هر آنچه که باید در مورد جراحی پلاستیک در سال 1401بدانید!

مسلم است که جراحی های انجام شده در رابطه با زیبایی افراد از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است و برای انجام این جراحی ها باید به سراغ جراحانی رفت که تجربه و شایستگی کافی برای انجام این کار را داشته باشند. به همین دلیل انتخاب بهترین جراح پلاستیک همواره یکی از دغدغه های افرادی است که می خواهند جراحی پلاستیک انجام دهند. بازسازی و ترمیم اعضای بدن در اثر مشکلات یا نقص های ظاهری و همچنین مشکلات مادرزادی که زیبایی انسان را به چالش کشیده است تنها توسط بهترین جراح پلاستیک انجام می شود که با تخصص خود خالص ترین و ناب ترین است.

انتخاب بهترین جراح پلاستیک و زیبایی

در جامعه مدرن که روابط اجتماعی و حضور در جامعه حرف اول را می زند، افراد به دنبال زیباتر شدن و اصلاح عیوب ظاهری خود هستند تا بتوانند به خودباوری دست یابند که نمونه این مرحله است. اما برای انجام این کار، نباید دست اشتباه را گرفت و تسلیم تیغه تیز هر جراحی شد. کسب دانش در مورد جراح پلاستیک و زیبایی یکی از مهم ترین الزامات این شغل است. لازم به ذکر است که انواع جراحی های زیبایی و پلاستیک باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود و جراحان پلاستیک و زیبایی تنها افرادی هستند که مجاز به انجام این گونه اعمال هستند.

ویژگی های بهترین جراح پلاستیک

متأسفانه بسیاری از افرادی که با دیدن تبلیغات ارزان و ادعاهای عجیب در زمینه جراحی پلاستیک در فضای مجازی اقدام به جراحی زیبایی می کنند، مطمئن می شوند که می توانند ظاهر خود را به همه بسپارند، اما واقعیت این است که جراحان پلاستیک و آرایشگران تحت آموزش های ویژه قرار می گیرند. و سالها برای اخذ مدرک تحصیلی بخوانند تا مجوزهای لازم و قانونی برای ورود به این رشته را کسب کنند.

به یک جراح پلاستیک خوب اعتماد کنید :امروزه بسیاری از پزشکان عمومی برای کسب سود بیشتر به صورت غیرقانونی و بدون تعهد وارد عرصه جراحی پلاستیک می شوند، اما بدون داشتن تخصص در این زمینه اتفاقات ناگواری را رقم می زنند، بنابراین باید دانست که اعتماد به این افراد عواقب ثانویه دارد. متاسفانه این مشکل در جامعه ما به دلیل استقبال اقشار مختلف مردم از این جراحی ها بسیار حاد است.

برای آشنایی با بهترین دکتر پوست در تهران اینجا کلیک کنید ، همچنین می توانید به سایت تاپتنا مراجعه فرمایید و با بهترین پزشکان در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص خود را انتخاب کنید.

چه نوع مشکلاتی در جراحی پلاستیک درمان می شوند؟

  • رینوپلاستی / سپتوپلاستی: جراحی زیبایی بینی خارجی و داخلی که در آن غضروف و استخوان برای بهبود ظاهر و عملکرد بینی بازسازی می شود.
  • جراحی پلک: جراحی پلک بالا یا پایین برای بهبود ظاهر چشم.
  • ریتیدکتومی: جراحی پوست صورت و گردن برای کشیدن پوست و رفع چین و چروک های اضافی.
  • لیفت ابرو: جراحی برای بهبود چین و چروک پیشانی و ابروهای “پژمرده”.
  • لیپوساکشن: جراحی برای برداشتن چربی اضافی زیر چانه یا گردن
  • ایمپلنت‌های چهره: جراحی برای برجسته‌ترسازی ساختارهای معینی از صورت (گونه، لب‌ها، چانه)
  • اتوپلاستی: جراحی با هدف تغییر شکل غضروف گوش به گونه ای که کمتر بیرون زده باشد.
  • روندهای سطح پوست: جراحی لیزر، لایه برداری شیمیایی، فرسایش پوست برای بهبود صافی پوست.

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک

  • به مدت دو هفته از ورزش هوازی خودداری کنید
  • به مدت یک ماه از وزنه برداری و ورزش های تماسی خودداری کنید
  • با جراح خود در مورد داروهایی برای مدیریت درد و التهاب صحبت کنید.
  • از مصرف آسپرین خودداری کنید زیرا باعث خونریزی و تشدید کبودی می شود.

آیا جراحی پلاستیک می تواند انتخاب خوبی باشد؟

جراحی ترمیمی می تواند بسیاری از نقایص یا مشکلات را ترمیم کند. اما در مورد جراحی برای تغییر ظاهر شما چطور؟ آیا این ایده خوبی برای نوجوانان است؟ مانند هر چیز دیگری، آیا دلایل خوب و بدی برای جراحی وجود دارد؟ بعید است که جراحی زیبایی زندگی شما را تغییر دهد. اکثر جراحان پلاستیک زمان زیادی را صرف مصاحبه با نوجوانان علاقه مند به جراحی پلاستیک می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا آنها کاندیدای خوبی برای جراحی هستند یا خیر.

پزشکان می خواهند بدانند که آیا نوجوانان از نظر عاطفی به اندازه کافی بالغ هستند تا جراحی را تحمل کنند و آیا آن را به دلایل درستی انجام می دهند. بسیاری از روش های جراحی پلاستیک صرفاً جراحی هستند. آنها شامل بیهوشی، بهبود زخم و سایر خطرات جدی هستند. پزشکانی که این روش‌ها را انجام می‌دهند می‌خواهند بدانند که بیمارانشان می‌توانند استرس جراحی را درک کنند و از عهده آن برآیند. برخی از پزشکان تا زمانی که مطمئن شوند فرد به اندازه کافی بالغ شده و رشد کامل شده است، عمل های خاصی مانند (جراحی بینی) را بر روی نوجوانان انجام می دهند. برای جراحی بینی، این به معنای ۱۵ یا ۱۶ سال برای دختران و یک سال بزرگتر برای پسران است.

دخترانی که به دلایل زیبایی می خواهند سینه های خود را بزرگ کنند، معمولاً باید حداقل 18 سال سن داشته باشند، زیرا کاشت سالین فقط برای زنان 18 سال و بالاتر مجاز است. در برخی موارد، مانند زمانی که بین سینه ها تفاوت زیادی وجود دارد یا زمانی که یک سینه اصلاً رشد نکرده است، جراح پلاستیک ممکن است این عمل را زودتر انجام دهد.

کلام آخر

برای مراجعه به جراح پلاستیک، بهتر است با بهترین جراح پلاستیک که در سایت تاپتنا به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین جراح پلاستیک مراجعه کردید و درمانی برای شما صورت گرفته است تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از روش های جراحی زیبایی برای شما بهتر بوده است ؟

به نظر شما دوستان آیا جراحی های زیبایی عواض دارد؟