سیاه دانه و عسل برای لاغری

احتمالاً در مورد کاهش وزن با سیاه دانه زیاد شنیده اید. سیاه دانه به دلیل خواص معجزه آسایی که دارد از دیرباز مورد توجه بوده است. سیاه دانه با کنترل قند خون و تنظیم کربوهیدرات ها به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان گیاهی سرشار از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان ها، به دفع سموم از بدن کمک می کند و معده را پر می کند و باعث احساس سیری می شود. این دانه از نفخ نیز جلوگیری می کند. سیاه دانه به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک می کند، به همین دلیل است که سیاه دانه در کاهش وزن و کاهش چربی اضافی شکم بسیار موثر است. از دیگر خواص سیاه دانه می توان به تقویت حافظه، بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، تسکین درد مفاصل و سردردهای عصبی و کنترل دیابت اشاره کرد. بسته به سلیقه و انتخاب شخصی خود می توانید از سیاه دانه به عنوان روغن یا دانه استفاده کنید.

فواید سیاه دانه برای بدن

1-کمک به کنترل روماتیسم

بیماران مبتلا به روماتیسم می توانند برای ناشتا هر روز یک قاشق عسل طبیعی گرم مصرف کنند که چند قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه شود. برای تسکین درد ناشی از روماتیسم می توان موم عسل را با روغن سیاه دانه، روغن زیتون یا روغن حیوانی به نسبت مساوی مخلوط کرد. فقط قبل از رفتن به رختخواب محل درد را با این محلول مالش دهید و روی آن را با حوله بپوشانید.

2- افزایش گردش خون

یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق عسل خالص با دو حبه سیر له شده مخلوط کرده و به مدت یک هفته هر روز بنوشید. برای جلوگیری از مشکلات آلرژیک سیر و جلوگیری از گرمازدگی، بهتر است از مقدار کم شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید.

 3- سرشار از آنتی اکسیدان

سیاه دانه سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان عالی برای تقویت سیستم ایمنی است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند رادیکال های آزاد مضر را خنثی کرده و از استرس اکسیداتیو روی سلول ها جلوگیری کنند. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها تاثیر قابل توجهی بر سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارند. آنتی اکسیدان ها می توانند ما را از برخی بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و چاقی محافظت کنند. یک مطالعه نشان داد که روغن سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر آنتی اکسیدان های موجود در سیاه دانه بر سلامت انسان مورد نیاز است. کاهش کلسترول کلسترول به دسته چربی ها تعلق دارد و به طور طبیعی در بدن یافت می شود. بدن به مقدار کمی کلسترول نیاز دارد. اما تجمع بیش از حد در خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. سیاه دانه در کاهش کلسترول نیز موثر است. بر اساس بررسی 17 مطالعه مختلف، مصرف مکمل های سیاه دانه می تواند کلسترول را در سراسر بدن، کلسترول بد و تری گلیسیرید خون را به شدت کاهش دهد. روغن سیاه دانه در کاهش کلسترول موثرتر از پودر سیاه است. اما فقط پودر سیاه دانه می تواند کلسترول خوب را افزایش دهد. طبق مطالعه ای که روی 57 فرد مبتلا به دیابت انجام شد، مصرف مکمل سیاه دانه به مدت یک سال باعث کاهش کلسترول بد، کلسترول کل و افزایش کلسترول خوب می شود. مطالعه اخیر روی 94 فرد مبتلا به دیابت نتایج مشابهی را نشان داد. این مطالعه نشان می دهد که مصرف روزانه 2 گرم سیاه دانه به مدت 12 هفته می تواند کلسترول کل و کلسترول بد را کاهش دهد. کاهش التهاب در بیشتر موارد، التهاب پاسخ طبیعی بدن برای جلوگیری از آسیب و عفونت است. از سوی دیگر التهاب مزمن می تواند عامل بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی باشد. بر اساس مطالعات، سیاه دانه دارای خواص ضد التهابی قوی برای بدن است. در مطالعه ای بر روی 42 فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید، مصرف روزانه 1000 میلی گرم روغن سیاه دانه به مدت هشت هفته توانست میزان التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. در مطالعه دیگری، سیاه دانه در محافظت از موش ها در برابر التهاب مغز و نخاع موثر بود. مطالعه دیگری نشان داد که تیموکینون (ماده فعال سیاه دانه) در کاهش التهاب سلول های آلوده به سرطان پانکراس موثر است. با این حال، نتایج امیدوارکننده از مطالعات انسانی محدود به افراد مبتلا به بیماری‌های خاص است و تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر سیاه‌دانه بر التهاب مورد نیاز است.

