معرفی چند بردگیم برتر معروف ایرانی و خارجی در سال 2021

استفاده بهینه از اوقات فراغت یک دغدغه ی همیشگی به حساب می آید. پیش از این افراد بیشتر به بازی های دسته جمعی می پرداختند. در حال حاضر با بالا رفتن سطح مشغله ها وقت آزاد کم تری در اختیار هر کسی قرار می گیرد. از طرفی با پیشرفت روز افزون صنعت سینما و سریال سازی و داغ بودن این مباحث در میان افراد، همان اوقات فراغت باقی مانده نیز با این مسائل پر می شود. ما قصد داریم محصولاتی متفاوت با کیفیت بالا برای استفاده ی بهینه از اوقات فراغت به شما معرفی نماییم.

برد گیم چیست؟

بردگیم ها همان بازی های رومیزی یا تخته ای یا خودمان هستند. کمی پیش تر، این بازی ها به عنوان بازی های فکری شناخته می شدند. در حال حاضر تنوع بسیار زیادی در زمینه ی برد گیم ها وجود دارد. نیاز جوامع و خلاقیت تولید کنندگان باعث شده طیف وسیعی از برد گیم ها در زمینه های موضوعی متنوعی بوارد بازار شوند.

یکی از سرگرم کننده ترین و آموزنده ترین موضوعات این بازی ها، موضوع اشتغال است. بازی هایی که نه تنها باعث سرگرمی می شوند بلکه باعث رشد خلاقیت در زمینه های شغلی می گردند. به ویژه برای نوجوانانی که به زودی وارد بازار کار خواهند شد، آشنایی با مفاهیم کار امر مهمی است و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. از دیگر مزایای بردگیم ها این است که سرگرمی های گروهی به حساب می آیند و به راحتی اعضای خانواده را برای ساعتی کنار هم و شاد نگه می دارند.

در ادامه ی مطلب چند نمونه از برد گیم هایی که در زمینه ی اشتغال هستند را معرفی می کنیم.

اگریکولا(agricola)

در بازی فکری اگریکولا نقشی که بازی می کنید نقش یک کشاورزاست. این کشاورز خانه و همسری نیز دارد. فعالیت های انجام شده در این بازی همان فعالیت های کشاورزی است. لرای مثال در این بازی یا شخم زدن زمین، جمع کردن چوب و هیزم، و رسیدیگی به امور حیوانات، مزرعه ی خود رابزرگ و بزرگ تر می کنید. امتیاز بیشتر در این بازی نشان دهنده ی این است که برنده ی بازی چه کسی خواهد بود. این بازی محبوب در سال2008 جایزه ی گلدن گیگ را به عنوان بهترین بازی سال دریافت کرد. طراح این بازی اووه روزنبرگ نام دارد. او بعد ها بازی لو هاور را طراحی و تولید نمود که ادامه ای برای بازی اگریکولا به حساب می آید.

ویتی‌کالچِر یا پرورشِ انگور(viticulture)

در معرفی این بازی لذت بخش باید بگوییم که بازیکن ها وارثان چندین تاکستان در ناحیه ی توسکانی هستند که کار کشاورزی با خرید سمپاش انجام میدهند. هر یک از بازیکنان باید تلاش کنند تا کسب و کار خود را توسعه دهند. در ابتدای بازی بازیکن تنها یک زمین کوچک و سه کارگر دارد. در ادامه ی بازی و با پیشرفت بازیکنان، کارگر ها افزایش یافته و کسب و کار توسعه می یابد. طراحان این بازی آلن استون و جیمی استگ مایر هستند.

پاور گرید یا شبکه‌ی قدرت (power grid)

در این بازی جذاب، هر کدام از بازیکنان، نماینده ی یک کارخانه ی تولید کننده ی نیرو هستند. این نماینده ها تلاش می کنند برق شهر را با تجهیزات مختلف مثل ups تامین نمایند. در طول بازی، یازیکنان با شرکت در حراج های مختلف، مواد اولیه و نیروگاه می خرند و با آن ها برق تولید می کنند. برنده ی بازی نیز بازیکنی خواهد بود که بیشترین منطقه ی شهر را تحت پوشش خود قرار داده باشد. طراح این بازی فریدمان فریزه است.

کتان(catan)

بدون اغراق می توان گفت این بازی از بهترین برد گیم های تولید شده در سراسر دنیا است. همچنین فروش 50 میلیونی این بازی در دهه ی گذشته همه چیز را درباره ی محبوبیت این بازی به شما می گوید.

بازیکنان در این بازی نقش مهاجرینی را بازی می کنند که به تازگی به جزیره ی کتان مهاجرت کرده اند. بازیکنان با جمع آوری منابع شروع به توسعه ی جزیره می کنند. این توسعه از طریق ساختن شهر ها، جاده ها و خانه ها اتفاق می افتد. برای دست یابی به منابع نیز بازیکنان بای منابع را برداشت کنند یا آن ها با سایر بازیکنان و یا با بندر مبادله نمایند.

برنده ی نهایی در این بازی بازیکنی است که به ده امتیاز برخی کارت های خاص امتیاز و شهر ها وجاده ها و خانه ها برسد.

 وینگسپین(wingspan) 

 بازی وینگسپن در امریکای شمالی اتفاق می افتد. هر بازیکنی باید تلاش کند تا تعداد بیشتری از پرندگان را وارد زیستگاه خود بکند. با جذب هر پرنده به منطقه ی خود، کارتی به دست می اورید. سپس می توانید آن را در منطقه ی مناسب زندگی پرنده بازی نمایید. هر کدام از این منطقه ها با عملیات های بازی ارتباط دارد. هر عملیات نیز پس از ورود پرنده ای جدید به منطقه، شروع می شود.

این گونه بازی ها یا حتی خرید پازل ها میتوانند علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، به بهبود روند فکری افراد با کمترین هزینه کمک کنند !