پرطرفدارترین موزه‌های اروپا از دید توریست‌ها

پرطرفدارترین موزه‌های اروپا,معروف ترین موزه های اروپا

پرطرفدارترین موزه‌های اروپا

با گسترش صنعت گردشگری، سالانه تعداد زیادی از افراد برای گذراندن تعطیلات سالانه کشورهای خارجی را انتخاب می‌کنند. یکی از توریست پذیرترین مناطق دنیا، اروپا است که سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از مناطق گردشگری به کشورهای آن منطقه سفر می‌کنند.

یکی از پرطرفدارترین مراکز دیدنی اروپا، موزه‌های آن است. موزه‌هایی که علاوه بر بازتاب تاریخ آن منطقه صنایع دستی، تاریخ و قدمت کل جهان را در خود جای داده‌اند. تا جایی که می‌توان از موزه‌های اروپا به عنوان محبوب‌ترین و توریست پذیرترین موزه‌های جهان یاد کرد. حال ما در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از پرطرفدارترین موزه های اروپا را با بیان ویژگی‌ها و شرایط آن‌ها به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معروف‌ترین و پرطرفدارترین موز‌ه‌های اروپا را بشناسیم

یکی از مناطق بسیار پرطرفدار و دیدنی که تورهای سفر به اروپا به آن می‌پردازند، بازدید از موزه‌های این مناطق است. این موزه‌ها از چنان تنوع و زیبایی برخوردار هستند که ببیننده ساعت‌ها بدون احساس گذشت زمان محو آن‌ها می‌شود. در اروپا از موزه‌های هنری همچون گالری‌ها عکس و نقاشی گرفته تا موزه‌های تاریخی که قدمت و تاریخ جنگ‌ها و صلح‌های منطقه‌ای و جهانی را به نمایش می‌گذارند، وجود دارند. در این بخش می‌خواهیم تعدادی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین موزه‌ها را به شما معرفی کنیم:

موزه واسا استکهلم (Vasa Museum)

کشور سوئد سالانه پذیرای تعداد زیادی از توریست‌ها از سراسر جهان است. شهر استکهلم نیز به عنوان پایتخت این کشور غنی و زیبا، جاذبه‌های توریستی و گردشگری زیادی برای جذب افراد دارد. یکی از این جاذبه‌ها موزه واسا استکهلم است که از موزه‌های برتر فرهنگی در سطح جهانی به شمار می‌رود. همچنین این موزه در اسکاندیناوی جزء موزه‌های پربازدید به شمار می‌آید.

علت نامگذاری این موزه به نام واسا (Vasa) وجود باقی مانده یک کشتی قدیمی به این نام است که در سال ۱۶۲۸ میلادی در استکهلم واژگون و غرق شده است. این کشتی که یکی از محبوب‌ترین بخش‌های موزه واسا استکهلم به شمار می‌آید، پس از ۳۳۳ سال از اعماق آب‌های دریا به بیرون کشیده شده و اکنون بازدید از آن در این موزه برای عموم افراد آزاد است.

موزه ونگوگ آمستردام (Van Gogh Museum)

قطعا تا به حال بارها اسم وینسنت ونگوگ را شنیده‌اید. این نقاش معروف اروپایی با استعداد و خلاقیت ذاتی خود، محیط اطراف خود را به طرز شگرف و عجیبی می‌نگریست و از همین طریق توانست آثار خارق العاده‌ای خلق کند.

شهرت و محبوبیت این نقاش به اندازه‌ای است که به زندگینامه او تا به حال بارها به صورت فیلم‌های سینمایی پرداخته شده است. به طوری که برای آخرین بار در سال ۲۰۱۸ در فیلم سینمایی با نام بر دروازه‌ی ابدیت، در سینماهای جهان به زندگی و آثار او پرداخته شد.

موزه این نقاش زبردست نیز برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ با جذب حدود ۲.۳ میلیون بازدید کننده به عنوان اولین موزه پربازدید آمستردام هلند در بین جوامع مختلف شناخته شد. موزه ونگوگ آمستردام از دو ساختمان مجزا تشکیل شده است.

اولین ساختمان، ساختمان ریتولد (Rietveld building) که در واقع به عنوان ساختمان اصلی موزه شناخته می‌شود. در این ساختمان اصلی‌ترین بخش موزه و همچنین فضایی برای تشکیل نمایشگاه‌های موقتی دیده می‌شود. ساختمان دوم که به صورت بیضی معماری و ساخته شده است، دارای سه طبقه بوده و برای ورود به آن لازم است که از تونل زیرزمینی ساختمان ریتولد استفاده شود.

