لوازم یدکی بیل و لودر هیوندا Hyundai

بیل مکانیکی یکی از پر کاربرد ترین نوع ماشین آلات راهسازی و معدنی می باشد که با ظرفیت های مختلف و برند های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بیل های مکانیکی اغلب در دو دسته اصلی یعنی بیل های چرخ زنجیری و بیل های مکانیکی چرخ لاستیکی قابل دسته بندی هستند. در مقایسه با لودر ها اغلب بیل های مکانیکی دارای ظرفیت باکت کمتری برای بارگیری هستند اما درجه آزادی بالاتر، امکان عملکرد در شرایط سخت تر و با دامنه حرکت وسیعتری تولید می شوند و از این رو کاربری بیل مکانیکی در مقایسه با لودر ها در صنایع برای راهسازی و صنایع معدنی گسترده تر می باشد.

بیل مکانیکی هیوندا HYUNDAI ماشینی قدرتمند با توان کاری و گشتاور حرکتی بالا و محصول کشور کره جنوبی می باشد. کد های مختلفی از بیل مکانیکی هیوندا مانند R140, R170, R210, R210LC, R220 در ایران در حال فعالیت هستند. از نظر عملکرد سرعت عمل بیل مکانیکی هیوندا اغلب بالاتر از برند های هم رده مانند ولوو، کاترپیلار و لیبهر می باشد و بصورت گسترده تری در ایران مورد استفاده قرار دارد. شاید تنها برند از بیل های مکانیکی که از نظر گستردگی کاربری بالاتر از بیل هیوندا باشد نمونه هایی از برند ژاپنی کوماتسو Komatsu می باشد.

لوازم موتوری بیل مکانیکی هیوندا

لوازم موتوری بیل مکانیکی هیوندا یکی از مصرفی ترین نوع لوازم می باشد که بصورت دوره ای با توجه به فشار بالا و تنش هایی که بر اجزای موتور وارد می شود نیاز به تعویض پیدا می کنند. استفاده از موتور های دیزلی بر روی ماشین آلات راهسازی و معدنی مانند موتور های دیزلی دویتس DEUTZ و کومنز CUMMINS که گشتاور خروجی بالایی را متناسب با نیاز عملکرد ماشین آلات راهسازی و معدنی فراهم می آورند نیاز به لوازم و قطعاتی متناسب با اتصالات این موتور ها را بوجود می آورد.

لوازم موتوری ماشین آلات راهسازی هیوندا HYUNDAI شامل بلوک سیلندر و اجزای داخلی مانند پیستون، لاینر یا بوش، سوپاپ های دود و هوا، واشر سر سیلندر، شاتون ها و یاتاقان ها می باشند. اجزای بسیاری در اتصالات موتور و برای تامین نیاز اجزای موتور نیز بکار گرفته می شوند که برخی از آنها در زیر دسته لوازم یدکی موتوری بیل هیوندا و برخی دیگر در زیر دسته لوازم برقی و یا لوازم هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند. انواع واتر پمپ و اویل پمپ، انواع آکومولاتور (مخزن نیتروژن)، انواع فیلتر ها، سنسور ها و فیول پمپ ها در این دسته قرار می گیرند.

با توجه به بکارگیری سوخت گازوئیل در موتور های دیزلی استفاده از فیلتر گازوئیل و یا فیلتر سپراتور گازوئیل نیز برای بهبود کیفیت و عملکرد موتور های ماشین آلات راهسازی هیوندا و افزایش طول عمر از دیگر قطعات و اجزای مصرفی موتور بوده و در کنار انواع فیلتر روغن موتور و فیلتر هوای موتور در تصفیه سیالات ورودی به موتور بیل مکانیکی هیوندا نقش دارند.

برند های مختلف تولید کننده ماشین آلات راهسازی و معدنی

ماشین آلات راهسازی Construction machine علاوه بر این دو صنف گسترده صنعتی که در نام آنها قرار می گیرد در صنایع ساختمانی نیز دارای کاربری عمده ای بوده و از این رو با توجه به فراوانی عملکرد با برند های مختلفی نیز تولید می شوند. در گذشته ای نچندان دور تنها کشور های صنعتی بزرگ مانند آمریکا، ژاپن و کشور های اروپایی به تولید ماشین آلات راهسازی با توجه به تنش های شدیدی که بر آنها وارد می شود می پرداختند که از جمله این برند ها CAT آمریکا، کوماتسو KOMATSU ژاپن، ولوو VOLVO سوئد و لیبهر LIEBHERR آلمان بودند. اما با توجه به گسترش صنعت بالاخص در شرق آسیا امروزه کشور کره با تولید انواع بیل مکانیکی و ماشین آلات راهسازی هیوندا HYUNDAI و برند های چینی که در دهه اخیر با توجه به رشد صنعتی در کشور چین به تولید این ماشین آلات سنگین معدنی می پردازند نیز در لیست قرار دارند.

کاملا بدیهی می باشد که برند و کشور سازنده ماشین آلات معدنی و راهسازی بصورت مستقیم بر کیفیت و طول عمر نقش داشته و قیمت های متفاوتی نیز دارند. ماشین آلات راهسازی هیوندا و بالاخص بیل مکانیکی هیوندا به طول عمر بالا، قابلیت عملکرد در شرای کاری سخت، سرعت عمل بسیار بالا بالاخص در مقایسه با دیگر برند های معتبر تولید کننده بیل مکانیکی شهرت دارد