خواص عسل کوهی و فواید بی نظیر آن

عسل یک شهد شیرین طلایی که در اکثر کشورهای جهان مصرف زیادی دارد عسل به عنوان یک داروی شفا بخش در طب سنتی در قدیم تا به امروز استفاده شده است، عسل کوهی که یکی از بهترین و خالص ترین نمونه های تولیدی این محصول می باشد از شهد گل و گیاهان طبیعی در دامنه دشت ها و کوه ها گرفته می شود به همین دلیل که که کاملا طبیعی می باشد خواص عسل کوهی بیشتر است، به دلیل اینکه بسیاری از گیاهان دارویی در طبیعت وجود دارد عسل گرفته شده از این گل و گیاهان خواص درمانی دارند و در درمان بسیاری از بیماری ها مصرف عسل طبیعی را تجویز می شود.

کوه ها و دشت ها کمترین میزان آلودگی و مواد شیمیایی را دارند و این یکی از ویژگی های تولید عسل کوهی است، این محصول سرشار از خواص مفیدی مانند ویتامین های گروهB, C ,E  و عناصری مانند منیزیم ، فسفر ،آهن است.

به دلیل خواص زیاد عسل کوهی مصرف زیادی در بین مردم دارد که تولید این شهد از گل و گیاهان طبیعی باعث این استقبال شده است، خاصیت ضد میکروبی عسل کوهی باعث درمان مشکلات تنفسی، گلو درد، سرفه، سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن شده است.

از عسل طبیعی و کوهی امروزه صنعت داروسازی و آرایشی و بهداشتی کاربردهای زیادی دارد، به عنوان یک دارویی ضد عفونی کننده و ترمیم کننده در بسیاری از پمادها، لوسیون و کرم های درمانی برای مشکلات پوستی استفاده می شود.

فواید عسل کوهی در درمان برخی از بیماری ها

  در اینجا به برخی از فواید بی نظیر عسل اشاره می کنیم.

این شهد شیرین را میتوان جایگزین شکر و قند قرار دارد که که باعث کنترل وزن می شود

این شهد شیرین را میتوان جایگزین شکر و قند قرار دارد که که باعث کنترل وزن می شود و باعث جلوگیری از افزایش وزن و بالا رفتن قند خون می شود، یکی از محصولات طبیعی که باعث رفع حساسیت به گل ها و گرده ها می شود مصرف عسل کوهی است.

چون عسل کوهی سرشار قندهای طبیعی، آب، مواد معدنی و ویتامین ها وپروتئین ها می باشد تامین کننده انرژی بدن است که در هنگام شروع فعالیت روزانه و ورزش میتوان استفاده کرد.

خواص آنتی اکسیدانی عسل کوهی بدن را در مقابل رادیکال های آزاد و  مولکول های مضر حفظ می کند.

عسل کوهی مانند دیگر دمنوش های طبیعی کمک به آرامش اعصاب و رفع کم خوابی و مشکلات آن می کند،در طب سنتی برای درمان التهابات ِلثه ، سرماخوردگی و آنفولانزا،کمک به مشکلات قلبی و عروقی و بسیاری بیماری های دیگر از مصرف عسل کوهی کمک میگیرند.

عسل جنگلی چیست و چه فوایدی دارد.

عسل جنگلی یک محصول ارگانیک که مخلوطی از گیاهان ارگانیک است، این عسل مخلوطی از چندین نمونه گل می باشد، عسل جنگلی به عسل درختی معروف است که خواص مفید زیادی نسبت به بقیه  عسل ها دارد.

گیاهان کوچک جنگلی با توجه به گل هایی که دارند برای تولید عسل بکار گرفته میشوند، عسل جنگلی را زنبورها از گیاهان و چمنزارها می گیرند، عسل جنگلی نسبت به عسل کوهی رنگ تیره تری دارد و گاهی به رنگ سیاه دیده می شود، بافت صاف و غلظت زیاد آن باعث جذابیت و فروش این عسل می شود.

عسل جنگلی نیز در درمان بیماری های مانند آنفولانزا، سرفه، گلودرد، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و درمان زخم های عفونی مانند زخم بستر و زخم ناشی از جراحی مفید و موثر است.

بررسی عسل های مختلف

عسل های ارگانیک که شامل عسل کوهی، عسل جنگلی و عسل وحشی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، در تهیه عسل های ارگانیک  از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود از شهد گل و گیاهان به وسیله زنبور عسل بدست می آید.

نوعی عسل ارگانیک است که بدون دخالت انسان یا هیچ ماده شیمیایی یا اضافه بدست می آید ، این محصول بر روی کندوهای ساخت دست انسان جمع آوری نمی شود در شکاف سنگ و صخره یا بر روی درختان همراه با موم بدست می آید از نظر کیفیت قابل مقایسه با هیچ عسلی نیست.

 از دلایل وجه تمایز و برتری عسل کوهی نسبت به گونه های دیگر این محصول رشد آن در کوهستان است، این محصول به مقدار کم در بازار موجود است از نظر طعم و بو فوق العاده بی نظیر است در خرید این عسل دقت و تجربه لازم است و نباید به هر فروشنده ایی اعتماد کرد.

عسل جنگلی

عسل جنگلی نیز نوع دیگر از عسل ارگانیک است که بر روی درختانی مانند، صنوبر، کاج و سرو بدست می آید، هیچ گلی بر روی این درختان وجود ندارد ولی شهد خاصی

را در فصل های مختلف سال تولید می کنند در نتیجه با جمع آوری آن شهد عسل بدست می آید.