معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا

معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا

شرکت Dahua Technology در سال ۲۰۰۱ در کشور چین فعالیت خود را در زمینه تولید سیستم‌های حفاظتی و هوشمند‌سازی ساختمان آغاز کرد. دوربین مداربسته داهوا مهم‌ترین محصول این شرکت محسوب می‌شود و امروزه در بازار ایران یکی از پرفروش‌ترین دوربین مداربسته است و این به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب آن است. اگر به دنبال خرید یک دوربین مداربسته با برند وارداتی هستید که هم امکانات و کیفیت بالای داشته باشد، هم قیمت آن مناسب باشد، دوربین مداربسته برند داهوا بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

قیمت مناسب هیچ محصولی باعث نمی‌شود که فروش بالایی را کسب کند به ویژه برای سیستم‌های نظارتی و امنیتی که کیفیت بالای آن‌ها حرف اول را می‌زند. در غیر این صورت شما باید بابت تعمیر و حتی تعویض محصول هزینه‌های اضافی را پرداخت کنید. قیمت دوربین مداربسته dahua بسته به مدل و تکنولوژی آن متفاوت است. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی مهرسام ایمن گستر جنوب به معرفی دوربین مداربسته داهوا Introducing Dahua CCTV پرداخته‌ایم.

انواع دوربین مداربسته داهوا

در معرفی دوربین مداربسته داهوا باید بگوییم کیفیت بالای دوربین‌های برند داهوا باعث محبوبیت این نوع برند وارداتی شده است؛ چون کیفیت و رزولوشن تصویر برای ثبت تصاویر باکیفیت بالا و جزئیات بسیار حائز اهمیت است. رزولوشن تصویر( که با عدد و واحد مگاپیکسل بیان می‌شود)، فریم‌ریت، قابلیت‌های نرم‌افزاری، چیپ‌ها و سنسور تصویر از عواملی هستند که روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته تاثیر دارند. از انواع دوربین مداربسته داهوا می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

دوربین مداربسته HDCVI  داهوا

این شرکت در زمینه ارتقا سیستم‌های دوربین مداربسته مبتنی بر کواکسیال و بروزرسانی در فناوری از زمان تاسیس تا سال ۲۰۱۲ به طور مداوم سرمایه‌گذاری کرد‌ه است و اولین شرکتی است که روی کابل کواکسیال وضوح ۴K  را ارائه کرد و تولید دوربین HDCVI  و دیگر دوربین‌های همه کاره مانند دوربین چند سنسوری را برای تقویت سیستم کواکسیال معرفی کرد.

دوربین مداربسته داهوا با تکنولوژی ساخت IP

این نوع دوربین‌ها همان دوربین‌های تحت شبکه هستند که پس از دریافت تصاویر آن‌ها را از طریق اینترنت ارسال می‌کند و باکیفیت بالایی تصاویر را ضبط و ثبت می‌نماید. قیمت دستگاه دوربین مداربسته داهوا بسته به مدلی که دارد، متفاوت است.

انواع دوربین مداربسته داهوا بر اساس کیفیت

از انواع دوربین مداربسته برند داهوا بر اساس کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین مداربسته مادون قرمز داهوا

در ساخت این مدل دوربین مداربسته از فناوری مادون قرمز (LEDهای مادون قرمز) بهره گرفته شده است به همین دلیل در تاریکی مطلق تصاویر باکیفیتی را ضبط و ثبت می‌کند حتی در شرایط نامساعد مانند دود، گرد‌وغبار و مه، پکیچ کامل دوربین مداربسته داهوا را می‌توانید از فروشگاه ما (مهرسام ایمن گستر جنوب) بخرید.

دوربین مداربسته روز و شب برند داهوا Day and Night

این نوع دوربین‌ها در هر شرایط نوری تصاویر واضحی را ضبط و ثبت می‌کنند و با تغییر شرایط نوری تصاویر تیره و تار نمی‌شوند؛ چون در آن‌ها تراشه‌های تصویربرداری بسیار حساسی تعبیه شده است. این نوع دوربین‌ها به صورت رنگی، سفید و سیاه هم می‌توانند، تصاویر را ضبط کنند‌ و در مقابل نور ضعیف و تابش مستقیم نور خورشید به خوبی عمل خواهند کرد.

دوربین مداربسته HD داهوا

این نوع دوربین تصاویر را با کیفیت و وضوح بالایی را در حالت عادی یا زوم و بزرگنمایی ضبط می‌کند و وضوح آن‌ بین ۷۲۰ p تا K4 است.

انواع مختلف دوربین مداربسته داهوا بر اساس شکل ظاهری

در معرفی دوربین مداربسته داهوا بر اساس ظاهری می‌توان آن‌ را در دسته‌بندی زیر قرار داد:

دوربین مداربسته بولت داهوا

این نوع دوربین استوانه‌ای شکل است و در برابر خاک، گرد‌وغبار و آب مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل در فضای باز استفاده می‌شود و تا مسافت‌های طولانی را می‌تواند، مشاهده کند و در دیدرس قرار می‌گیرد.

دوربین مداربسته دام داهوا

این مدل دوربین درون محفظه گنبدی شکل قرار گرفته و به دلیل طراحی محتاطانه‌ای که دارد، نمی‌توان تشخیص داد که دوربین به کدام جهت اشاره می‌کند‌ که این باعث شده است از خرابکاری و سرقت احتمالی جلوگیری شود. هیچ گوشه‌ای از چشم این نوع دوربین پنهان نمی‌ماند و این به دلیل چرخش ۳۶۰ درجه آن است.

دوربین مداربسته PTZ  داهوا

این نوع دوربین همان دوربین مداربسته اسپید دام speed dome  است. با لمس یک دکمه می‌توان این دوربین را به سمت بالا، پایین، راست و چپ چرخاند. همچنین قابلیت چرخش در دو بعد افقی و عمودی دارد.

دوربین مداربسته بی‌سیم یا وایرلس داهوا

این نوع دوربین زمان نصب را به حداقل می‌رساند و به دلیل ظاهر مرتبی که دارد برای مکان‌های مانند موزه‌ها و خانه‌های مجلل مناسب است.

مزایا خرید دوربین مداربسته داهوا

از مزایا دوربین مداربسته داهوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارکرد و پایداری چشمگیر
  • سادگی کار
  • استفاده بهینه در شرایط دشوار (به دلیل فناوری HDCVI)
  • بروزرسانی یکپارچه در سیستم مداربسته داهوا

برای خرید دوربین مداربسته داهوا باید به گزینه‌های زیر توجه کنید:

  • کیفیت تصاویر ضبط شده تا چه اندازه‌ای برای شما مهم است؟ برای مکان‌های مانند طلافروشی و بانک‌ها که تصاویر باید با کیفیت و وضوح بالایی ثبت شوند دوربین مداربسته ۸ مگاپیکسل داهوا یا دوربین‌های باکیفیت بالای پنج مگاپیکسل مناسب هستند.
  • اگر قابلیت بیشتر، کیفیت بالاتر تصاویر و انعطاف‌پذیری برای شما مهم است باید دوربین ip  را بخرید و اگر به دنبال دوربین با قیمت مناسب برای خانه و مغازه هستید دوربین hdcvi انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.
  • برای اماکن سقف‌دار دوربین دام و برای اماکن بدون سقف دوربین بولت مناسب است.
  • برای ثبت تصاویر در شب باید دوربین با قابلیت دید در شب را بخرید.
  • دوربین پلاک‌خوان داهوا برای ثبت پلاک خودرو در بزرگراه‌ها و جاده‌ها مناسب است.

 

سخن پایانی

یکی از برندهای معروف در زمینه تولید دوربین مداربسته، برند داهوا است. دوربین‌های برند داهوا با این که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، قیمت مناسبی دارند و همین باعث شده است، محبوبیت زیادی پیدا کنند و از پرفروش‌ترین برندهای دوربین مداربسته باشند. این نوع برند چینی دوربین‌های مداربسته را در انواع مختلفی تولید می‌کند. دوربین مداربسته تحت شبکه یا ip، دوربین مداربسته HDCVI، دوربین مداربسته مادون قرمز یا قابلیت دید در شب، دوربین بولت، دوربین دام و دوربین بی‌سیم از انواع دوربین‌های مداربسته داهوا هستند.

در معرفی دوربین مداربسته داهوا باید اشاره کنیم که این دوربین‌ها پایداری و کارکرد بالایی دارند و در شرایط دشوار از آن‌ها می‌توان به صورت بهینه استفاده کرد. کار با دوربین‌های برند داهوا به سادگی انجام می‌شود و همین‌ها باعث شده‌اند خرید دوربین‌های مداربسته داهوا رونق فراوانی پیدا کند. اگر کیفیت بالایی تصاویر برای شما بسیار اهمیت دارد باید دوربین مداربسته ۸ مگاپیکسل یا دوربین مداربسته بالای پنج مگاپیکسل را بخرید. برای سفارش انواع دوربین مداربسته داهوا کافی است با مجموعه ما ( مهرسام ایمن گستر جنوب ) ارتباط بگیرید.

پایان رپورتاژ آگهی