کارشناسی حرفه‌ای خودرو شامل چه مراحلی می‌شود؟

برای کسانی که خریدار خودروهای دست‌دوم هستند، یکی از بزرگ‌ترین معضل‌ها یافتن یک کارشناس معتمد و درستکار است که کلیه اشکالات موجود در خودرو را بیان کند. این مشکل در مورد افرادی که تاکنون تجربه‌ای در زمینه خرید خودروی دست‌دوم نداشته یا نمی‌دانند به چه کسی برای کارشناسی حرفه‌ای خودرو باید مراجعه کنند بسیار پررنگ‌تر است. به‌خصوص که قیمت خودرو به‌صورت لحظه‌ای رشد کرده و خودرو به یک کالای ارزشمند بدل شده و یک اشتباه کوچک در خرید آن می‌تواند ضرر چند میلیون تومانی به دنبال داشته باشد.

شرکت همراه مکانیک با 7 سال سابقه فعالیت در زمینه خدمات خودرویی اکنون به یکی از بزرگ‌ترین کارشناسان حرفه‌ای خودرو تبدیل شده است که می‌تواند شما را در زمینه خرید خودرو راهنمایی کند. این سایت در ابتدا از کارشناسی خودرو در محل، کار خود را آغاز کرد و اکنون با در اختیار داشتن عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده توانسته است اعتماد خریداران زیادی را به خود جلب کند.

مراجعه به این سایت برای فروشندگان خودرو نیز بسیار مناسب است. چراکه کارشناسان متخصص این سایت بدون فوت وقت خودروی شما را کارشناسی کرده و آگهی فروش آن را آماده می‌کنند. به‌این‌ترتیب نیازی به مراجعه به نمایشگاه‌های مختلف و اتلاف وقت نخواهید داشت. از طرف دیگر مطمئن خواهید بود که خودروی شما کاملا منصفانه و بدون غرض قیمت‌گذاری شده و می‌توانید آن را به‌راحتی به فروش برسانید.

چرا باید خودروی کارشناسی شده خریداری کنیم؟

مشکلات مختلف خودروهای دست‌دوم شامل مشکل در رنگ بدنه، مشکلات فنی، آپشن‌ها، تعویض قطعات و کیلومتر کارکرد می‌تواند تا حد زیادی در قیمت‌گذاری آن‌ها موثر باشد. به همین دلیل برخی از فروشندگان خودرو با پنهان کردن این مشکلات یا دست‌کاری آن‌ها تلاش می‌کنند خریداران ناآگاه را گول زده و خودروی خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

افراد زیادی پیدا می‌شوند که با دریافت هزینه‌ای کارشناسی خودرو را به‌صورت مغرضانه انجام داده و قیمت را به نفع فروشنده یا خریدار بالا یا پایین می‌آورند. تحقیقات سایت همراه مکانیک نیز نشان می‌دهد که 75 درصد خودروهای دست‌دوم دچار مشکلات ذکرشده هستند و تنها یک کارشناس حرفه‌ای می‌تواند این مشکلات را به‌خوبی تشخیص داده و قیمت مناسبی روی خودرو بگذارد. در ادامه بررسی می‌کنیم که کارشناسی خودرو دقیقا شامل چه مراحلی می‌شود؟

کارشناسی حرفه‌ای خودرو چگونه انجام می‌شود؟

منظور از کارشناسی حرفه‌ای خودرو بررسی نقاط مختلف خودرو و عیب‌یابی آن‌ها است. به‌طورکلی یک کارشناس خودرو باید بتواند بدنه خودرو را به‌طور کامل بررسی کرده و هرگونه رنگ‌شدگی یا تعویض قطعات در آن را تشخیص دهد. لیست آپشن‌ها و درستی عملکرد آن‌ها را بررسی کند. ایرادهای فنی خودرو را متوجه شود و درصورتی‌که فروشنده در کیلومتر کارکرد خودرو یا دیگر بخش‌های آن دست‌کاری انجام داده باشد، آن را تشخیص دهد.

