معرفی 8 بازی برای کودکان 7 ساله در خانه

هنگامی که کودکان در سنین 5 تا 7 سالگی هستند به نسبت کودکان در سنین پایین تر وابستگی کمتری به والدین خود دارند و بیشتر وقت خود را با اسباب بازی هایی که دوستش دارند سرگرم میکنند .همچنین سعی می کنند بیشتر فعالیت های خود را به طور مستقل انجام دهند. اسباب بازی یکی از سرگرمی هایی است که به رشد کودکان کمک میکند و مهارت های زبانی و استدلالی آن ها را پرورش میدهد. به همین جهت استفاده از بازی های مناسب سن کودکان تاثیر بسزایی در این امر دارد. سرگرم کردن کودکان خصوصا در خانه یکی از چالش هایی است که والدین با آن رو به رو هستند. ما در این متن به معرفی بهترین ایده بازی برای کودکان 7 ساله میپردازیم تا شما بتوانید به راحتی اوقات خوشی را درکنار فرزندانتان سپری کنید.

معرفی بازی برای کودکان 7 ساله در خانه

همیشه بچه‌ها با انرژی بالایی که دارند به دنبال بازی در محیط آزاد بیرون به همراه دوستانشان هستند. اما این خواسته آنها همیشه نمی‌تواند انجام شود. به همین دلیل نیاز است که والدین چند بازی برای کودکان در خانه را بدانند تا در صورت لزوم آنها را به فرزندانشان پیشنهاد دهند.

والدین آگاه همیشه به دنبال بازی‌هایی مفید و چند جانبه برای فرزندان خود هستند تا علاوه بر سرگرم شدن فرزندانشان، هوش و مهارت‌های آنها را نیز تقویت کند. از بهترین بازی برای کودکان 7 ساله در خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.بازی با سایه‌‌ها

تاریکی برای کودکان همیشه موقعیت ترسناک و مخوفی است اما بازی با سایه‌ها می‌تواند آنها را با این شرایط آشنا‌تر کند. این بازی کودکانه در خانه در اکثر مواقع در شب انجام می‌شود اما می‌توانید با سایه‌های تشکیل شده در آفتاب نیز آن را انجام دهید.

در این بازی از کودک بخواهید که با دستان و اسباب بازی‌های کوچک خود اشکال مختلفی درست کند که معنادار باشد و به جای این شخصیت‌ها صحبت کند. این بازی تا حد زیادی خلاقیت و تخیلات فرزند دلبند شما را تقویت خواهد کرد و کودکان بالای 5 سال از آن استقبال زیادی می‌کنند.

2.  داستان سرایی با عروسک

داستان سرایی یک بازی برای کودکان 7 ساله در خانه است که در گذشته نیز کودکان به انجام دادن آن علاقه داشتند. در این بازی کودک باید با استفاد هزا عروسک و اسباب بازی‌هایی که دارد یک داستان زیبا بسازد و آن رابرای دیگران تعریف کند. شما می‌توانید با استفاده از این عروسک‌ها روند داستان را هدایت کنید و یا تنها یک شنونده و مشوق باشید.

3. بازی فکری لگو

لگو یا خانه سازی یک بازی فکری کودکانه جذاب است که تاثیر زیادی در خلاقیت کودکان دارد و امروزه در تنوع بالایی تولید می‌شود. کودکان با استفاده از بازی‌های لگو، سازه چین، پین چین و دیگر مجموعه‌های هندسی مشابه می‌توانند مشغول ساختن خانه، شهر و انواع اشکال هندسی شوند. از جمله فواید بازی لگو تقویت مهارت‌های گفتاری و زبانی است. بازی کردن با این بازی‌ها تمامی ندارد و به دلیل توانایی ساخت انواع اشکال مختلف، هیچگاه جذابیت خود را از دست نمی‌دهد.

بازی برای کودکان 7 ساله در خانه

4. ساخت ماسک

نقاشی کردن بر روی بدن یکی از بازی‌های مهیج کودکان است که به دلیل وجود مواد شیمیایی در ماژیک و دیگر لوازم رنگی، انجام دادن آن توصیه نمی‌شود. با این حال با داشتن یک طلق شفاف می‌توان به این نیاز کودکان پاسخ داد. برای آماده سازی این بازی کودکانه در خانه شما باید طلق را به اندازه صورت کودک ببرید و یک کش از کناره‌های آن رد کنید تا بتواند آن را بر روی صورت خود قرار دهد.

