ترس از پیری از نظر مشاوران روانشناسی؟

محققان چیزی را یافته اند که به شما کمک می کند نگران پیری نباشید.

اگرچه احساس ناراحتی در مورد پیری معمول است، اما برای افراد مبتلا به ژراسکوفوبیا – یک اضطراب غیرطبیعی و مداوم یا ترس از پیر شدن – چشم انداز پیری یک نگرانی جدی و ترسناک است، به طوری که می تواند از نظر روحی و جسمی به شما آسیب برساند.

علائم ژراسکوفوبیا چیست؟

علائم [ژراسکوفوبیا] شبیه نشانه‌های یک حمله اضطرابی یا یک اختلال اضطرابی مداوم است.

علائم شامل (اما نه محدود به):

  • تپش قلب
  • عصبی بودن
  • تنگی نفس و مشکلات تنفسی
  • تعرق مفرط
  • لرز
  • بدن درد
  • مشکلات گوارشی

علاوه بر علائم فیزیکی، الگوهای رفتاری خاصی نیز در میان افرادی که دارای اضطراب شدید مرتبط با سن هستند، رایج است. برای مثال:

  • اجتناب از افراد یا فعالیت هایی که ممکن است باعث ترس از پیری شود
  • استفاده بیش از حد از درمان های ضد پیری
  • اجتناب از فعالیت هایی که ممکن است منجر به زوال فیزیکی یا فرسودگی بدن فرد شود

چه چیزی باعث ژراسکوفوبیا می شود؟

ما هنوز نمی‌دانیم که آیا یک مؤلفه ژنتیکی مرتبط با ژراسکوفوبیا وجود دارد یا اینکه واقعاً یک رفتار شرطی یا آموخته‌شده است.

در اینجا مواردی وجود دارد که بر اضطراب ما در مورد پیری تأثیر می گذارد:

  1. . پیام های منفی درباره پیری در رسانه ها
  2. تعصب مبتنی بر سن در محل کار
  3. فشار از سوی صنعت زیبایی ضد پیری(این باورهای منفی [درباره پیری] توسط صنعت زیبایی ناشی از مصرف‌گرایی درآمدزایی و تبلیغ می‌شوند.)
  4. . تولد یا سالگرد مرگ
  5. تجربیات شخصی (یا فقدان آن) با افراد مسن

چگونه ژراسکوفوبیا می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد؟

ژراسکوفوبیا می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، طبق RSPH، تحقیقات نشان داده است که تصورات منفی از پیری با خطر بیشتر افسردگی و استرس مرتبط است.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که دیدگاه‌های نامطلوب در مورد پیری (به ویژه مربوط به استانداردهای زیبایی غیرواقعی) می‌تواند منجر به سطوح بالایی از نارضایتی از بدن و کاهش اعتماد به نفس در افراد مسن‌تر شود که طبق RSPH به زنان اختصاص داده شده است.

بسیاری حتی برای رسیدگی به تغییرات مرتبط با افزایش سن در بدن خود، اعمال زیبایی بیش از حد (از جمله جراحی‌های جدی) را انتخاب می‌کنند.

ژراسکوفوبیا همچنین می تواند از جهات مختلف به سلامت کلی شما آسیب برساند. جالانی می گوید، برای مثال، افرادی که تصویر بدنی ضعیفی دارند ممکن است عادات غذایی ناسالم داشته باشند.

چرا از مرگ می ترسید؟

مرگ ناشناخته ای بزرگ است و ترس از ناشناخته یک احساس قدرتمند است. از نظر مشاوران روانشناسی ما نمی دانیم پس از مرگ چه اتفاقی می افتد، بنابراین طبیعی است که از چیزی بترسیم که نمی توانیم درک کنیم. برای برخی افراد، ترس از پیری با ترس از مرگ ارتباط تنگاتنگی دارد. آنها ممکن است احساس کنند وقتشان تمام شده است و هرگز به هر چیزی که می خواهند در زندگی نخواهند رسید.

از جمله ترس های اصلی در مورد مرگ عبارتند از:

  1. نگرانی از اینکه مرگ شما را از داشتن کسی که نزدیک و عزیز شماست محروم کند
  2. ترس از ابتلا به سرطان
  3. ترس از ابتلا به یک بیماری جدی

در حالی که نترسیدن از آن بسیار چالش برانگیز است، اما مرگ بخشی طبیعی از زندگی است و به سادگی اجتناب ناپذیر است. تسلیم شدن به این ایده و یافتن مسیر معنوی خود برای برقراری صلح با این امر بسیار مهم است.

پیری بدون ترس از مرگ

ترس از پیری و ترس از مرگ احساسات طبیعی هستند. اما اکنون می توانید برای یافتن آرامش بیشتر و غلبه بر این ترس گام بردارید:

  1. دانش قدرت است – شما از ناشناخته ها می ترسید، پس تا می توانید یاد بگیرید
  2. در مورد آن صحبت کنید – با صحبت آشکار در مورد آنها با عزیزان، ترس های خود را کاهش دهید
  3. روی زمان حال تمرکز کنید – در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد یا اتفاق نیفتد فکر نکنید
  4. قدردانی را تمرین کنید – روی چیزهایی که اکنون در زندگی شما خوب است تمرکز کنید
  5. از آن به عنوان انگیزه استفاده کنید – سبک زندگی ایده آل بازنشستگی خود را داشته باشید
  6. یک میراث بسازید – پس از اینکه از نظر فیزیکی میراث خود را پشت سر گذاشتید، به زندگی ادامه دهید

نکته اصلی این است که در حالی که پیری و مرگ اجتناب ناپذیر است، نیازی به اجازه دادن به این ترس در لحظه حال نیست – آنچه مهم است این است که اکنون چگونه زندگی می کنید.

زیبایی پیری

از نظر روانشناسان دوستی ها با افزایش سن بهتر می شوند. شما خاطرات بیشتری دارید و زمانی که با هم می گذرانید ارزشمندتر به نظر می رسد. به خودتان یادآوری کنید که هیچ کس کمتر شما را دوست نخواهد داشت. روابطی که اهمیت دارند – آنهایی که برای حفظ آنها تلاش می کنید – به رشد خود ادامه خواهند داد.

افزایش سن نیز ممکن است باعث ایجاد اضطراب در مورد بیمار شدن یا مرگ شود. ترس از مرگ به همان اندازه طبیعی است. اما اگر خوب زندگی می کنید، در 40 سالگی در اوج خود هستید. اما اگر همچنان این ترس را دارید میتوانید با مشاوران ما از yariway.com  جلسات روانشناس دریافت کنید.

عادات سلامت برای پیری

شاید شما بیشتر نگران از دست دادن هوشیاری خود هستید. درست است، برخی زوال‌های ذهنی و جسمی بخشی از روند طبیعی پیری است – همه آن را پشت سر خواهند گذاشت..

اگر می‌پرسید چه نوع ورزشی برای روند پیری بهترین است؟ تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش‌های استقامتی – مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری – و تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) هر دو علائم پیری را در مقایسه با وزنه‌برداری حداقل در سطح سلولی کاهش می‌دهند.

کلیشه ای به نظر می رسد، اما فراموش نکنید که با افزایش سن، خرد، تجربه، اغلب دایره وسیع تری از عزیزان، و راحتی و امنیت بیشتر در احساس شما به وجود می آید. اینها چیزهایی هستند که ارزش آن را دارند.