قالب بتن پلاستیکی چیست و چه کارایی دارد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد مدرن سازان به عنوان تولید کننده تجهیزات و محصولات قالب بتن با کیفیت رتبه برتر دارد. قالب بتن پلاستیکی یکی از محصولات مرغوب مدرن سازان است. تولید این محصول از سال‌ها پیش در کشورهای مدرن و پیشرفته صور می‌گرفت و به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می‌شد. امروزه تولید کنندگان زیادی در کشورمان به تولید این قالب مشغول هستند.

این قالب دارای ابعاد بزرگی است. به همین دلیل ساخت و ساز با این محصول بسیار با سرعت پیش می‌رود. اندازه و ابعاد این قالب بسیار دقیق و استاندارد است. این محصول قابلیت بازیافت دارد. چنان‌چه در حین ساخت پروژه قالب خورد شود؛ می‌توان آن را به چرخه تولید انتقال داد.

قالب پلاستیکی بتن و مزایای آن در صنعت ساختمان

قالب بتن پلاستیکی سبک و از وزن کمی برخوردار است. معمولا وزن قالب برای استفاده در هر متر مربع پانزده کیلوگرم تخمین زده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد وزن قالب فلزی که برای هر متر مربع مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ تقریبا چهل کیلوگرم است. بنابراین استفاده از قالب پلاستیکی بسیار ساده‌تر از قالب فلزی می‌باشد. زیرا هر چقدر وزن قالب‌ها سبک‌تر باشد؛ سبب افزایش ایمنی کارگران می‌شود. همچنین سرعت کار و جابجایی افزایش می‌یابد. وقتی وزن قالب‌ها سبک باشد؛ می‌توان قالب‌های پلاستیکی بیشتری را جابجا کرد. همین امر در هزینه حمل و نقل تاثیر مثبتی دارد.

قالب بتن پلاستیکی

قالب‌های پلاستیکی دقیق و سریع هستند

ساخت و تولید این قالب‌ها نسبت به قالب‌های فلزی بسیار سریع‌تر می‌باشد. زیرا جهت تولید قالب بتن پلاستیکی تنها وسیله مورد نیاز دستگاه تزریق ABS می‌باشد. به این صورت که قالب‌ها در دستگاه قرار می‌گیرد و تمام قالب‌ها به صورت ابعاد و اندازه دقیق و یک مرحله‌ای تولید و روانه بازار می‌شود. در حالی‌که ساخت قالب فلزی در چند مرحله صورت می‌گیرد و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

قالب پلاستیکی بتن نیاز به رسیدگی ندارد

قالب‌های پلاستیکی نیاز به روغن مالی ندارند و به هیچ عنوان بارندگی؛ رطوبت و نم بر روی این پلیمر اثر منفی نمی‌گذارد. اما قالب‌های بتن حتما باید هنگام انبار کردن روغن مالی شوند. این محصول در برابر رطوبت؛ بارندگی و … دچار آسیب می‌شود. مکان نگهداری این محصول در مکان‌های خشک می‌باشد تا از پوسیده شدن آن جلوگیری شود.

قالب بتن پلاستیکی

مقاومت و استحکام قالب پلاستیکی بتن

آن‌چه در برابر سایش و ضربه بسیار مقاوم است پلیمر ABS می‌باشد. معمولا برای ساخت داشبورد ماشین از این محصول استفاده می‌شود. این قالب می‌تواند در هر مربع فشاری برابر هشتاد کیلو نیوتن را تحمل کند. قالب بتن پلاستیکی قابلیت استفاده در همه شرایط آب و هوایی را دارد. طبق بررسی‌های صورت گرفته اگر قالب‌ها در شرایط اصولی و صحیح مورد استفاده قرار گیرند؛ تعداد استفاده از این محصول بیشتر از صد مرتبه افزایش می‌یابد.

بتن و چسبندگی قالب پلاستیکی

معمولا برای استفاده از قلب‌های فلزی لازم است قالب حتما با روغن چرب شود؛ تا بتن به قالب نچسبد. اما قالب‌های پلاستیکی به دلیل نوع ساخت و تولید آن؛ هرگز بتن به آن نمی‌چسبد. چنان‌چه بین بتن و قالب پلاستیکی حالت چسبندگی ایجاد شود؛ چسبندگی بسیار کم است. برای این‌که همین مقدار کم از چسبندگی نیز وجود نیاید؛ می‌توان قالب را با فشار آب شست.

