مراقبت از پوست دور چشم

مراقبت، سلامت و زیبایی پوست یکی از مهم ترین نکاتی است که برای خانم ها دغدغه ای جدی محسوب می شود.

یکی از نقاط حساس صورت پوست دور چشم است. این ناحیه با افزایش سن و نگهداری نا درست از پوست چهره را پیر تر نشان می دهد.

لطافت و نازکی پوست دور چشم بسیار زیاد است به همین دلیل هم به مراقبت جداگانه ای نیاز دارد. منظور از مراقبت جداگانه این است که اگر در طول روز روتین پوستی خاصی برای صورت تان دارید، برای اطراف دور چشم باید روتین مخصوص به آن ناحیه را در نظر بگیرید.

البته جدای از نحوه روتین پوستی برای پوست دور چشم عوامل دیگری همچون ژنتیک و اشعه های مختلف، سبک زندگی و تغذیه باعث چروک های اطراف چشم می گردند.

اما اگر شما هم از مسائلی همچون چروک دور چشم عذاب می کشید و فکر می کنید که هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش های مراقبتی پوست دور چشم آشنا کنیم.

مشکلات رایج دور چشم در خانم ها

مشکلات پوستی دور چشم تنها به چین و چروک ختم نمی شود! دلایل دیگری همچون تیرگی، پف زیر چشم و گود رفتگی هم جز مسائل و مشکلات و دغدغه های اکثر بانوان به شمار می رود.

اما هیچگاه برای درمان این مشکلات دیر نیست حتی اگر 80 سال تان باشد! واین موضوع را فراموش نکنید که در بانوان استفاده و خرید کرم دور چشم از 15 سالگی واجب است.

دختران باید از همین سن ها روتین مراقبت از پوستی خود را آغاز کنند تا همیشه پوستی سرحال و شاداب داشته باشند. 

S

استفاده از روش های طبیعی برای مراقبت از پوست دور چشم

هزینه برای مراقبت از پوست چندان ارزان نیست! چراکه پوست یکی از حساس ترین نقاط بدن انسان است خصوصا پوست دور چشم و نمی توان بدون هیچ شناختی از برندهای نا معتبر و نا آشنا استفاده کرد.

به همین خاطر می توانید از روش های خانگی و طبیعی بهره ببرید که در این قسمت به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم داشت.

برای مثال می توانید قسمتی از یک خیار را رنده کرده و آن را بر روی پوست اطراف چشم تان قرار دهید. این کار برای کسانی که اطراف چشم های شان چین و چروک دارد بسیار موثر بوده و خاصیت آبرسانی نیز دارد.

یکی دیگر از روشهای خانگی مراقبت از پوست دور چشم، استفاده از روغن های طبیعی است. مانند روغن زیتون کافیست در طول روز مقداری از آن را دور چشم تان بزنید و به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست تان شود.

اما به طور کلی اگر مسئله پوست برای شما یک دغدغه جدی محسوب می شود، پس باید در وهله اول خورد خوراک خوبی داشته باشید و در سبد تغذیه خود از مواد خوراکی مغذی و سالم استفاده کنید.

خواب کافی داشته باشید

کم خوابی یا بی خوابی تاثیر مستقیمی بر روی چشم ها دارد. کافیست کمی ساعت خواب تان تغییر کند آن وقت است که چشم های تان ورم می کند و یا حالت اش تغییر می کند.

پس خواب کافی هم یکی دیگر از مواردی است که در نگهداری درست از پوست دور چشم تاثیر گذار می باشد.

ماساژ پوست

ماساژ درمانی از گذشته تا به اکنون جزء یکی از روش های تاثیر گذار برای درمان بوده است.

این کار هیچ هزینه ای برای تان نخواهد داشت، فقط کافیست در طول روز پوست تان را با کمی روغن طبیعی به خوبی ماساژ دهید.

با اینکار باعث می شوید که جریان خون و به طور کلی خون رسانی بهتر در پوست تان انجام شود و به مرور زمان چین و چروک ها هم از بین بروند.

مرطوب نگهداشتن پوست دور چشم

استفاده از مرطوب کننده برای پوست دور چشم یکی از واجب ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

پوست دور چشم همانند گلی می ماند که به آن آب ندهید! این گل پس از مدتی خشک و پژمرده می شود. پوست اطراف چشم هم همینگونه هستند. اگر به خوبی به آن ها رطوبت رسانی و آبرسانی نشود چروک خواهند شد.

نواحی دور چشم دارای غددهایی هستند که هیچگونه چربی تولید نمی کنند و همین باعث می شود که تا حد زیادی همیشه در معرض خشکی قرار بگیرند.

برای این کار هم بهتراست خرید کرم دور چشم  را فراموش نکنید و از مرطوب کننده های مخصوص استفاده نمایید.

اگر قصد خرید کرم دور چشم  را دارید باید به چند نکته توجه داشته باشید، کرم های دور چشم انواع مختلفی دارند. مثلا برخی از آن ها برای پف یا رفع تیرگی ساخته شده اند و به درد آبرسانی نمی خورند. پس حتما کرم متناسب با پوست و مشکلات پوستی خود را تهیه نمایید.