به‌طورکلی کارشناسی حرفه‌ای خودرو شامل بررسی بخش فنی و عملکرد موتور خودرو، تشخیص صحت کیلومتر کارکرد خودرو، کنترل سیستم تعلیق و سلامت پدال‌های خودرو، بررسی بدنه و رنگ‌شدگی یا تعویض قطعات می‌شود. اگر کارشناسی خودروی خود را به کارشناسان همراه مکانیک بسپارید، پس از طی کردن 5 مرحله زیر می‌توانید با اطمینان کامل برای فروش خودروی خود اقدام کنید.

مرحله اول: بررسی بخش فنی و عملکرد موتور

با توجه به افزایش قیمت خودروها، هزینه تعمیر یا تعویض قطعات یدکی آن‌ها نیز به‌شدت بالا رفته است. به همین دلیل اطمینان از سلامت بخش فنی خودروی خریداری‌شده دارای اهمیت زیادی است. کارشناسان همراه مکانیک با در دست داشتن چک‌لیست کامل و با استفاده از تجهیزات مناسب نظیر دیاگ با وسواس زیادی به بررسی بخش فنی خودرو پرداخته و ایرادهای آن را تشخیص می‌دهند. این بررسی شامل همه بخش‌های خودرو نظیر موتور و اتصالات آن، رادیاتور، باتری، سیم‌کشی داخلی، فیلترهای هوا و روغن، تسمه و پروانه و… می‌شود.

مرحله دوم: کنترل میزان پیمایش خودرو

فروشندگان زیادی پیدا می‌شوند که با دست‌کاری کیلومتر کارکرد خودرو قصد دارند خودروی خود را با قیمت غیرواقعی به فروش برسانند. کیلومتر کارکرد و میزان پیمایش خودرو می‌تواند در سلامت بخش فنی و لاستیک‌های خودرو تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل کارشناسان همراه مکانیک با تشخیص کیلومتر صحیح کارکرد جلوی ضرر خریداران را می‌گیرند.

مرحله سوم: بررسی تجربه رانندگی

برای اینکه اشکالات سیستم تعلیق خودرو و عملکرد پدال‌ها آشکار شود، لازم است که مدتی با خودرو رانندگی کنید. کارشناسان همراه مکانیک این کار را برای شما انجام می‌دهند و با انجام تست رانندگی کلیه اشکالات موجود در این بخش را تشخیص می‌دهند. مشکلاتی که عدم توجه به آن‌ها در هنگام خرید خودرو می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.

مرحله چهارم: قیمت‌گذاری

پس از بررسی همه بخش‌های خودرو و تکمیل چک‌لیست‌ها، کارشناسان همراه مکانیک با توجه به اشکالات یافت شده و فاکتورهای دیگری نظیر مدل، رنگ، شهر محل تردد خودرو، کیلومتر کارکرد و… یک قیمت کارشناسی به خریدار اعلام می‌کنند.

مرحله پنجم: دریافت ضمانت‌نامه کارشناسی

پس از تکمیل مراحل کارشناسی خودرو و اعلام قیمت، کارشناس دیگری برای تایید مراحل کارشناسی و قیمت اعلام‌شده اعزام می‌شود تا امکان خطا در کارشناسی به صفر برسد. در نهایت با تایید کارشناس دوم همراه مکانیک یک ضمانت‌نامه رسمی برای خودروی شما تهیه می‌کند. پس از دریافت این ضمانت‌نامه 7 روز مهلت دریافت خسارت به شما داده می‌شود. درصورتی‌که پس از خرید خودروی کارشناسی شده توسط همراه مکانیک متوجه ایرادی در آن شدید، با تایید کارشناس دیگری می‌تواند همه خسارت خود را تمام و کمال از همراه مکانیک دریافت کنید.

برای ثبت درخواست کارشناسی در همراه مکانیک چه باید کرد؟

برای این کار کافی است به آدرس hamrah-mechanic.com مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خودروی خود را ثبت کنید. مدتی پس از ثبت درخواست همراه مکانیک دو نفر از کارشناسان خبره خود را به آدرس اعلام‌شده اعزام می‌کند تا کارشناسی خودروی شما در محل انجام شود. پس از ثبت قیمت کارشناسی می‌توانید آگهی فروش خودرو را نیز در سایت همراه مکانیک ثبت کنید و با همراهی کارشناسان این سایت خودروی خود را با مناسب‌ترین قیمت به فروش برسانید.