نمونه قرارداد خود را از مرجع معتبر بخواهید تا درگیر دردسرهای قانونی نشوید

نمونه قرارداد، توافقنامه ای از قبل نوشته شده است که بر اساس نیاز های رایج و عرفی طرفین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. ممکن است با انواع آن در اینترنت یا دفاتر حقوقی رو به رو شده باشید. هر چند تهیه نمونه قرارداد به نظر ساده و دم دستی می‌آید اما حتی یک اشتباه جزئی نیست می‌تواند طرفین را به دردسر بیاندازد.

برای تهیه نمونه قرارداد باید به یک بانک قرارداد مطمئن مراجعه کنید و در صورت نیاز نیز در مورد آن قرارداد مشورت بگیرید تا دچار مشکلات حقوقی نشوید.

در سمت دیگر قضیه، تنظیم قرارداد است که برای افرادی ست که جزئیات بیشتری در روابطشان وجود دارد و میخواهند بندهای متنوعی در قرارداد خود داشته باشند.

منظور از بانک نمو‌نه قرارداد چیست؟

بانک نمونه قرارداد نام امکانی دیجیتال است که در آن انواع قراردادهای حقوقی به شکل آماده و کامل قابل خرید و استفاده هستند.

نمونه قراردادهای معتبر معمولا در دسته‌بندی‌های زیر قابل استفاده هستند:

– راه‌اندازی و پیشبرد کسب‌وکار (قراردادهای هم‌بنیان‌گذاران، پیمانکاری و…)

– استخدام و منابع انسانی (قراردادهای کار، مشاوره و…)

– مدیریت مالی کسب‌وکار ( قراردادهای خرید و فروش و اجاره و…)

– محافظت از کسب‌وکار (قراردادهای عدم افشا و محرمانگی و…)

– سرمایه‌گذاری (قراردادهای خرید و فروش سهام و مشارکت مدنی و…)

– ساختمان‌سازی (قراردادهای پیش‌فروش آپارتمان، پیمانکاری ساختمان و…)

مزیت‌های استفاده از نمونه قرارداد چیست؟

حال که با بانک نمونه قرارداد آشنا شده‌اید، به سراغ ویژگی‌های این امکان و کاربردهای آن می‌رویم:

  1. نمو‌نه قرارداد، عمومی تنظیم شده است!

نمونه قراردادها برای آنکه پاسخگوی نیاز همه کسانی باشد که به آن قرارداد احتیاج دارند، به شکلی کلی و عمومی نگاشته شده‌اند.

اگر چه نمونه قراردادهای وینداد همراه با آموزش نکات بند به بند قرارداد تنظیم شده‌اند، اما اصولا برای اشخاصی مناسب‌تر است که برای استفاده از قرارداد اهداف جزئی دارند.

گاهی ممکن است یک نمونه قرارداد برای استفاده شخص خریدار، بندهای بیشتری داشته باشد و از این جهت، خریدار باید بندهای اضافی آن را حذف کند و یا در صورت لزوم بندهایی به آن اضافه کند.

  1. نمو‌‌نه قرارداد، ارزان‌تر است!

استفاده از نمونه قراردادها غالبا به‌صرفه‌تر است و برای کسب‌وکارهای کوچک و برخی اشخاص حقیقی، گزینه بهتری است.

چه مرجعی برای خرید نمونه قرارداد معتبر است؟

یکی از به روزترین بانک‌های نمونه قرارداد، وینداد نام دارد که در راستای تسهیل ارائه خدمات حقوقی و کم کردن هزینه افراد اقدام به ایجاد سیستمی کرده است که تهیه نمونه قرارداد را برای اشخاص حقیقی و حقوقی آسان می‌کند. این سامانه قابلیت مشاوره حقوقی و بررسی قرارداد را نیز دارد.