مزایای یادگیری بیزینس کوچینگ

مزایای یادگیری بیزینس کوچینگ

images_1707065962_65bfc26aba7aa.jpg

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک کوچ کسب و کار شوید؟ شما می توانید یاد بگیرید که چگونه کسب و کار خود را با استفاده از بیزینس کوچینگ به صورت موثر، انعطاف پذیر و با آزادی عمل راه اندازی کنید. در واقع دوره بیزینس کوچینگ و یادگیری مباحث کوچینگ می تواند یک راه موثر برای رسیدن شما به موفقیت های کاری باشد. در این مقاله قصد داریم تا درباره ی مزایای دوره بیزینس کوچینگ و اینکه کوچ کسب و کار چیست بررسی کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کوچ کسب و کار کیست؟

کوچ کسب و کار کسی است که به ارائه بازخورد، تعیین جهت، و دادن ابزار، راهنمایی و دیدگاه به کارآفرینان (یا افراد مشتاق) کمک می کند. کوچ های کسب و کار مانند منتورها می تواند تأثیر زیادی در موفقیت کسب و کارها داشته باشند.

یک سوم از کارآفرینان موفق از منتورها یا گروه های حمایتی کمک گرفته اند. 33 درصد از بنیانگذاران مشاغل با عملکرد بالا، توسط کارآفرینان موفق راهنمایی می شوند. و 92 درصد از صاحبان مشاغل کوچک اعلام کرده اند که منتور ها بر رشد آنها و بقای کسب و کارشان تأثیر دارند. علاوه بر این، 88 درصد از صاحبان کسب و کار  می گویند که داشتن یک منتور برای آنها ارزشمند بوده است.

اما کوچینگ کسب و کار بسیار فراتر از منتورشیپ است. صاحب یک کسب و کار ممکن است یک بار در سال یا هر شش ماه یک بار با یک منتور ملاقات کند و یک ساعت پشتیبانی دریافت کند، در حالی که فرآیند بیزینس کوچ بسیار عملی تر است.

در واقع، کوچینگ کسب و کار هزینه بر است، در حالی که منتورها معمولا آن را به صورت رایگان انجام می دهند و هیچ تعهدی برای حضور در کنار شاگردان خود ندارند. همچنین پیدا کردن یک منتور دیگر یکی از مشکلات پیش رو است. به عبارت دیگر، کوچینگ کسب و کار می تواند فوق العاده ارزشمند باشد و تاثیری ماندگار داشته باشد.

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که چه کسی واجد شرایط تبدیل شدن به یک بیزینس کوچ است؟ در ادامه این مقاله به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

شرایط یک کوچ کسب و کار چیست؟

شرایط یک کوچ کسب و کار چیست

برای تبدیل شدن به یک کوچ کسب و کار (بیزینس کوچ)، باید به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار تجربه داشته باشید. و به طور خاص، شما باید تجربه مرتبطی در آنچه تدریس می کنید داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر شما به عنوان بنیانگذار از ابتدا یک کسب و کار موفق ایجاد کرده اید، می توانید به افراد دیگر کمک کنید تا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. یا شاید شرکتی را به سطح بالاتری نسبت به شرایط قبلی خود رسانده باشید. در آن صورت، شما تجربه مرتبطی دارید تا دیگران را برای انجام همین کار راهنمایی کنید.

دلیلش ساده است: به عنوان یک بنیانگذار کسب و کار، شما تمام جنبه های ایجاد یک کسب و کار را دیده اید. تنها زمانی که واقعاً فرآیند کامل رشد یا ایجاد یک کسب و کار موفق را تجربه کرده باشید، می توانید واقعاً مشتریان خود را برای موفقیت درازمدت تجهیز کنید.

ما افراد زیادی را دیده ایم که به کارآفرینان راهنمایی می دهند در حالی که صلاحیت لازم برای ارائه این مشاوره را ندارند. اگرچه ممکن است مراجعان آنها بتوانند موفقیتی داشته باشند و کمی پول درآورند، اما مشاور نمی‌تواند به آنها کمک کند درآمدهایشان را پایدار نگه دارند. و نتیجتاً، کسب و کار آنها شکست می‌خورد.