بهتر است برای تنفس راحت‌تر، دو سوراخ کوچک بر روی طلق در نزدیکی قرارگیری سوراخ بینی ایجاد کنید. به کودک اجازه دهید بر روی طلق نقاشی‌های جذاب مثل صورت شیر، پلنگ، خرگوش یا هر شکلی که دوست دارد بکشد و یک ماسک صورت زیبا برای خود درست کند. این بازی برای دختربچه‌هایی که دوست دارند در خانه آرایش کنند نیز مناسب است.

5.خانه سازی

همیشه کودکان به دنبال استقلال یافتن از خانواده هستند و سعی می‌کنند این کار را با ساختن یک خانه کوچک در اتاق خود تجربه کنند. شاید بد نباشد به عنوان یک بازی برای کودکان 7 ساله در خانه ، به آنها اجازه دهید که با لوازمی که در اتاق خود دارند و تعدادی پتو و متکا خانه بسازند و برای چند ساعت در آن زندگی کنند.

6. بازی با بالشت‌ها

چند بالشت با ارتفاع مناسب بر روی زمین با اندکی فاصله قرار دهید و از کودک خود بخواهید که بدون اینکه پایش را بر روی زمین بگذارد تمام مسیر را از روی بالش‌ها طی کند. این بازی کودکانه در خانه می‌تواند با قرار دادن چند مانع و بالشت‌هایی با ارتفاع بیشتر جذاب‌تر گردد.
پیشنهاد می‌شود: این بازی برای کودکان 7 ساله درخانه مناسب است که تعادل بیشتری دارند و برای بچه‌های کوچک‌تر آن را بسیار ساده و محدود کنید.

بازی کودکانه در خانه

7. لی لی

لی لی یکی از بهتری بازی‌ برای کودکان 7 ساله است در گذشته بود که با کشیدن گچ بر روی زمین کوچه و تکه‌ای سنگ انجام می‌شد. امروزه که بازی در خانه برای کودکان رواج بیشتری دارد، این بازی‌های قدیمی کمتر انجام می‌شود. شما می‌توانید با مقداری چسب رنگی همان خانه‌های لی لی را بر روی سرامیک درست کنید و با توپی پارچه‌ای لی لی کردن را به فرزند خود آموزش دهید.
این بازی علاوه بر تقویت تعادل و ماهیچه‌های پا، هماهنگی چشمان و عضلات را افزایش می‌دهد و برای بچه‌های 6 سال به بالا مناسب است.

8. ورزش کردن در خانه

اگر به دنبال بازی خوبی برای تخلیه انرژی بالای فرزند خود هستید از ورزش کردن غافل نشوید. دوچرخه سواری، اسکیت کردن و دویدن از جمله ورزش‌های محبوب کودکان در محیط بیرون از خانه هستند. اما اگر مجبور به ماندن در محیط بسته هستید و امکان انجام بازی پرتحرک در منزل را دارید، بهتر است به ورزش‌هایی مانند یوگای کودکانه و حرکات ورزشی سرگرم کننده مثل پلانک، اسکات و حرکت پروانه بپردازید.

البته برای اینکه کودک شما علاقه بیشتری به این بازی کودکانه در خانه نشان دهد بهتر است خودتان نیز این ورزش‌ها را انجام دهید و فضای بازی را رقابتی نمایید.

سخن آخر

کودکان در سنین 7 سالگی بیشتر به دنبال بازی های میگردند که هم مهیج و لذت بخش باشد و هم سرگرمی خوبی برایشان باشد به همین جهت والدین همیشه با این چالش ها برای سرگرم کردن فرزندانشان رو به رو هستند. در این مقاله سعی کردیم 8 بازی برای کودکان 7 ساله در خانه برای شما معرفی کنیم اگر میخواهید با بازی های بیشتر برای سرگرم کردن کودکان آشنا شوید به مقاله “ بازی کودکانه در خانه” مراجعه نمایید.