فواید و عوارض انواع قهوه گانودرما چیست ؟

قهوه دکتر بیز

قهوه های گانودرما، به‌سبب داشتن خواص شگفت‌آور و منحصربه‌فردی که دارند، نسبت به سایر گونه‌های قهوه متمایز هستند. صحبت‌های زیادی پیرامون تاثیرات جادویی گانودرما وجود دارد. ادعا بر این است که وجود این قارچ در کافه، خواص درمانی بسیاری را به این نوشیدنی بخشیده است.

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که ترجیح می‌دهید در طول روز به‌جای چای یا نسکافه، یک فنجان به سبک مورد علاقه‌تان بنوشید، قهوه گانودرما می‌تواند نوشیدنی دوست‌داشتنی متناسب با ذائقه‌تان باشد. درخصوص تفسیر ترکیبات این محصول و بررسی استدلال‌های مصرف‌کنندگان آن، نوشتاری را تدوین کرده‌ایم که مطالعه آن قطعا مفید خواهد بود.

انواع قهوه های گانودرما را بشناسید

کافه سوپریم، موکا، لاته و هات چاکلت، نمونه‌ قهوه‌هایی هستند که از عصاره قارچ گانودرما لوسیدوم تهیه شده‌اند. مصرف این محصولات، در واقع مصرف یک مکمل غذایی ارزشمند با خواص دارویی و درمانی است نه صرفا یک قهوه فوری!

انواع قهوه گانودرما، مطابق با سلیقه و ذائقه‌های مختلف مصرف‌کنندگان طراحی شده‌اند و به موازات مزایایی که برای حفظ و ارتقای سلامتی انسان دارند، هریک از آن‌ها دارای منع مصرف کلی یا اختصاصی هستند. ما در ادامه، کلیتی از خواص مفید و مضر این نوشیدنی گرم را برایتان گردآوری و سازمان‌دهی کرده‌ایم.

خواص مفید و جادویی انواع قهوه های گانودرما

در گذشته‌های دور، مردم آسیای شرق، قارچ گانودرما را به‌عنوان اکسیر جاودانگی و کلید عمر طولانی استفاده می‌کردند و حالا تاریخچه مصرف آن به جایی رسیده که ما امروز عصاره این قارچ را با پودر قهوه ترکیب کرده و معجونی اعجاب‌انگیز می‌سازیم.

خواص قهوه گانودرما بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. تحقیقات اولیه حاکی از این است که گانودرما، تاثیرات شگرفی بر کاهش کلسترول، قندخون بالا، کمک به عملکرد بهتر کبد، دستگاه گوارش، تحریک‌پذیری گردش خون، افزایش استقامت بدن، قدرت ذهنی و حافظه و جلوگیری از انسداد عروق و رگ‌ها دارد.

طبق پژوهش‌های منتقدانه‌ای که در سال 2006، درمورد علم تغذیه منتشر شد، دانشمدان دریافتند که مصرف مکرر و استاندارد این قهوه، پتانسیل مقاومتی بدن را افرایش داده و پاسخ سیستم ایمنی را به ظهور بیماری‌های مختلف بهبود می‌بخشد.

واقعیت این است که قهوه‌های گانودرما به‌دلیل ترکیبات فعال بیولوژیکی درون خود، قادرند بر پایه علوم طب گیاهی و سنتی و همچنین تجربه مصرف‌کنندگان، به‌جهت کمک به روند درمانی و بهبود اختلالات مختلف مورد استفاده واقع شوند. عصاره قارچ گانودرما، منبع غنی و سرشار از ویتامین، پروتئین، املاح معدنی مانند آهن، روی، منگنز، سدیم و پتاسیم است که وجود هریک برای عملکرد ارگان‌های مختلف بدن، امری حیاتی خواهد بود.

بیماری‌هایی که با قهوه های گانودرما بهبود می‌یابند

طی مطالعاتی که بر خواص قهوه گانودرما صورت گرفت، ثابت شد که گانودرما، 15 برابر بیشتر از کلم بروکلی منیزیم، 7 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین ث، 6 برابر بیشتر از شیر کلسیم، 3 برابر بیشتر از اسفناج آهن و 8 برابر بیشتر از ماهی امگا 3 دارد و می‌توان آن را منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها در نظر گرفت.

این نوشیدنی خوش‌طعم به‌واسطه وجود ترکیبات بیولوژیکی فعال درون خود، قادر است حداقل 30 مدل از بیماری‌های جسمی از قبیل آرتریت روماتوئید، ایدز، زگیل تناسلی، پوکی و نرمی استخوان، پارکینسون، آلزایمر، ورم معده، میگرن، یبوست، کم‌توانی یا ناتوانی جنسی، آلرژی، آسم، سرطان، بیماری‌های عفونی و اختلالات هورمونی را بهبود بخشد.

