چگونه از سالم بودن کاندوم مطمئن شویم؟ تست سلامت کاندوم

اگر از کاندوم به شکل صحیح استفاده شود تا 98 درصد جلوی بارداری ناخواسته و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را می‌گیرد. کاندوم یکی از کم عارضه ترین روشهایی است که برای جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر با نحوه تشخیص کاندوم سالم آشنا شوید میتوانید به موثرترین شکل ممکن جلوی حاملگی و انتقال بیماری‌های جنسی را بگیرید. با این مطلب از موتن رو همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

کاربردهای انواع کاندوم

همانطور که میدانید امروزه بخش مهمی از هر داروخانه به فروش انواع کاندوم اختصاص دارد. هر یک از کاندوم‌ها کاربردهای متفاوتی دارند که با توجه به نوع نیازتان میتوانید یکی را انتخاب کرده و خریداری کنید مهمترین انواع کاندوم در یکی از دسته های زیر جای میگیرند:

  • کاندوم ساده: کاندومهای ساده یا کلاسیک ساده ترین و در عین حال، پرفروش‌ترین نوع کاندوم هستند.
  • کاندوم تاخیری: کاندومهای تاخیری در به تعویق انداختن انزال زودرس نقش موثری دارند و مناسب آقایانی هستند که مشکل زود انزالی دارند.
  • کاندوم خاردار: کاندومهای خاردار با برجستگی‌هایی که رو سطح خود دارند، میزان تحریک و میل جنسی را افزایش می‌دهند.
  • کاندوم طعم دار: کاندومهای طعم دار در طعم‌های مختلفی همچون میوه‌ای، شکلاتی و غیره در دسترس هستند.
  • کاندوم ترکیبی: کاندومهای ترکیبی چندین ویژگی را به طور همزمان دارا هستند؛ به عنوان مثال ممکن است هم تاخیری باشند و هم طعم دار.
  • کاندوم فضایی: کاندومهای فضایی با برجستگی‌های خاصی که دارند، میزان تحریک و میل جنسی را افزایش می‌دهند.
  • کاندوم برقی: این نوع کاندوم‌ها دارای حلقه‌ای هستند که در انتهای آلت تناسلی مرد قرار می‌گیرد و میل و لذت جنسی را چندین برابر میکند.

نحوه تشخیص سالم بودن کاندوم

کاندوم ناسالم میتواند مشکلات مختلفی را ازجمله بارداری ناخواسته یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی به دنبال داشته باشد برای اینکه بتوانید هنگام خرید، کاندوم سالمی را انتخاب کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

بررسی تاریخ انقضای کاندوم

همه کاندوم‌ها روی بسته بندی خود دارای تاریخ انقضا هستند. چنانچه تاریخ انقضای کاندوم گذشته باشد، تغییر رنگ میدهد و اگر حاوی مواد روان کننده باشد، شل شده و نشت میکند. همچنین کاندوم تاریخ گذشته ممکن است بوی بدی داشته باشد و خشک و سفت شود.

کنترل بسته بندی کاندوم

هر نوع پارگی، سوراخ یا آسیبی که روی بسته بندی کاندوم وجود داشته باشد، میتواند روی کیفیت کاندوم تاثیر منفی بگذارد و مشکلاتی را برای طرفین رابطه به همراه داشته باشد.

بررسی گواهینامه‌های بین‌المللی کاندوم

کاندومهایی که استانداردهای لازم و گواهینامه‌هایی مانند CE یا نشان تجاری BSI را دارند، نسبت به بقیه کاندوم‌ها کیفیت و ایمنی بهتری دارند.

احتیاط هنگام باز کردن بسته کاندوم

برای باز کردن پوشش روی کاندوم، با انگشتانتان کاندوم را به سمت دیگر فشار بدهید و بعد که فضای یک قسمت کمی خالی شد، بسته را باز کنید. اشیای تیز یا قیچی می‌توانند به کاندوم آسیب برسانند و آن را پاره کنند.

باز کردن کاندوم از جهت درست

گاهی اوقات خود کاندوم سالم است و فرد با استفاده نادرست از آن، خود را به دردسر می‌اندازد. کاندوم را از جهت درست روی آلت تناسلی بکشید و اگر حین رابطه متوجه شدید آن را اشتباه انداخته‌اید، آن را درآورده و از کاندوم دیگری استفاده کنید. هرگز همان اندوم را برعکس نکنید و مجدد مورد استفاده قرار ندهید؛ زیرا ممکن است حاوی اسپرمهایی باشد که پیش از انزال در ترشحات بدن وجود دارند.

عدم استفاده دوباره از یک کاندوم

همانطور که میدانید کاندوم محصول یکبار مصرفی است که بعد از هر بار استفاده باید دور انداخته شود. بعد از هر بار استفاده کاندوم را دور بیندازید و اگر دوباره به کاندوم نیاز داشتید، از یک کاندوم جدید استفاده کنید. همچنین از کاندومی که بسته بندی آن برای مدتی باز بوده است استفاده نکنید؛ زیرا هوای محیط و گرما می‌توانند کیفیت محصول را تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات نامطلوبی بر جای بگذارند.

چرا خرید کاندوم از موتن رو

امروزه به دلیل راحتی خرید از طریق اینترنت، جای تعجبی ندارد که بسیاری از افراد بخواهند کاندوم را به صورت آنلاین خرید کنند. از این گذشته، مارک‌ها و مدل‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و افراد دیگر مجبور نیستند برای انتخاب مدل کاندوم از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بروند. در بخش بهداشت شخصی مو تن رو بخش بهداشت محصولات جنسی شما می‌توانید خرید کاندوم را با تنوعی بسیار بالا تجربه کنید. علاوه بر این، امکان مقایسه برندهای مختلف و قیمت کاندوم‌های ایرانی و خارجی وجود دارد و می‌توانید با بررسی نظرات کاربرانی که قبلا این محصول را خریداری کرده‌اند، بهترین انتخاب را داشته باشید و محصول خریداری شده را به صورت کاملا محرمانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.