مرطوب کننده های مناسبت خطوط زیر چشم

چین وچروک ها جزء عذاب آورترین عارضه های پوستی هستند که هیچکس طاقت زیاد شدنش را ندارد این خطوط شاید ریز و کوچک به نظر برسند اما بسیار در چهره تاثیر گذار هستند و افراد را پیر تر نشان می دهند.

اگر می خواهید خطوط زیر چشم تان را از بین ببرید باید از کرم های مرطوب کننده زیر چشمی استفاده کنید که حاوی رتینول، ویتامین A ، رتینوئید و پپتید باشند که به اصطلاح به آن ها کرم ضد چروک دور چشم می گویند.

عده ای از افراد هم هستند که به خطر اشعه های مضر مانند اشعه ماورای بنفس پوست دور چشم شان تیره می شود که به این افراد خرید کرم دور چشم هایی پیشنهاد می شود که متشکل از موادی همچون ویتامین سی، اربوتین، هیدروکینون، سویا و ویتامین B3 می باشند.

و در خصوص افرادی که دارای پف زیر چشم هستند باید بگوییم که در وهله اول بهتر است آب کافی بنوشند و همچنین خواب کافی داشته باشند. اگر این دو مورد به خوبی رعایت شود تا حدودی پف زیر چشم درمان خواهد شد.

کرم های دور چشمی که حاوی چای سبز و کافئین هستند،برای درمان پف چشم موثر می باشند.

به طور کلی کرم هایی هم که حاوی مقادیری از ویتامین های E و C هستند و همچنین از اساره چای سبز ساخته شده اند از بین بردن رادیکال های آزاد بسیار مفید می باشند. که معمولا این اتفاق هم در اثر کشیدن مداوم سیگار و یا آلودگی هوا به وجود می آید.

آرایش دور چشم مان را چگونه پاک کنیم؟

این سوالی است که شاید برای اکثر خانم ها پیش بیاید و البته عده ای از شما هم ممکن است با خواندن این بخش از مطلب با خودتان بگویید که مگر پاک کردن آرایش دور چشم هم فرق می کند؟! و در جواب باید بگوییم که بله

با پوست دور چشم تان باید خیلی با لطافت بیشتری رفتار کنید. برای مثال بعد از میکاپ ها و آرایش های سنگین باید این ناحیه را به آرامی پاک کنید طوریکه هیچ آسیبی به پوست نرسد.

حتما از پد های مخصوص پاک کردن آرایش استفاده کنید و پیش از اینکه شروع به پاک کردن نمایید، بهتر است کمی از مواد مخصوص پاک کردن آرایش را با انگشت به آرامی بر روی پوست اطراف چشم بمالید و سپس شروع به پاک کردن با پد کنید.

پچ زیر چشم را فراموش نکنید

این روزها به ماسک های زیر چشم “پچ” می گویند. پچ ها در گذشته برای اولین بار توسط یک دانشمند کره ای خلق شدند. البته در آن زمان به صورت تکه هایی شبیه به پانسمان بودند که در مواد مغذی قرار می گرفتند و حالت چسبندگی پیدا می کردند تا به با ماسکی برای زیر چشم تبدیل شوند.

در گذشته پچ های زیر چشم بسیار گران قیمت بودند وهر کسی توانایی و تمکن مالی برای خرید آن ها را نداشت اما امروزه بسیاری از شرکت های آرایشی و بهداشتی این پچ ها را با قیمت های مقرون به صرفه تولید و روانه بازار می کنند.

بیشتر پچ های داخل بازار از هیدروژل ساخته شده و همه آن ها آغشه به موادی بسیار مغذی و انواع ویتامین هایی که برای پوست مناسب هستند می باشد.

مزایای پچ یا ماسک زیر چشم

پچ های زیر چشم خاصیت آبرسانی به آن ناحیه را دارند چراکه در قسمت بالا ها گفتیم پوست زیر چشم کاملا مستعد خشکی می باشد و به دلیل ظرافت و لطافت بالا چین و چروک بیشتری بر میدارد.

اما از مهم ترین مزایای پچ زیر چشم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

از بین برنده پف زیر چشم

از بین برنده تیرگی

از بین برنده چین و چروک

مرطوب کننده و آبرسانی قوی

چگونه از پچ های زیر چشم استفاده کنیم؟

برای استفاده از پچ زیر چشم ابتدا باید روتین پوستی منظمی داشته باشید و بهتر است که این ماسک مخصوص را در شب استفاده کنید.

به این صورت که ابتدا میکاپ و آرایش تان را به یک تونر مناسب پاک کرده و صورت را شستشو دهید، سپس پچ زیر چشمی که خریداری کرده اید را 15 تا 20 دقیقه زیر چشم قرار دهید.

البته در مورد تایم مکث هر پچ باید بسته به نوع برندی که تهیه کرده اید عمل نمایید. برای اینکه بدانید هر پچ را تا چه مدت زمانی زیر چشم قرار دهید، باید حتما دستورالعمل آن را مطالعه نمایید.