چند گام ساده برای تعمیر بخاری

خراب بودن بخاری فصل زمستان را طاقت فرسا می کند، اما اگر نگاهی به آن بیندازید متوجه می شوید که خودتان از پس تعمیر آن برمی آید. برخی از تعمیرات از آنچه تصور می کنید راحت تر هستند. این مقاله را بخوانید تا با روش تعمیر بخاری آشنا شوید. در آن صورت می توانید در روزهای سرد خودتان بخاری خانه را تعمیر کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر بخاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکاران بخاری در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر بخاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

  1. آیا واقعا مشکل از بخاری است؟

گاهی اوقات مشتری ها حس می کنند مشکل از بخاری است، در حالی که اینطور نیست. با تشخیص مشکل واقعی می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. مثلا شاید ترموستات خوب کار نمی کند و باید آن را تعویض کرد؟ یا باتری خراب شده؟ پس ابتدا مشکل را شناسایی کنید تا بعد ببینید باید چکار کنید.

 

  1. بخاری گرمای کافی تولید نمی کند؟

مشکل دیگری که به نگهداری مربوط است. آیا هوای خروجی بیش از حد سرد است؟ یا اینکه جریان هوا ضعیف است؟ شاید باید فیلتر هوا را تعویض کنید؟ چون طی سال ها گرد و خاک روی آن نشسته و مانع خروج هوای گرم می شود. تعویض فیلتر هوا و جاروبرقی کشیدن اطراف دمنده این مشکل را حل می کند.

  1. آبگرمکن اصلا کار نمی کند؟

وقتی مشکل از ترموستات یا فیلتر هوا ناشی نشده باید به دنبال مورد جدی تری باشید. شاید مدارشکن از کار افتاده. اگر آبگرمکن اصلا کار نمی کند، باید مدارشکن را بررسی کنید.

در آبگرمکن گازی هم باید فندک را بررسی کنید. اگر فندک روشن است و فلکه گاز هم باز است، باید از تعمیرکار کمک بگیرید. شاید موتور دستگاه باید ریست شود یا اینکه بخش های دیگر آن خراب است.

هنوز مطمئن نیستید؟ از افراد حرفه ای کمک بگیرید!

برخی از مشکلات دستگاه را باید به تعمیرکار بسپارید. اما برای مشکلات جدی تر باید از متخصص خود شرکت کمک گرفت. بهترین راه حل مشکل این است که یک فرد حرفه ای و متخصص به آن نگاهی بیندازد. وقتی زمان مهم است دیگر نباید وقت را تلف کرد.

اگر گام های بالا را برداشتید و هنوز نمی دانید مشکل بخاری چیست از افراد متخصص کمک بگیرید تا بیایند و مشکل را تشخیص دهند. در این صورت می دانید مشکل دقیقا چیست. هر چقدر زودتر مشکل را حل کنید سریع تر می توانید از ماه های سرد لذت ببرید.