اهرم قالب پلاستیکی بتن

اهرم‌های مخصوصی جهت بست و چفت کردن قالب‌های پلاستیکی بتن وجود دارند که استفاده از این اهرم‌ها کار را بسیار آسان و راحت می‌کند. برای ساخت این اهرم‌ها از پلیمر محکم و مقاومی به نام PA66 استفاده می‌شود. این پلیمر در ایران به نام نایلون شناخته می‌شود. محکم بودن هر قالب بندی بستگی به بست و چفت کردن آن‌ها دارد.

قالب بتن پلاستیکی

لوله داربست دست دوم

برای ساخت و ساز و دسترسی به قسمت‌های سخت؛ داربست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. داربست‌ها شامل لوله‌هایی با قطر خارجی 48 میلی‌متر می‌باشند. ابعاد این لوله‌ها سه الی شش متر است. جنس برخی از این لوله‌ها از فولاد می‌باشد. این محصول با شیوه‌های مختلفی به یکدیگر وصل می‌شوند. این لوله‌ها نسبت به سایر محصولات مشابه خود از وزن بیشتری برخوردار هستند. با توجه به این‌که کیفیت لوله‌ داربست دست دوم نسبت به لوله داربست نو به یک اندازه می‌باشد؛ برای صرفه‌جویی در هزینه خود می‌توانید این محصول را خریداری کنید. مجموعه مدرن سازان دارای لوله داربست دست دوم نیز می‌باشد. شما می‌توانید با یک تماس محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.

اسپیسر چیست؟

قطعه کوچکی که زمان اجرای بتن مسلح و فونداسیون در بین میلگرد و  قالب بتن قرار می‌دهند که فاصله‌ای بین این دو به وجود آید. یکی از مشکلات بزرگ که زمان اجرای فونداسیون و بتن ریزی وجود دارد؛ خوردگی میلگردها در جریان تماس مستقیم با بتن می‌باشد. بنابراین برای جلوگیری از بروز این اتفاق لازم است از اسپیسر استفاده شود. این قطعه کوچک اما کاربردی؛ دارای انواع مختلفی می‌باشد.

انواع اسپیسر

اسپیسرها دارای سه مدل فلزی؛ پلاستیکی و بتنی می‌باشند. لازم است با دقت خاصی بین بتن و میلگرد فاصله‌ای ایجاد گردد که این امر توسط اسپیسرها میسر می‌باشد. برخی پروژه‌های بزرگ نیاز به تعداد بسیار زیادی اسپیسر دارد. همین امر سبب افزایش هزینه پروژه می‌گردد. بنابراین لازم است نوعی از اسپیسر در این پروژه به کار گرفته شود که بتواند در کاهش هزینه موثر باشد. در این مواقع می‌توان با یک تیر دو هدف را نشانه گرفت. استفاده از اسپیسر پلاستیکی هم فاصله لازم بین بتن و میلگرد را ایجاد می‌کند؛ هم بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

تولید قالب بتن پلاستیکی و اسپیسر در مدرن سازان modernsazan.com

تجهیزات قالب بتن پلاستیکی و انواع اسپیسر با کیفیت باید توسط تولید کنندگان ماهر و متخصص صورت گیرد. مدرن سازان یکی از تولید کنندگان نام آشنا می‌باشد که در تولید این تجهیزات نقش مهمی ایفا می‌کند. این مجموعه دارای افراد متخصص می‌باشد. تمامی محصولاتی که در وبسایت modernsazan.com  وجود دارد؛ به شما کمک می‌کند تا در سفارش و خرید این محصول با مشکل مواجه نشوید. با مراجعه به این وبسایت می‌توانید به آسانی اطلاعات مفیدی در مورد محصولات مورد نظر خود به دست آورید.  مدرن سازان به عنوان مجموعه‌ای که سال‌ها در تولید تجهیزات ساختمانی فعالیت دارد؛ می‌تواند شما را برای خریدن محصول با کیفیت و مرغوب راهنمایی کند. اگر می‌خواهید در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی کنید؛ می‌توانید به راحتی به وبسایت https://modernsazan.com/مراجعه کنید.