چرا لایت فارکس انتخاب مناسبی برای تریدرهای ایرانی است؟

چرا لایت فارکس انتخاب مناسبی برای تریدرهای ایرانی است؟

لایت فارکس

لایت فارکس

با پیدایش بازار ارزهای دیجیتالی افرادی زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بازار شده‌اند. این بازار یک بازار بزرگ سرمایه‌گذاری بین‌المللی است که هر فردی در هر کشوری می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند. برای شرکت در این بازار، تریدرها باید از پلتفرم‌های به نام بروکر استفاده کنند. بروکرها به‌صورت سایت یا اپلیکیشن هستند و به همین دلیل هر فردی در هر نقطهٔ جهان می‌تواند از آن استفاده کند. بروکرها خدمات بسیار متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهند، به همین دلیل انتخاب یک بروکر تأثیر زیادی بر سود و زیان تریدرها دارد. لایت فارکس یکی از بروکرهای معروف است که به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، برای تریدرهای ایرانی بسیار مناسب است. این بروکر ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای ایرانیان مزایای خوبی به همراه دارد. بروکر لایت فارکس جزو معتبرترین بروکرهای فعال در ایران است و توانسته است محبوبیت زیادی در بین کاربران فارسی زبان پیدا کند. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با بروکر لایت فارکس بیشتر آشنا کنیم.

معرفی بروکر لایت فارکس

لایت فارکس جزو معتبرترین و قدیمی‌ترین بروکرهای فعال در بازار سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است. این بروکر از سال 2005 شروع به فعالیت کرده‌است و امروز از 21 زبان زندهٔ دنیا پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل کاربران بسیار زیادی از سراسر کشورهای جهان دارد. یکی از مزیت‌های خوبی که لایت فارکس برای ایرانیان دارد، این است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل استفاده از آن برای کاربران فارسی‌زبان بسیار راحت است. این پلتفرم خدمات بسیار متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد، به همین دلیل می‌توانیم بگوییم جزو بهترین بروکرهای بازار فارکس است. استفاده از این بروکر می‌تواند ریسک از دست رفتن سرمایه تریدرها را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد. به‌طوری‌که امکان ازدست‌رفتن سرمایه به‌دلیل خطاهای به‌وجود آمده در پلتفرم و یا خطاهای انسانی در این پلتفرم به حداقل رسیده است. باوجوداین برای اطمینان بیشتر سرمایه‌گذران، دارایی‌های آن‌ها بیمه می‌شود. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکلی، دیگر نیازی نیست تریدرها نگران سرمایه‌های خود باشند.

مزایای استفاده از لایت فارکس برای ایرانیان چیست؟

همان‌طور که به آن شاره کردیم، هرکدام از بروکرهای که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. لایت فارکس یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین آن‌هاست و به‌دلیل ویژگی‌هایش، مزایای خوبی برای کاربران ایرانی به‌همراه دارد، ازاین‌رو توانسته است کاربران ایرانی بسیار زیادی را به خود جذب کند. شناخت معایب و مزایای یک بروکر کمک بسیار زیادی به تریدرها می‌کند تا بتوانند بهترین پلتفرم را برای خود انتخاب کنند. انتخاب بروکر مناسب تأثیر بسیار زیادی بر روی معاملات سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال دارد و به همین دلیل باید بادقت زیادی انتخاب شود. مزایای استفاده از لایت فارکس عبارت است از:

  • به‌دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، استفاده از آن توسط کاربران ایرانی بسیار راحت‌تر است.
  • جزو معتبرترین بروکرهای فعال در بازار فارکس است و به همین دلیل تریدرها نیازی نیست نگران سرمایهٔ خود در این پلتفرم شوند.
  • روش‌های واریز و برداشت در لایت فارکس بسیار متنوع است و همین می‌تواند مزیت خوبی برای کاربران این پلتفرم باشد.
  • لایت فارکس برای افزایش اعتماد کاربران و جذب کاربران بیشتر خدمات آموزشی زیادی را به زبان فارسی ارائه می‌دهد. کیفیت آموزش‌های فارسی آن نیز بسیار بالاست. به همین دلیل کاربران فارسی می‌توانند به‌راحتی و به‌صورت رایگان، کار با این بروکر و روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار فارکس را یاد بگیرند.
  • پشتیبانی لایت فارکس به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار کاربران آن قرار دارد.
  • تاکنون هیچ‌گونه شکایتی مبنی‌بر ایجاد مشکل در این بروکر و ازدست‌رفتن سرمایهٔ تریدرها به گوش نرسیده است.
  • از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل فرصت‌های معاملاتی زیادی را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد.

بروکر لایت فارکس

معایب استفاده از لایت فارکس چیست؟

همهٔ پلتفرم‌های فعال در بازار فارکس دارای معایب و مزایا هستند. شناخت این معایب و مزایا در کنار هم باعث می‌شود که تریدرها بتوانند بهترین بروکر را انتخاب کنند. لایت فارکس نیز در کنار مزایای خوبی که دارد، معایبی نیز دارد. هرچند که معایب این بروکر به‌قدری نیست که بر روی معاملات سرمایه‌گذاران تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد. با این حال خوب است که تریدرها قبل از اقدام به فعالیت در این بروکر از معایب آن نیز مطلع شوند. یکی از معایب بزرگی که این بروکر دارد، سرعت کند آن در هنگام انجام معاملات است. بسیاری از کاربران این پلتفرم به پایین‌بودن سرعت ارسال سفارش‌ها در این بروکر اشاره کرده‌اند. باوجوداین هیچ گونه مسئله امنیتی‌ای در لایت فارکس وجود ندارد که حساب تریدرها را تهدید کند.

