جدید ترین سمعک های سال 2024

جدید ترین سمعک های سال 2024

سمعک ها دستگاه های کوچک الکتریکی هستند که دارای حداقل یک میکروفون برای دریافت صدا یک تراشه برای تقویت صدا و یک بلند گو که صدا را به گوش میفرستند و برای رفع مشکلات شنوایی به کار می روند.

خرید سمعک

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دیگر مثل گذشته دستگاه های سمعک بزرگ نیست و دستگاه های امروزی علاوه بر کوچک بودن و حتی نامرئی بودن دارای عملکرد های هوشمند نیز هستند.

محصولات کم شنوایی دارای تنوع های بسیار بالایی است که برخی از جدید ترین م پردکاربرد ترین آنها شامل مدل های نامرئی،هوشمند،دیجیتالو وایرلس است. هرکدام از این مدل ها بستگی به قابلیت و ویژگی ها و برند بخصوص خود قیمت گذاری میشوند.

در این مقاله به برخی از بهترین و جدیدترین سمعک های پرطرفدار هوشمند سال 2024 میپردازیم.

 

سمعک های هوشمند

وسیله ای است که به کم شنوایان کمک کرده تا قابلیت های تنظیم اتوماتیک و ویژگی های تقویتی خود اطلاعات را از محیط اطراف خود دریافت کرده و عملکرد خود را بر اساس این ورودی ها به صورت اتوماتیک تغییر دهد.

نحوه عملکر این نوع سمعک ها اینگونه است که به استفاده کنندگان این اجازه را می دهد که به صورت کاملا طبیعی با محیط اطراف خود ارتباط گرفته و با حذف نویز پس زمینه کوچکترین اختلالی در کیفیت شنوایی آنها ایجاد نشود.

خرید سمعک

مزایای سمعک هوشمند :

سمعک های هوشمند دارای قابلیت بلوتوث و امکانات هندزفری آنها این امکان را به فرد کم شنوا می دهند که به راحتی به مکالمات تلفنی خود پاسخ داده و یا به موسیقی با کیفیت نهایت استفاده لذت را ببرد. در این سمعک ها امکان خرابی و سوت کشیدن سمعک نزدیک به صفر بوده و فرد کم شنوا را با این مشکلات اذیت نمی کند.

ویژگی های سمعک هوشمند :

  1. مجهز بودن به قابلیت بلوتوث :

یکی از مهمترین امکانات سمعک های هوشمند قابلیت بلوتوث این دستگاه هاست که به این معناست این نوع سمعک ها به تمام دستگاه های که قابلیت بلوتوث دارند متصل شده و باعث بهبود عملکر این نوع سمعک ها شده.

  1. مجهز بودن به قابلیت میکروفون :

قابلیت این ویژگی این است که کمک میکند صدای پیرامون و جانبی به واسطه سمعک حذف شوند و فقط صدای که از روبه رو را دریافت کرده که این امر موجب شده تا فرد کم شنوا درک بهتری از صداهای اطراف خود داشته باشد.

3-تنظیم مکان :

قابلیت این ویژگی این گونه است که فرد میتواند مکان های مورد علاقه را به خاطر سپرده و صدا را برای افراد کم شنوا متناسب با محیط خود تنظیم کند.

4-قابلیت هوش مصنوعی :

الگوریتم های هوش مصنوعی در این سمعک ها باعث شده که الگو های گوش دادن را تجزیه و تحلیل کنند که باعث بهبود عملکرد شنوایی برای فرد کم شنوا می شود.

5-کاهش باد:

زمان های که فرد در معرض باد قرار میگیرد یا هنگام رانندگی که پنجره پایین است یا دوچرخه سواری و… این قابلیت به صورت اتوماتیک فعال میشود.

6-وضوح شنوایی بالا :

کیفیتی که این نوع سمعک ها به شما می دهد با مدل های عادی کاملا متفاوت و بهتر است و به حدی طبیعی است که می توان صدا های دیگر طبیعت را تجربه کرد که گویی اصلا به کم شنوایی دچار نیستید.

7- صرفه جویی در باتری :

یکی از مهم ترین ویژگی های که این نوع سمعک ها را خاص جلوه داده است که در صرفه جویی هزینه به شما کمک میکند درست است در نگاه اول این نوع سمعک ها در مقایسه قیمت از سمعک های عادی گران تر است اما در نهایت استفاده از یک سمعک هوشمند که دارای باتری قابل شارژ است می تواند هزینه کمتری برای شما داشته باشد.

خرید سمعک

بهترین سمعک های سال 2024:

1-سمعک وان ریساند (RESOUND ONE):

این سمعک با طراحی میکروفون و گیرنده در گوش رویکردی کاربردی در میان سمعک های دیگردارد. این قابلیت به فرد کم شنوا داده می شود که درک بهتر از صدای فضای اطراف خود را طبیعی تر و به صورت واضح داشته باشد.

2-سمعک ویدکس (WIDEX MOMENT) :

یکی از ویژگی های به خصوص این سمعک این است که از فناوریPURE SOUND پشتیبانی میکند که تاخیر صدا را بر طرف کرده است .

3-سمعک پارادایس فوناک (PHONAKPAEADISDE) :

این مدل از سمعک ها از حذف پویای نویز را معرفی میکنند که به صورت موثر نویز ناخواسته به وجود آمده را کاهش می دهد. و یکی از ویژگی های این مدل ها گزینه ی TAPCONTORL است که با ضربه زدن به سمعک به کاربران این امکان را می دهند که با سمعک خود تعامل کنند.

4-سمعک موراتیکن (OTICONMORE) :

این دستگاه از شبکه های عصبی عمیق برای تجزیه و تحلیل صدا ها استفاده می کند و تنظیماتی را انجام می دهد که فرآیند شنودی طبیعی مغز را تقلید کرده و وضوح و درک صداهای اطراف را افزایش می دهد.

بهترین سمعک از نظر ظاهر:

سمعک ها ظاهرهای متفاوتی دارند و بنابراین ما انواع سمعک ها را برای انتخاب پیش رو داریم. معمولا وقتی افراد با آگاهی از کم شنوایی و نیاز به خرید سمعک مواجه می شوند همیشه دنبال سمعکی هستند که اصلا دیده نشود و گزینه اولشان سمعک نامرئی است. این موضوع کاملا طبیعی است ولی بهتر است بدانیم که سمعک نامرئی همیشه و برای همه بهترین سمعک نیست. سمعک نامرئی محدودیت های تجویزی زیادی دارد از جمله اینکه کم شنوایی های شدید و عمیق قادر به استفاده از این سمعک نیستند.

 

از طرف دیگر اینکه بگوییم سمعک های پشت گوشی بهترین سمعک ها هستند نیز صحیح نیست . سمعک های پشت گوشی عموما امکانات بیشتری دارند و گزینه بهتری نسبت به سمعک ای نامرئی هستند ولی برای بعضی افراد سمعک های نامرئی با وجود امکانات بهتر گزینه بهتری هستند.

قیمت های سمعک های هوشمند:

سمعک های هوشمند بر اساس مدل و قابلیت هایی که ارائه می دهد و بر اساس برند های خود قیمت های متفاوتی دارد اما اگر بخواهیم به صورت میانگین بگوییم از 10 میلیون تا 35 میلیون متغییر است.

پایان رپورتاژ اگهی