انواع سمعک های پشت گوشی (BTE)

معمولا سمعک های پشت گوشی در پشت گوش قرار میگیرند که انواع مختلفی وجود دارد.
سمعک پشت گوشی معمولی (BTE)
معمولا این سمعک ها در پشت گوش قرار گرفته و توسط یک تیوب و قالب مناسب تجویز میشوند و برای انواع افت های شنوایی دارای رده های مختلفی هستند.
انواع سمعک پشت گوشی معمولیBte s  : معمولا برای کاهش شنوایی ملایم استفاده می شود و انداره کوچکتری دارد
Bte m: معمولا برای کاهش شنوایی متوسط تجویز می شود
Bte p :معمولا برای کاهش شنوایی شدید  تجویز میگردد
Bte sp :معمولا برای کاهش شنوایی عمیق تجویز میگردد و بزرگترین اندازه سمعک های پشت گوشی و قدرت زیادی برای افزایش بلندی صدا را دارد .

سمعک مهرگان

سمعک

سَمعَک، یا شنوک وسیله‌ای است که برای کمک به قدرت شنوایی طراحی شده‌. در بیشتر کشورها سمعک به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی کلاسه‌بندی شده‌است و از این روبرابربامقررات ویژهٔ این‌گونه تجهیزات مورد توجه قوانین نظارتی قرار دارد. بر همین اساس تقویت کننده‌های صوتی کوچک شخصی (PSAPها: محصولات شخصی تقویت       صوتی)یادیگرسیستم‌های تقویت صدا نمی‌توانند به عنوان «سمعک» فروخته شوند. سمعک توسط شنوایی‌شناس تجویز و تنظیم می‌شود. سمعک در قدیم یک مخروط قیف‌مانند تقویت‌کنندهبود.سمعک وسیله‌ای برای تقویت صداها برای افراد دچار کم شنوایی (از حدود ملایم تا عمیق) است. سمعک برای افرادی که دارای شنوایی طبیعی هستند، مناسب نیست.
نواع سمعک ها بر اساس شکل قرار گیری
B) سمعک های open : این سمعک ها در پشت لاله گوش قرار میگیرند و با یک تیوب خیلی نازک داخل مجرای گوش قرار میگیرند. معمولا برای افت های شنوایی خاص توجیز می شود و اندازه ی کوچکتری دارد.
C) سمعک های Ric : یک سمعک بسیار کوچک در پشت گوش شما که رسیور و بلندگوی سمعک توسط یک سیم نازک در داخل مجرای گوش شما قرار میگیرد.

سمعک
سمعک مهرگان

سمعک نامرئی
سمعک مهرگان

سمعک نامرئی

سمعک نامرئی با قرار گرفتن آن در گوش براحتی از همه پنهان می ماند و شما میتوانید بدون هیچ گونه تغییر محسوس در ظاهر شما ! کم شنوایی خود را پنهان نگاه دارید!
تجویز سمعک نامرئی (invisible hearing aid) با سایر مدل‌ها متفاوت است، به دلیل این‌که عوامل شخصی زیادی از قبیل نوع و میزان کم شنوایی و همچنین اندازه و شکل مجرای گوش در تجویز این سمعک تاثیرگذار است. همان‌طور که از نام آن پیداست، مخفی است و دیگران آن را نمی‌بینند.

                                                       برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

خرید سمعک ارزان در کرج

مژده به همشهریان خوب کرجی

کادر مهرگان سمعک در کرج آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در خصوص ارائه انواع سمعک های پشت گوشی،سمعک های داخل گوشی،سمعک های نامرئی،سمعک های جیبی و… می باشد. تمامی سمعک های ارائه شده در کلینیک مهرگان کرج جزء برندهای معروف و بهترین برندهای موجود در بازار می باشند. ازجمله این برند های میتوان به سمعک زیمنس آلمان که جزء قدیمی ترین نوع سمعک های موجود می باشد،سمعک اتیکن،سمعک فوناک و… اشاره کرد.


خرید سمعک ارزان در کرج
سمعک مهرگان

وزوز گوش
وزوز گوش

وزوز گوش و درمان آن

از لحاظ ساختار تشریحی، گوش داخلی هزاران سلول شنوایی دارد که در مکانیسم زیستی الکتریکی عمل می کنند ، در سطح سلول های شنوایی، موهای بسیار کوچکی موجود است که در حالت عادی، موها تحت فشار امواج صوتی از خارج حرکت می کنند این حرکت باعث می شود که سلول های شنوایی یک جریان انرژی الکتریکی را به فیبرهای عصبی شنوایی منتشر کنند و این سیگنال ها به مغز منتقل می شود.
برای خواندن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید


علل سرگیجه

سرگیجهٔ وضعیتیِ حمله‌ایِ خوش‌خیم شایع‌ترین شکل سرگیجه است. در این حالت با حرکت ناگهانی در یک جهت خاص بیمار دچار سرگیجه شدیدی می‌شود که چندین ثانیه طول می‌کشد و با بی حرکت ماندن بیمار مشکل در مدت کوتاهی برطرف می‌شود. علت این سرگیجه کنده شدن کریستالهایی است که به‌طور طبیعی در گوش داخلی ما وجود دارد. این کریستال‌ها ممکن است به دلیل ضربه به سر یا به‌طور خودبخود از محل خود کنده شوند و در مایعی که گوش داخلی را پر کرده‌است شناور شوند.
برای ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید.

سمعک مهرگان
سمعک مهرگان