نمادهای قابل‌معامله در بروکر لایت فارکس کدام‌اند؟

یکی از مزیت‌های خوبی که لایت فارکس دارد، این است که به‌دلیل پشتیبانی از نمادهای معاملاتی متنوع، توانسته است فرصت‌های معاملاتی خوبی را برای کاربران خود ایجاد کند. ازجمله نمادهای قابل‌معامله در بروکر لایت فارکس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان معامله جفت‌ارزهای بازار فارکس در پنج‌روز هفته به‌صورت شبانه‌روزی؛
  • امکان سرمایه‌گذاری در بازار فلزات گران‌بها مانند طلا و نقره؛
  • پشتیبانی از معاملات بازار نفت؛
  • امکان سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم و… ؛
  • این بروکر امکان سرمایه‌گذاری بر روی شاخص‌های بورس آمریکا را برای کاربران خود فراهم کرده‌است.

تریدرهایی که از این بروکر استفاده می‌کنند، می‌توانند بر یک یا چند مورد از نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری کنند. به همین دلیل استفاده از لایت فارکس می‌تواند سود خوبی برای تریدرها به همراه داشته باشد. برای آشنایی کامل با حساب‌ها و نمادهای معاملاتی بروکر لایت فارکس برروی لینک کلیک نمایید.

روش‌های برداشت و واریز در لایت فارکس به چه صورتی است؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، روش‌های برداشت و واریز در بروکر لایت فارکس بسیار متنوع است. یکی از مزیت‌های خوبی که لایت فارکس برای ایرانیان دارد، این است که امکان برداشت و پرداخت به‌صورت ریالی در این بروکر وجود دارد. به‌طوری‌که کاربران ایرانی می‌توانند بدون واسطه و تبدیل ارز در این بروکر به معاملات به پردازند. در حقیقت این ویژگی‌های مثبت، پس از تبدیل شدن لایت فارکس به بروکر لایت فایننس انجام شد. این تغییر در حقیقت به نوعی بازسازی برند بود و باعث شد تا این کارگزاری بتواند به جایگاه بهتری نسبت به سایر بروکرها دست یابد. ازجمله روش‌های واریز و برداشت در این بروکر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بیت‌کوین؛
  • پرفکت مانی؛
  • وب مانی؛
  • تاپ چنج که همان برداشت و واریز ریالی است.

بررسی کارمزد در بروکر لایت فارکس

همهٔ پلتفرم‌های که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند به ازای دادن خدمات مالی به کاربران از آن‌ها کارمزد دریافت می‌کنند. داشتن کارمزد مناسب و کم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بروکر مناسب است. گفتنی است که میزان دریافت کارمزد در بروکرها متفاوت است و به همین دلیل تریدرها همواره به‌دنبال یک بروکر با کارمزد پایین هستند. کارمزدها از سه طریق کمیسیون، اسپرد و بهرهٔ شبانه از تریدرها دریافت می‌شود. بروکر لایت فارکس دارای چندین حساب معاملاتی است که کمترین کارمزد آن مربوط به‌حساب کلاسیک است. در حساب ECN لایت فارکس اسپردها از صفر شروع می‌شوند و به ازای هر لات معامله، 5 دلار به‌عنوان کمیسیون از تریدرها دریافت می‌شود. اگر با مفهوم حساب ECN آشنا نیستید، به این مقاله مراجعه کنید تا متوجه مزیت اصلی بروکر لایت فارکس در ارائه‌ی چنین حسابی شوید.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که لایت فارکس جزو قدیمی‌ترین پلتفرم‌های فعال در بازارهای سرمایه‌گذاری است. این بروکر برای ارائه خدمات بیشتر، از 21 زبان زندهٔ دنیا پشتیبانی می‌کند و یکی از این زبان‌ها زبان فارسی است. به همین دلیل استفاده از این بروکر برای ایرانیان بسیار مناسب و می‌تواند فرصت‌های معاملاتی زیادی را برای آن‌ها فراهم کند. شایان ذکر است که بعد از به‌روزرسانی این بروکر، نام آن به لایت فایننس تغییر کرده‌است. درواقع می‌توانیم بگوییم که لایت فایننس ورژن ارتقایافتهٔ لایت فارکس است که بسیاری از ایرادات و معایب بروکر قبلی را ندارد. این مقاله، بخش کوتاهی از ارزیابی جامع بروکر لایت فارکس در وبسایت بهترین هست بوده که با کلیک برروی لینک قبلی، می‌توانید به این وبسایت مراجعه نمایید. سپس از منوی سرمایه‌گذاری، نام بروکر را انتخاب نموده تا ارزیابی جامع و راهنما گام به گام ثبت نام در لایت فارکس را مشاهده کنید.