتیکی، هیچ مشکلی در گوش های گربه اسکاتیش فولد وجود ندارد. این نژاد می تواند درست مانند هر نژاد گربه دیگری با گوش های نوک تیز به خوبی بشنود. تا خوردگی گوش آنها به هیچ وجه دامنه شنوایی آنها را محدود نمی کند.

حواستان به دم گربه اسکاتیش خود باشد

گربه‌های فولد اسکاتیش ممکن است در سنین پایین دچار آرتروز در دم خود شوند. این وضعیت بسیار دردناک است. ممکن است متوجه شوید که گربه دم خود را سفت نگه می دارد یا وقتی می خواهید آن را نوازش کنید، آن را کنار می کشد. از دامپزشک خود بخواهید دم گربه شما را در طول معاینات معمول بررسی کند. البته لازم به ذکر است که این مشکل قابل کنترل است و اگر حواستان به گربه باشد و از لحاظ ویتامین ها او را تامین کنید، درصد ابتلایش به این مشکل بسیار کمتر خواهد بود.

این گربه ها واقعا مهربان هستند

اکثر گربه های اسکاتیش ذاتاً بازیگوش هستند، توجه را دوست دارند و ترجیح می‌دهند بیشتر مواقع در نزدیکی صاحبان یا همراهان خود بنشینند. توجه به این نکته بسیار ضروری است که اگر به گربه اسکاتیشی بیش از حد بی محلی کنید، ممکن است ترسو، افسرده یا دمدمی مزاج شوند. آن‌ها فوق‌العاده وفادار هستند و با یک یا حتی چند نفر از اعضای خانواده پیوندهای محکمی برقرار می‌کنند، با او بازی میکنند، او را مدام از اتاقی به اتاق دیگر دنبال می‌کنند، و منتظر نوازش دوستانه او هستند. آنها یک حیوان خانگی عالی برای کودکان هستند. به طور کلی، گربه های اسکاتیش بسیار سازگار با محیط‌های جدید و یا حتی حیوانات خانگی جدید هستند.