آیا قهوه های گانودرما عوارضی هم دارند؟

قهوه گانودرما دکتر بیز

هنوز گزارش علمی دقیقی مبنی بر مضرات قهوه گانودرما بیان نشده اما شواهد حاکی از این است مصرف بی‌رویه عصاره این قارچ، به مسمومیت ختم می‌شود. نشانه‌های دیگری ازجمله خشکی گلو، خشکی بینی و حالت تهوع از دیگر عوارض احتمالی گانودرماست.

در نظر داشته باشید که قهوه‌های گانودرما هم مانند محصولات مشابه خود، دارای مقادیر زیادی از کافئین هستند که مصرف آن درصورت عدم سازگاری با شرایط جسمانی‌تان، معده را اذیت کرده و موجب اختلالات روانی مانند اضطراب و تپش قلب خواهد شد. برای این‌که بدانید آیا کاندید مناسبی برای صرف این نوشیدنی هستید یا خیر، عنوان بعد را با دقت مطالعه کنید.

منع مصرف‌ ها و نباید های مصرف قهوه های گانودرما

گفته می‌شود که اگر به‌دنبال راهی برای افزایش سلامت بدن خود با یک مکمل گیاهی و طبیعی هستید، از مصرف قهوه گانودرما غافل نشوید، اما بهتر است بدانید که مصرف هر محصولی برای گروه‌های خاصی از افراد با ممنوعیت مواجه است.

گانودرما به‌علت عوارضی مانند سرگیجه، حساسیت پوستی و ناراحتی معده، برای اشخاصی که از داروهای فشارخون، ضدانعقاد، ضدپلاکت و ضدسرطان استفاده می‌کنند، ممنوع است و توصیه می‌شود از مصرف قهوه با عصاره گانودرما خودداری کنند.

دکتر بیز، بزرگ‌ ترین تولیدکننده معروف قهوه های گانودرما

شرکت دکتر بیز، از برترین تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی و دارویی ازجمله قهوه گانودرماست. این برند و محصولات بی‌نظیر آن در خاورمیانه، زبانزد افرادی است که در پی یافتن نیازهای تغذیه‌ای خود در مکمل‌هایی 100درصد سالم و طبیعی هستند.

قهوه گانودرما، برای اولین بار در ایران تهیه شد. شرکت دکتر بیز با بهره‌گیری از تخصص کارشناسان تغذیه، مشاوران حرفه‌ای و بازاریابان مجرب خود، موفق شد این محصول تولیدی را با استانداردهای بین‌المللی و به‌صورت بسته‌های 20 عددی، به تمامی کشورهای خاورمیانه صادر کند.

طریقه مصرف قهوه های گانودرما

قهوه گانودرما

روش آماده‌سازی این نوشیدنی دلچسب، بسیار آسان است. مقداری از پودر قهوه را برداشته و با آب‌جوش مخلوط کنید. بعد از کمی هم‌زدن، نوشیدنی خوش‌طعم و عطر شما آماده است. زمان مصرف این قهوه بسته به هدف شما از کاربری‌های این محصول دارد.

به‌طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم که قهوه‌های گانودرما را ابتدای صبح تا نهایت 2 بعدازظهر میل کنید. در واقع تاثیر کافئین، زمانی که آن را در ساعت‌های پایانی عصر مصرف می‌کنید، منجر به بی‌خوابی شما در طول شب شده و خستگی و ضعف را در روز بعد به وجودتان تحمیل خواهد کرد.

جمع‌بندی

قهوه های گانودرما، مشابه یک نوشیدنی تنظیم‌کننده عمل کرده و ردیابی و نابودی پاتوژن‌هایی مانند ویروس و باکتری‌هایی را انجام می‌دهد که به سیستم ایمنی بدن حمله کرده و انسان را در دام بیماری‌های گوناگون گرفتار می‌کنند. در واقع وجود این قارچ با ایجاد تعدیل در سیستم‌های بدن، کمک می‌کند خود را با فشارهای فیزیکی مانند تروما، بی‌خوابی، استرس روانی، بیماری‌های عفونی و مسمومیت، تطبیق دهید.

اگر مشتاقید که با کاهش صرف قهوه روزانه خود، از مزایای سلامتی بی‌شمار این نوشیدنی تولیدشده توسط دکتر بیز بهره‌مند شوید، می‌توانید بسته‌های 20 عددی این محصول را از نماینده برند دکتر بیز، یعنی فروشگاه سفیر بیز تهیه کنید.

محصولات این فروشگاه، همگی دارای نشان سیب سلامت بوده و تحت نظارت کامل سازمان غذا و دارو، فرآوری و عرضه می‌شود. این فروشگاه با فروش طیف متنوعی از تولیدات دکتر بیز، به شما کمک می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری را در راستای ارتقای کیفیت زندگی و سلامت خود اتخاذ کنید.

پایان رپورتاژ آگهی