من خودم تجربه‌ی مستقیمی از این موضوع داشتم. اولین مربی کسب و کاری که با او همکاری کردم، همیشه به من می‌گفت که فقط “بیشتر خودم را باور داشته باشم” تا موفق شوم، اما هیچ نصیحت عملی واقعی ارائه نمی‌کرد.

مسئله این بود که او فقط یک کسب و کار ساخته بود و بنابراین وقتی که مرا کوچ می کرد، فقط می توانست دقیقاً به من بگوید که چه کار کرده است. وقتی توصیه هایش برای من کارساز نبود، متوجه نمی شد که چرا روشش جواب نداده و یا چطور به من کمک کند. من در نهایت 18000 دلار در این کوچ از دست دادم – و امیدوارم این اتفاق برای هیچ کس دیگری رخ ندهد.

حالا اگر به تنهایی یک کسب و کار راه اندازی نکرده اید، ممکن است در یکی از زمینه های ایجاد یک کسب و کار متخصص باشید. و در آن صورت، شما می توانید در مورد آن مورد خاص به مردم راهنمایی دهید.

به عنوان مثال، زمانی که برای اولین بار کسب و کار خود را شروع کردم، حدود 10 سال تجربه ایجاد کسب و کار داشتم، از یک کسب و کار تدریس خصوصی با درآمد پایین (شش رقمی) تا یک استارتاپ فناوری با ارزش گذاری چند میلیونی.

اما من یک کسب و کار آنلاین ایجاد نکرده بودم، بنابراین صلاحیت کمک به مردم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین را نداشتم.

در عوض، من مشاوره تبلیغات دیجیتال را به صاحبان مشاغل ارائه میدادم (قبلا نحوه استفاده از تبلیغات دیجیتال را یاد گرفته بودم).

در عرض چهار ماه، من درآمد میلیونی داشتم و در آن زمان بود که مردم شروع به مراجعه به من برای مشاوره در مورد ایجاد کسب و کار آنلاین  می کردند.

اگر کسب و کاری راه اندازی نکرده اید چه باید بکنید؟

اگر کسب و کاری راه اندازی نکرده اید چه باید بکنید

اگر به‌ عنوان عضو تیم در یک کسب‌وکار جدید، به‌عنوان مشاور مدیریت یا موارد مشابه تجربه دارید، می‌توانید جنبه‌هایی را که در آن‌ها متخصص هستید آموزش دهید و خود را به این عنوان معرفی کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک کوچ سیستم های کسب و کار، کوچ بهره وری، کوچ بازاریابی، کوچ اعتماد به نفس، کوچ ذهنیت یا کوچ فروش باشید. اما اجازه دهید ابتدا یک افسانه بسیار محبوب در دنیای آنلاین را از بین ببریم:

اینکه شما فقط با آموزش کسب درآمد به مردم می توانید یک کوچ کسب و کار باشید.

بگذارید همین الان این موضع را روشن کنم:

در اینجا فقط چند مورد از حوزه های غیرمرتبط با پول درآوردن را آورده ام که به مراجعان کمک کرده ام تا درآمدهای بالا ایجاد کنند:

  • اعتماد به نفس
  • رهبری
  • طرز فکر
  • سلامتی
  • سازمان
  • زیبایی

همه چیز از پیشنهاد شما و میزان فروش خوب شما شروع می شود.

اگر می‌دانید که چگونه پیشنهاد خود را به گونه‌ای ارائه کنید که برای مشتریان ایده‌آل شما جذاب باشد، می‌توانید آن را به وضوح و با اطمینان توضیح دهید، در آن صورت ارزش پیشنهاد خود را کاملاً مشخص کرده‌اید و دیگر نیازی به قول دادن به مردم ندارید. بلکه به آنها کمک خواهید کرد که واقعا پول دربیاورند.

پایان رپورتاژ آگهی