گالری اوفیزی فلورانس (Uffizi Galleries)

در معرفی پرطرفدارترین موزه ‌های اروپا به گالری اوفیری ایتالیا رسیدیم. در این موزه مجموعه‌ای از رخدادهای توسعه رنسانس در شهر فلورانس به نمایش گذاشته شده است. گالری اوفیزی که در سال ۱۵۶۰ میلادی برای دوک بزرگ توسکانی ساخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین و به نام‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود.

ساختمان این موزه به صورت راهروهای هزارتو بوده که در آن انواع مختلفی از آثار تاریخی را به نمایش گذاشته‌اند. بازدید از تمامی بخش‌های موزه اوفیزی فلورانس برای عموم مردم آزاد است.

موزه آکروپلیس یونان

یکی دیگر از توریست پذیرترین موزه‌های اروپا، موزه آکروپلیس واقع در شهر آتن کشور یونان است. این موزه دارای دیواره‌های شیشه‌ای بوده که چشم انداز زیبای شهر آتن را به نمایش می‌گذارد. گرچه این موزه از سال ۲۰۰۹ اقدام به فعالیت کرده و قدمت بالایی ندارد، ولی با این وجود تا به حال توانسته محبوبیت زیادی در بین گردشگران پیدا کند. موزه آکروپلیس از ۳ طبقه تشکیل شده که در طبقه سوم آن گالری پارتنون قرار دارد که طرفداران زیادی در بین توریست‌ها دارد.

موزه لوور فرانسه

شاید معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین موزه جهان، موزه لوور فرانسه باشد. آوازه و شهرت این موزه به اندازه‌ای است که کمترین کسی وجود دارد که به پاریس سفر کند ولی از این موزه دیدن نکند. موزه لوور از بخش‌ها و سالن‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام آثار و گالری‌های متنوعی را در دل خود جای داده‌اند.

به جرئت می‌توان گفت در این موزه می‌شود از تمام کشورهای جهان آثاری را یافت. از ستون‌ها و سنگ نوشته‌های تخت جمشید ایران گرفته تا تابوت‌های مصری و نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنری مختلف! پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر امکان سفر به این شهر را ندارید، حتما بازدید مجازی‌ای از این موزه زیبا و تاریخی داشته باشید.

موزه مصر شناسی تورین در ایتالیا (Egyptian museum of Turin)

یکی دیگر از پرطرفدارترین موزه های اروپا موزه مصر شناسی تورین در کشور ایتالیا است. این موزه که در سال ۱۸۲۴ میلادی تاسیس شده است، دومین موزه بزرگ جهان است. تنوع آثار در این موزه بسیار بالا است به طوری که حدود ۵ هزار اثر مربوط به مصر باستان در این موزه نگهداری می‌شود. همچنین در این موزه بیش از ۸ هزار مجسمه، تابوت، جواهر، نوشته‌های پاپیروس و طلسم‌های مختلف در این موزه تاریخی نگهداری می‌شود.

موزه اورسی پاریس

موزه اورسی یکی دیگر از موزه‌های مشهور کشور فرانسه است که با موزه لوور این کشور در رقابت تنگاتنگی است. در این موزه می‌توان آثار متنوعی از امپرسیونیست و پست امپرسیونیست مشاهده کرد. البته تنوع آثار در این موزه تنها شامل این موارد نمی‌شود بلکه آثاری مربوط به سبک‌های سمبولیست، نقاشی نقطه نقطه، واقع گریان و… را نیز می‌توان در این موزه مشاهده کرد.

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم شما را با پرطرفدارترین موزه های اروپا آشنا کنیم. شاید در نگاه اول بازدید از موزه‌ها کاری خسته کننده و بی‌فایده باشد. اما بهتر است بدانید با بازدید از این موزه‌ها نظر شما به طور کلی در رابطه با هنر، تاریخ و موزه‌ها تغییر خواهد کرد. این موزه‌ها که آثاری جهانی را در خود نگه داشته‌اند، می‌توانند به قدمت سال‌های سال برای شما آموزنده باشند.

در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به اروپا، علاوه بر بازدید از مناطق گردشگری این کشورها به موزه‌های آن‌ها نیز سری بزنید و با تاریخ و تمدین، فرهنگ و هنر و… کشورها و قاره‌های مختلف بیشتر آشنا شوید!