سایر فواید سیاه دانه

از دیگر فواید سیاه دانه برای بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد: اثر مثبت بر دستگاه گوارش و انگل های روده درمان نفخ و سوزش سر دل خون یک مسکن طبیعی برای مفاصل و سردرد است، قدرت سیستم ایمنی را افزایش می دهد، آرتروز را بهبود می بخشد. التهاب لثه ها، پاکسازی کلیه ها و مجاری ادراری رفع رماتیسم درمان سرگیجه و گوش درد درمان سردرد و میگرن درمان درد و ناراحتی کلیه تقویت انرژی جنسی آرامش بخش درمان بی اختیاری ادرار درمان سوزش سر دل و درد درمان عفونی روده سیاه مدفوع دانه در کاهش وزن افرادی که می خواهند لاغر شوند باید خواصی داشته باشند برخی از گیاهان و غذاها نیز با کاهش وزن آشنا هستند. یکی از غذاهایی که نقش زیادی در کاهش وزن دارد سیاه دانه است. سیاه دانه برای کاهش وزن به دلیل ترکیبات موجود در آن است که به عنوان چربی سوز عمل می کند. سیاه دانه در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر است و از بیماری های گوارشی پیشگیری می کند. در این مقاله به چند روش موثر برای کاهش وزن با سیاه دانه می پردازیم. در طب سنتی تاکید بر روش های کاهش وزن با سیاه دانه است و استفاده از آنها می تواند در مدت زمان کوتاهی وزن قابل قبولی را کاهش دهد. سیاه دانه به دلیل داشتن فیبر زیاد، اشتها را کاهش می دهد، قند خون را تثبیت می کند و در نتیجه چربی شکم را کاهش می دهد. استفاده از سیاه دانه میل به مصرف برنج، نان و شیرینی را کاهش می دهد. در واقع با کنترل اشتهای خود می توانید یک تا دو پوند در ماه کم کنید. مقدار مصرف سیاه دانه یک تا سه قاشق غذاخوری در روز است. سیاه دانه برای کاهش وزن در دوران بارداری بهتر است از چای سیاه دانه برای کاهش وزن در کنار سایر روش های کاهش وزن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که با وجود فواید فراوان سیاه دانه برای کاهش وزن، استفاده از آن در دوران بارداری برای کاهش وزن توصیه نمی شود. اتخاذ هر گونه رژیم غذایی در این دوران به جنین و مادر آسیب می رساند. روغن سیاه دانه برای کاهش وزن می توانید از روغن زیره سیاه برای کاهش وزن استفاده کنید. روغن سیاه دانه با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند. با افزایش متابولیسم بدن، کالری بیشتری می سوزانید و در نتیجه وزن کم می کنید. علاوه بر این روغن سیاه دانه اشتها را کاهش می دهد و اثرات منحصر به فردی بر بدن دارد که میل به مصرف بیشتر مواد غذایی را کاهش می دهد. اگر می‌خواهید کل کالری دریافتی خود را کاهش دهید، استفاده از این روغن می‌تواند راهی عالی برای ادامه مسیر باشد. دوز توصیه شده روغن سیاه دانه حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری در روز است.

سیاه دانه و شکم لاغری

سیاه دانه و کاهش وزن شکم به رژیمی اطلاق می شود که با گنجاندن مقدار سیاه دانه در رژیم غذایی در دراز مدت، می توان چربی شکم را کاهش داد. سیاه دانه ماده ای کمی تلخ است که مصرف آن را معمولا همراه با مواد غذایی دیگر توصیه می کنند. مثلا می توانید سیاه دانه را پودر کرده و به برنج پخته شده که برای ناهار و شام می خورید اضافه کنید. همچنین موضوع کاهش وزن سیاه دانه و شکم توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی در مقالات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این مطالعه مشخص شد که استفاده معقول و مناسب از سیاه دانه در طولانی مدت بر کاهش وزن تاثیر دارد.

دستگاه روغن گیری

برای مشاهده دستگاه های روغن گیری، دستگاه ارده گیر و دستگاه کره گیر به سایت شرکت بتین مراجعه فرمایید.

قیمت دستگاه:

قیمت این مدل دستگاه در مقایسه با ظرفیت تولیدی و همچنین در مقایسه با دستگاه های سنتی بسیار ارزان بوده و شما مشتریان عزیز می توانید با تماس با شماره های موجود در سایت بتین مطلع شوید.

خدمات پس از فروش

دستگاه کره گیر و ارده گیر بتین دارای یکسال ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.هم چنین دارای ۲۴ ساعت مهلت تست و در صورت نامرغوب بودن کالا قابل برگشت می باشد.ارسال رایگان به سراسر کشور و همچنین شما میتوانید قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید.