کیفیت لمینت دندان

مقدمه در رابطه با کیفیت لمینت دندان

زیبایی دهان و دندان از مواردی است که همه مردم جهان به‌ دنبال آن هستند. زیبایی دندان‌ ها در افزایش زیبایی و جذابیت صورت و لبخند شما تاثیر بسزایی دارد. همچنین داشتن دندان‌ های زیبا در اعتماد به ‌نفس فرد نیز تاثیر بالایی دارد. لمینت دندان‌ از جمله روش‌ های نوین زیبایی در دندانپزشکی است که نواقص دندان‌ ها را برطرف کرده و امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده‌ است.

لمینت دندان لایه یا قالبی است که بر روی دندان‌ ها توسط دندانپزشک قرار می‌ گیرد. لمینت ها تنوع و رنگ‌ های بسیاری دارند و حتی در نوع و ضخامت نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه این مطلب انواع کیفیت لمینت دندان بررسی شده است.

انواع جنس و کیفیت لمینت دندان

جنس لمینت‌ ها از مواد مختلفی تولید شده ‌است که در زیر به بررسی هر یک به ‌اختصار پرداخته شده است.

  • لمینت دندان سرامیک توده‌ای: این نوع از لمینت دندان‌ ها، با استفاده از سرامیک شکل داده شده و رنگ و حالت ماتی را که دندان‌ های طبیعی دارند، به آن می‌ دهند. این نوع از روکش لمینت بسیار زیبا و طبیعی هستند و مختص هر فردی ساخته می‌شوند. اما دوام بسیار بالایی نسبت به کیفیت لمینت سرامیک فشرده ندارند.
  • لمینت سرامیک فشرده: این نوع از لمینت ها از سایر لمینت های دیگر ضخیم‌ تر هستند و نحوه ساخت آن‌ها نیز راحت تر است. این نوع از لمینت ها به دلیل ضخامت بالاتری که دارند دارای دوام بیشتری نیز هستند. اما به دلیل ضخامت بالا برای نصب بر روی دندان‌ ها، می‌بایست دندان‌ ها بیشتر دست‌کاری شوند. جلوه و زیبایی نوع سرامیک توده‌ای بالاتر از سرامیک فشرده است و طبیعی‌تر است.
  • دی سیلیکات لیتیوم: این نوع از لمینت بیشتر به کسانی که دندان قروچه می کنند، توصیه می‌شود. روکش های این نوع از لمینت لیتیوم بسیار مستحکم و قوی بوده و با استفاده از فناوری‌ های کمک رایانه تهیه می‌ شوند. این مواد باعث می‌شوند تا هنگام ساییدن دندان‌ ها به یکدیگر و دندان قروچه کردن، دندان‌های شما آسیب نبینند.
  • زیرکونیا یا زیرکونیوم: این نوع از لمینت نیز مانند لمینت دی سیلیکات لیتیوم دارای روکش سرامیکی مقاومی است که از دندان های ضعیف مراقبت کرده و به آن‌ها استحکام می‌دهد. این نوع از لمینت نیز دندان‌ها را نسبت‌ به ساییدگی مقاوم می‌کنند.

انواع برندهای لمینت دندان

در این قسمت کیفیت لمینت دندان برندهای مختلف را مطالعه می‌کنید.

  • لمینت ایمپرکس ایمکس: این نوع از لمینت دارای موادی است که به لمینت شما دوام و استحکام بالایی خواهد داد. از این برند لمینت در اصلاح فرم دندان و رفع نواقص دندان استفاده می‌کنند.
  • ونیر لمینت: این لمینت ازجمله گران ترین و با کیفیت ترین لمینت دندان ها به شمار می‌رود. این نوع از لمینت برای هرکسی استفاده نمی‌شود و تنها افرادی که درخواست این لمینت را داشته باشند، برای آن‌ها استفاده می‌شود. اکثر ستاره‌های هالیوودی از این برند استفاده کرده‌اند. کیفیت این نوع از لمینت بسیار بالا است و به دندان‌های طبیعی شبیه است.
  • لمینت دوراتین: این لمینت از جنس پرسلین فشرده ‌است و دارای قیمتی مناسب است. این برند از لمینت ارزان‌ترین نوع لمینیت ها است و کیفیت آن نیز قابل ‌قبول است.
  • لمینت ونیر سرک: این لمینت بسیار سریع آماده می شود و در مطب دندانپزشکی به‌صورت سه‌ بعدی طراحی می‌شود. این برند از لمینت نیز از جمله گران‌ترین و باکیفیت‌ترین لمینت های دندان به شمار می‌رود.

نتیجه‌گیری در رابطه با کیفیت لمینت دندان

لمینت دندان که یک روش زیبایی دندان و دهان است، در چهره و زیبایی صورت تاثیر به ‌سزایی می‌گذارد و نواقص دندان ها را برطرف می سازد.

در دندانپزشکی، لمینت دندان انواع مختلفی و در جنس ها و کیفیت‌های متفاوتی نیز وجود دارند. گران‌ترین برندهای لمینت دندان، ونیر لمینت و ونیر سورک است که دارای بالاترین کیفیت و به‌ شکل دندان طبیعی هستند. ارزان‌ترین لمینت دندان نیز لمینت دوراتین است.

آیا می دانید تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